Hampir sepuluh minit berlalu, adyan memberhentikan keretanya di sebuah restoran yang agak mewah dan keluar dari kereta lalu masuk kedalam.
Adyan mengambil tempat di satu meja yang ditunggu seseorang, iaitu naura dan aakif yang memandang adyan yang sangat serius..
" jem ke harini jalan, ambil masa beno kau nak datang sini..?"
Adyan senyum sinis " sorry dohh, aku tadi hantar min sekejap sebelum datang sini tu sebab lambat sikit."
Aakif tetiba gelak sinis dan adyan dah pelik
" kenapa kau ni aakif? Ada yang kelakar ke dengan ayat aku tu?"Aakif geleng sinis " takde, asal? Tak boleh? Lagipun mimpi apa kau tetiba nak hantar dia harini? Allah dah bagi petunjuk pada kau ke? Pastu kau rasa serba salah dengan all this, right?"
Adyan hanya diam.
" tok sey lah adyan, jangan nak jadi munafik sangatlah, jadi jelah diri kau macam sebelum ni."geleng aakif sungguh dia macam tahlah rasa macam nak muntah hijau depan si adyan ni
" yang kau selalu sakitkan hati dia, kau ignore dia. Just be yourself jelah. Tak payahlah nak fake sangat."
" aakif...?"
Tegas naura supaya jangan nak keruhkan keadaan.
" takpe ra, takpe paham." angguk adyan tanda dia paham kalau si aakif ni betul betul marah dengan sikapnya yang dulu
Aakif senyum sinis " apa yang kau paham? Cuba kau describe sikit depan aku ni? Apa yang kau paham? Ehhh tak macamni, salah pulak nak tanya kau? Kau kenapa nak tahu tentang rahsia min dengan lebih terperinci?"
Adyan masih diam.
" kau takde pikir dua tiga kali ke sebelum nak datang ni? Yelah kot kot kau ingat kitaorang ni saje nak propa kau? Kitaorang ni kan rapat dengan min? So kau akan anggap lah yang kitaorang ni pembohong bersiri min?"
Sinis adyan perghh perli deep siakk si aakif ni!
Naura dah bengang dah " muhammad aakif najmi!"
Pandang aakif serius tapi aakif hanya pandang adyan dengan baran!
Adyan senyum sinis " sokeh ra, sikit pun aku tak terasa dengan ayat si aakif sebab aku tahu tu semua sikap aku sebelum ni pada min."
Adyan memandang aakif serba salah.
" aakif? Aku tahu aku silap dan aku minta maaf sangat sangat disebabkan aku? Persahabatan kita dulu musnah macam tu jer, tapi aakif? Kalau kau jadi aku pun kau akan macam tu juga dan kau akan percaya semua ni."
Aakif geleng sinis " kepala hotak kau! Aku percaya dia 100% adyan! But where are you? Mana kau waktu dia nak explain segala apa benda yang dia tak buat? Tak adyan! Sikit pun kau tak pernah dengar apa apa explain dari pada dia waktu dia nak terangkan!"
Bengang aakif dibuatnya!
" mana kau adyan! Mana! Padahal sebelum ni, korang dua selalu rapat kot? Takkan sikit pun kau tak percaya pada min, adyan? And then kau jangan nak tanya aku kenapa aku nak jauhkan diri daripada kau!"
Farah pandang aakif dengan tak puas hati
" aakif? Please, can you stop? Kita datang sini bukan nak bergaduh kan? I hope you can control your emosi, kalau bergaduh takdenya benda ni dapat selesaikan masalah!"Aakif diam dan hanya menjeling kepada adyan lalu naura pandang adyan dengan serius.
" aku harap apa yang berlaku ni, aku harap kau tak melibatkan antara aku dengan aakif dan kau anggap jer apa yang kau tahu harini menjadi sejarah pahit kau ataupun pengajaran pada kau juga."
YOU ARE READING
PENGORBANAN HATI
RomanceSecond story✨ Tengku Adyan Hayder seorang yang bekerjaya, memiliki segalanya malangnya dia gagal dalam percintaan. Ditinggal dirinya oleh seorang perempuan demi membalas dendam kepada seorang. Jasmine Nur Anissa seorang yang juga memiliki segalanya...