" macammana dengan keadaan isteri aku?" Soal adyan dengan risau keadaan isterinya
Mereka bertiga jangan cakaplah!
" alhamdulillah, bersyukur dengan kuasa allah kerana tiada apa apa risiko pada puan jasmine. Kalau ikutkan puan jasmine perlu mengikuti beberapa susulan rawatan tetapi atas sebab air tak masuk terlalu dalam di bahagian organ semuanya baik baik sahaja."
Adyan angguk senyum. Bahagia adyan bila isterinya tiada apa apa yang bahaya
" buat masa ni saya perlu tahan puan jasmine selama tiga atau empat hari untuk rawatanlah."
Adyan mengagguk
" kalau takde apa apa saya pamit dulu?"
Adyan angguk " baik terima kasih."
Doktor itu pergi dan adyan pandang mereka. Adyan tahu mereka masih lagi terkesima dengan pengakuan adyan tapi bukan waktu sekarang. Sekarang ni isteri dia lagi penting!
" korang balik lah, aku boleh jaga isteri aku. Aidan bawak mereka balik, tinggalkan kereta jasmine dekat sini."
Aidan masih diam membeku
" boleh aku minta kunci kereta jasmine? Kau ikutlah aidan balik, aidan hantar korang."
Kamelia pun tanpa apa terus bagi " kalau macamtu tengku, kami tunggu luar ye? Apa apa pasal jasmine nanti update kami yer?"
Adyan angguk dan kamelia dan juga julia pergi dari situ segera. Aidan masih membeku
" baliklah sana, aku boleh jaga isteri aku. Kau tak perlu risau, aku tahu macammana nak jaga isteri aku sendiri."
Adyan pusing untuk masuk kedalam bilik wad jasmine.
Tetiba
Aidan sinis " kenapa dia?"
Langkah adyan terhenti " apa maksud kau?" Tanpa memandang wajah adiknya
" kenapa anissa?"
Adyan mengeluh " aku tahu kau ada perasaan dekat isteri aku, so please kau dah tahu sekarang kan yang jasmine tu adalah kakak ipar kau sendiri? So buang jelah perasaan kau tu jauh jauh. Sebab apa? Sebab aku tak akan sesekali lepaskan dia pergi pada lelaki lain even dia adik kandung aku sendiri!"
Terus adyan masuk kedalam bilik pesakit. Aidan sinis dan geleng lalu terus pergi dari situ
Adyan masuk sahaja ke bilik wad, tiba tiba sahaja keadaan min tidak stabil mengigau memanggil manggil seseorang" sayang!" Terus adyan mendekat dengan min dan pegang erat tangan min " I'm here sayang."
Mencium dahi min dengan penuh kerinduan. Rindu dia dengan sosok isterinya ini
" awak... saya takut...." Masih mengigau tak tentu arah " tolong maafkan saya, awak..."
" shhh sayang tidur sayang, aku ada ni..." sambil usap rambut min yang lembut itu
YOU ARE READING
PENGORBANAN HATI
RomanceSecond story✨ Tengku Adyan Hayder seorang yang bekerjaya, memiliki segalanya malangnya dia gagal dalam percintaan. Ditinggal dirinya oleh seorang perempuan demi membalas dendam kepada seorang. Jasmine Nur Anissa seorang yang juga memiliki segalanya...