" sofea!"
" apa?!" Bentak sofea kepada suaminya membuatkan semua terkejut dengan tindakan sofea kepada isterinya
Sofea mengeluh " apa lagi yang you nak iskandar? You nak tampar i buat kali kedua ke?"
" Nur Sofea Alana!" Marah beno iskandar
Terdiam semua. Habis kau bila bapak bapak ni dah sebut nama panjang, dia perumpamaan mak suruh buat kerja lah bila diseru nama panjang baru nak bangun. Haa betul tak?
Iskandar tenang sekejap dan pandang isterinya " tolonglah, kalini jer i harap you boleh benarkan min untuk duduk dalam rumah ni. Kalau you tak boleh nak terima dia sebagai anak you tapi tolonglah anggap dia ni sebagai tetamu i atau orang luar yang ingin menumpang tidur untuk beberapa hari ini sahaja."
Bila bapak dah merayu dia lain macam tau, dia terus membuatkan semua terdiam. Si fasya tu lagilah, serba salah pun ada.
Dia tak nak pun pergaduhan ni berlaku disebabkan mak bapak dia tapi dia nak mak bapak dia tu benci min! Terus iskandar bawak pergi min naik atas. Tetiba langkahnya terhenti.
" fasya?"
Terus fasya pandang iskandar dengan pandangan yang menakutkan.
" papa tak akan benci pun pada kakak, kalau suatu hari benda ni dah terbongkar semuanya. Jadi, tolonglah ceritalah segalanya. Min tu adik kakak, benci mana pun kakak pada dia, dia tetap adik kamu."
Iskandar hembus nafas
" buat masa ni papa masih lagi ada kesabaran dengan sikap kakak, tapi tolong jangan sampai melampau sangat perangai tu, adyan tu dah jadi adik ipar kamu dah pun"
Fasya hanya diam menundukkan kepalanya
" bukankah itu juga adalah aturan kamu sendiri untuk menyatukan mereka?"
Terus iskandar pergi meninggalkan mereka. Fasya senyum sinis dalam hati ' ada aku kesah? Mama ada lah untuk backup'
Sementara di bilik atas iaitu bilik min, mereka terus masuk kedalam bilik itu dan min duduk pandang iskandar dengan serba salah" papa nak adik stay jer dekat sini, jangan nak kemana-mana, mama dengan kakak tu bukan betul, anytime dia boleh jer buat apa apa pada adik" pesan iskandar kepada anak bongsunya itu
Min serba salah, dia bukan serba salah apa. Serba salah sebab dia papa dan mamanya bergaduh macamni
" papa?"
Iskandar pandang min dengan serius " kenapa?"
Min senyum " sebenarnya papa tak perlu buat macamni, adik taknak disebabkan adik... Papa dapat kesan dia."
YOU ARE READING
PENGORBANAN HATI
RomanceSecond story✨ Tengku Adyan Hayder seorang yang bekerjaya, memiliki segalanya malangnya dia gagal dalam percintaan. Ditinggal dirinya oleh seorang perempuan demi membalas dendam kepada seorang. Jasmine Nur Anissa seorang yang juga memiliki segalanya...