Besoknya, di syarikat. Adyan berjalan dengan laju untuk memasuki pejabatnya. Sebelum ia memasuki pejabatnya, adyan berhenti dimeja faridah.
" selamat pagi tengku." Senyum faridah sambil bangun tanda hormat pada adyan
" pagi, harini cakap dengan client apa apa meeting i pergi. I tak jadi keluar."
" ouhh baik tengku."
Adyan angguk tanpa memberikan senyuman sedikit pun. Selangkah adyan hendak berjalan, pergerakannya terhenti seketika
" adyan..."
Adyan pusing dan mengeluh " apa you buat dekat sini? Kata ada hal lain?"
Fasya senyum " i nak jumpa you. Erm boleh i nak cakap dengan you sikit?"
Adyan pelik. Dah kenapa? Dengan pakain pun serba hitam, nak menyambut kematian adyan ke?
Didalam bilik pejabat adyan, adyan berdiri tegak memandang persekitaran luar sambil memasukkan tangannya kedalam poket seluarnya. Fasya hanya diam mebisu, tertunduk.
" apa yang you nak fasya? I dah setuju kan untuk teruskan pernikahan kita and plus i setuju lagi dengan rancangan mengarut pre-weeding you tu, apa lagi yang tak puas hati?"
Fasya bangun dan mendekat dengan adyan lalu mengeluh " i nak batalkan majlis pernikahan kita."
Posisi adyan terus pusing memandang fasya dan sinis " apa benda you cakap ni?"
" i tahu you tak bahagia, i pun adyan. I sedar kebahagian yang i cari selama ni bukan bersama dengan you tapi..." fasya mengeluh dan pandang adyan semula " tapi papa kepada bayi ni sendiri."
" faiq?" Adyan sinis " so mana dia? Baru nak muncul untuk bertanggungjawab?"
" dia dah takde."
Adyan tak layan hanya gelak. Adyan terus mendekat dengan fasya dan mencekik leher fasya dengan sekerasnya
" ad....ad...adyann..." tak cukup nafas fasya nak bercakap
Adyan sinis " itu masalah aku? No! Itu masalah kau sendiri! Kau dah bawa masuk aku dalam masalah kau, so sekarang kau nak cakap kau tak nak kahwin dengan aku?"
" ad...ad....adyann... i....i....min....mintak...maa...maafff....."
" apa?! Maaf?! Ehhhhh kalau tak sebab kaulah aku dengan adik kau sekarang ni dah bahagia lah! Kalau tak sebab rancangan bodoh kau nak perangkap aku, dia tak lari kau tahu tak!"
" lepass...lepaskakan....i..ad...ad...adyann.."
Adyan sinis dan lepas. Fasya batuk sepuasnya sambil memegang lehernya. Puas hati adyan! Adyan mendekati fasya dan sentuh dagu fasya dan sinis
" aku tetap akan teruskan pernikahan kita. Jadi, kau jangan cuba cuba nak lari dari aku. Lagi berapa bulan jer fasya, bertahanlah..." senyum jahat terpancar diwajah adyan
Fasya dah batuk batuk dah! Tak tahan! Sakit!
" kalau aku boleh tunggu kau bertahun, tak kan setakat berapa bulan jer kau tak boleh tahan kot? Sabar ye sayang? Anak ni lahir jer, dia akan tengok bertapa kejamnya dunia ni...."
Terus dia tolak muka fasya begitu sahaja
" keluar!"
Fasya tak bergerak. Dia bertekad nak bagitahu juga " i cintakan you adyan, sumpah i cintakan you tapi tu dulu. I kenal faiq sebelum i kenal you lagi, i tak pernah cintakan dia tapi ketika dulu disaat you dengan jasmine keluar bersama, you tak pernah nak fikir soal perasaan dan hati i adyan!"
Adyan diam. fasya mengeluarkan airmatanya
" i jelous dengan jasmine. Dia mempunyai segalanya. Keluarga yang sempurna. Sahabat baik dan semuanya! Tapi apa yang i ada adyan? Nothing..."
YOU ARE READING
PENGORBANAN HATI
RomanceSecond story✨ Tengku Adyan Hayder seorang yang bekerjaya, memiliki segalanya malangnya dia gagal dalam percintaan. Ditinggal dirinya oleh seorang perempuan demi membalas dendam kepada seorang. Jasmine Nur Anissa seorang yang juga memiliki segalanya...