Malamnya, adyan perlahan lahan masuk kedalam bilik dan dia perasan isterinya sedang call seseorang. Adyan mengambil tempat sembunyi untuk mendengar perbualan itu.
" ouhh awak nak bukak branch baru dekat sini ke?" Sambil gelak gelak manja jasmine bercakap
" haah, tapi sebenarnya alang alang tu saya nak rapatkan balik hubungan mummy dengan daddy." Jelas aidan kepada jasmine
" ouh lah, awak ni betul betul eaa macam orang ada kata ' ambil kesempatan dalam.."
" kesulitan."
Jasmine dan aidan gelak bersama.
" pandai pun, tapi baguslah tu awak nak buat diorang berbaik. Kalau tak sampai bila ann nak buat diaorang rengang macamtu?"
" betul, saya tak mengharap diaorang bersatu pun cuma tulah berbaik pun dah okey."
Jasmine angguk " betul tu, so macammana branch dekat sarawak kalau awak dah pindah sini?"
Adyan yang mendengar pun pelik.
( suara hati )
" aidan nak pindah sini? tak boleh jadi ni, mesti sebab bini aku ann?"" ermmmm branch dekat sini saya dah pass dekat orang lain yang boleh saya percaya. Ehh ni lupa saya nak cakap saya ambil kamelia dengan julia kerja dekat branch baru saya tau."
" what? Yeke, hmm diaorang takde cakap apa apa pun dengan saya? Kena diaorang ni."
" hahahaha dioarang kata nak suprise awak, tapi saya ni jer dah terlalu excited so terlepas. Nanti kalau diaorang ada cakap pasal benda ni, tolong acah acah terkejut tau."
" ahahhaaha boleh macamtu eaa?"
" nanti diaorang tu bising lah, awak paham sendirilah dioarang tu macammana."
" tahu pun, so jangan nak cari masalah dengan diaorang. So bila awak nak pindah sini?"
" ermm dalam minggu depan? Tapi minggu ni saya dah kena pergi sana sebab nak tengok persiapan semua benda."
" ouhh kalau awak ada masa, datanglah rumah saya. Parents saya ada buat kenduri. Tu pun kalau awak ada masa."
" ermm insyaallah, tengok nanti macammana."
" okeylah aidan, saya nak tutup dulu ni."
" okey, selamat malam."
" selamat malam."
Panggilan ditutup. Jasmine ambil nafas dan terus masuk kedalam. Dia masuk sahaja, jasmine terus terkejut dengan kehadiran adyan secara tiba tiba
" adyan! Dah kenapa awak ni?! Nak jadi perompak pun tak payah lah macamni." Jeling jasmine. Tak suka betul dengan cara adyan macamni!
Adyan sinis dan mendekati isterinya " dengan mamat tu kemain kau ann? Gelak gelak, senyum senyum seolah olah macam kau ni takde hati yang perlu kau jaga."
Jasmine pandang adyan sinis " saya tak anggap dia lebih dari seorang adik ipar adyan! Lagipun aidan tu adik awak, tak kan dengan adik sendiri nak cemburu?"
" kau mungkin anggap dia adik ipar, tapi dia sendiri?" Adyan sinis geleng " kau jangan ingat aku tak tahu lah yang dia sendiri menaruh perasaan dekat kau!"
" dia adik awak adyan!"
" so kau nak backup dia? Ouhh patutlah! Sekarang aku dah paham! Patutlah beria ria nak aku lepaskan kau, sebab kau sendiri ada hubungan sulit dengan dia kan?" Pandang jasmine dengan tajam
" jangan nak tuduh saya adyan!"
" apa? Salah ke?"
Adyan pegang dagu jasmine dan sinis " aku tak akan sesekali lepaskan kau. Kau ingat tu!"
YOU ARE READING
PENGORBANAN HATI
RomansaSecond story✨ Tengku Adyan Hayder seorang yang bekerjaya, memiliki segalanya malangnya dia gagal dalam percintaan. Ditinggal dirinya oleh seorang perempuan demi membalas dendam kepada seorang. Jasmine Nur Anissa seorang yang juga memiliki segalanya...