Besoknya, di syarikat baharu aidan. Jasmine yang baru sahaja keluar dari kereta terus berjalan masuk kedalam syarikat itu
Jasmine masuk sahaja, dia nampak sosok aidan bersama staffnya sedang berbincang. Jasmine pun pergi ketempat aidan.
" hai aidan."
Aidan pusing dan senyum pada jasmine. Aidan pandang staff nya dan senyum
" pergilah dulu, kalau ada apa apa saya panggil awak."
Staff itu senyum " baik tengku."
Aidan kembali menatap jasmine dan sengih " awal yer datang?"
" Dah pukul sembilan, awal apa tu? Kita janji pukul lapan setengah kot? Ermm ke sebenarnya awak perli saya ni? Ermm apa apa pun maaf lambat."
Aidan sinis dan geleng kepala " it okay, ehh mana naura? Kata nak bawak sekali untuk decide apa yang kita nak bincang sekejap lagi."
" ermmm naura tu tak dapat datang, sebab ada barang baru sampai so dia kena check semua tu."
" ouh takpelah kita berdua jelah. Eemm kalau macamtu..."
" sayang...?"
Mereka dua pandang dengan gerangan pemanggil itu. Siapa lagi kalau lain tak bukan kalau adyan sendiri? Aidan dah sengih, tahu dah sebab apa datang ni. Jasmine pula senyum pelik
" kenapa datang sini?"
Adyan datang mendekati isterinya dan terus merangkul pinggang isterinya lalu ditatap isterinya " saja jer?"
Aidan sinis geleng.
" saja? Aik kata ada meeting harini?"
" cancel. So sebab cancel aku datang sini. Nak melawat isteri aku kerja? Mana tahu kan ada lelaki tak sedar diri nak ngurat isteri aku?" Sambil matanya menatap aidan dengan renungan tajam
Aidan sinis dan jasmine dah tahu dah. Mesti dia mention si aidan tu!
" siapa nak ngurat saya? Ada ada jelah." Cuba hendak menafikan yang dia tidak tahu apa maksud tersirat suaminya itu
Adyan sinis dan matanya tidak lengkang merenung aidan " mana tahu kan? Orang tu masih tak sedar yang kau tu dah jadi bini orang? Kan, encik aidan?"
Aidan sinis dan angguk " yelah, kau jelah betul."
Jasmine menepuk dahinya. Si aidan ni pun buat hal betullah! Tak payah lah dibalas!
" kenapa? Aku salah ke encik aidan?"
" ermm dahlah. Aidan? Kata nak berbincang? So nak berbincang dekat mana?" Sambil pinggang yang dipegang aidan dilepaskan oleh jasmine bergitu sahaja.
Adyan terkejut dengan kelakuan isterinya
" ouh okey, jom kita berbincang dekat pejabat saya?"
" ouhh okey jom."
Terus mereka dua pergi meninggalkan adyan bergitu sahaja. Malas jasmine layan perangai cemburu buta adyan tu! Buat gaduh jer! Kang nanti author kena marah dengan reader asyik bagi diaorang ni gaduh jer! Hahahahah! Cuma bergurau.
" ehhh sayang?! Aku ni macammana?" Soal adyan dengan barannya
Mereka dua berhenti.
Jasmine sinis " ehh jomlah, kalau nak ikut. Tapi jangan nak menyebok pulak eaa masa saya tengah berbincang dengan aidan."
Adyan mencebik.
" boleh tak?"
" eee yelah."
" okay jom. Tapi aidan awak okey kan?" Soal jasmine yelah takut dia tak selesa pula even tu abang dia sekalipun!
YOU ARE READING
PENGORBANAN HATI
RomanceSecond story✨ Tengku Adyan Hayder seorang yang bekerjaya, memiliki segalanya malangnya dia gagal dalam percintaan. Ditinggal dirinya oleh seorang perempuan demi membalas dendam kepada seorang. Jasmine Nur Anissa seorang yang juga memiliki segalanya...