BAB 22

1.6K 26 6
                                    

Selepas sahaja kes pergaduhan itu, adyan mengambil kesempatan untuk duduk diluar sambil menyilangkan kakinya dengan plus menghisap rokok.

Adyan mendengus nafas " apa yang kau susah sangat nak bagitahu pasal hal perjanjian bodoh kau tu dengan perempuan tu?"

Bengang adyan dibuatnya!

Tetiba

Kring kring

Adyan pun mengeluh lagi sekali! Memang sial betullah yang call dia sekarang ni! Kacau betul mood swag aku!

Adyan mengambil phone dan melihat gerangan yang memanggilnya yang tertulis " adiel" sambil membuang rokok nya itu jauh jauh

" alaahh mamat ni pun, kalau satu hari tak kacau aku memang tak aman kot hidup dia?"

Adyan menjawab panggilan itu " hello bro! My lovely friends!"

Gelak sakan adiel dapat kacau sahabatnya itu!

" cehhh! Tak payah nak lovely lovely sangatlah!"

Bengang adyan!

" mood tengah swag ke bro? Apa pasal? Bini kau yang dari neraka tu buat apa lagi dengan kau?"

" apa maksud kau dengan bini dari neraka..?"

" aikk? Sendiri yang cakap, sendiri lupa? Kau sendiri cakap dengan aku si bini kau tu perangai macam neraka bila dekat rumah ada jer buat hati kau macam naik syaitan!"

" sekarang dah tak, diel" mengeluh adyan dibuatnya

" kau apa pasal?"

" dia tak macamtu, diel. Dia tak seperti apa yang aku bayangkan... dia tak seperti apa yang aku cerita dekat kau.."

" haihh tulah kau. Lain kali check dulu apa apa. Jangan nak main sumbat jer. Kau tu dengan baran kau tu memang mana boleh go, kadang main lepas jer tapi pikir perasaan orang.."

" aku tahulah aku salah.."

" so macam mana kau dengan dia sekarang ni?"

" dia minta bagi dia masa, tapi.."

Kalini adiel yang mengeluh " betullah tu, kau patut bagi dia masa. Masa untuk dia berfikir. Tak semudah tu kan? Kau dah hina dia selama ni, kau nak expect apa tentang dia nak terima kau semudah itu."

Adyan hanya diam mengeluh berat sahaja nampaknya

" jadi kau akan lepaskan dia? Kau tahu kan haram hukumnya bila adik beradik kandung jadi madu?"

Adyan mengeluh " tahu.."

" kau sayang fasya lagi ke?"

" aku sayang dia lah diel. Cuma aku rasa kecewa jer dengan dia. Kadang aku sendiri tak tahu macammana nak ungkapkan. Kadang aku rindu, kadang aku marah. Semua ada."

" jadi?"

" jadi itulah masalahnya, aku sayang dua dua!"

" ikut kata hati kau okey? Jangan buat keputusan yang terburu buru."

Nasihat kawannya itu. Dia pun tak nak kawannya itu bertindak sesuka hati. Adyan mengeluh berat.

" kau tu? Ada apa call aku? Ajak lepak?"

" ajak lepak? Dengan mood kau swag macamni? Memang taklah!"

" dahtu? Apa pasal?"

" tadi management call aku,pastu dia terpaksa naikkan nama kita untuk take over flight ke bahrain"

Bengang lah adyan!

" apa pasal pulak? Ni aku nak marah ni! Bukan main tuari nakkan tarikh yang ni, last last bla"

PENGORBANAN HATIWhere stories live. Discover now