Malamnya, selepas sahaja pulang dari kerja min terus pulang ke rumah mereka berdua. Malas lah nak balik rumah mama dan papanya mesti fasya tengah happy, on call dengan husbandnya sweet sweet.
So dia decide baik balik sini, duduk rumah ni sorang sorang. Min membukan tombol pintu dan terus mengunci pintu rumahnya itu. Yelah bahaya kot?!
Tetiba
" baru balik? Banyak sangat ke kerja dekat kedai tu sampai tak reti nak balik..?" Suara garau bercakap
Terkedu min dibuatnya. Kenapa boleh ada dekat sini suaminya? Perlahan lahan min berjalan mendekati suaminya dan terus menyalami suaminya yang ketika itu muka suaminya yang sangat diingin
" ke...kenapa awak balik sini? Saya ingat..." tergagap gagap min membalasnya
" kau ingat apa?" Memandang wajah min yang ketika itu wajah min berubah pucat! Takut woi! Gila tak takut?
" kau ingat apa? Kau ingat aku tak balik sini lepas aku kena jemput dengan kekasih hati lama aku?"
Berdiri membeku min. Tak tahu nak cakap macam mana! Jasmine mengeluh dan bercakap dengan adyan semula.
" saya minta maaf adyan, saya tak bermaksud nak menipu awak tapi semua tu saya buat.."
" buat sebab keinginan kakak kau? Sebab nak satukan balik kitaorang?" Berdiri kalini adyan memandang wajah isterinya
" kau ni kenapa? Orang lain kalau suami dia nak kena rampas dia akan berani nak lawan tapi sedangkan kau? Ehh sumpah aku tak paham!"
Geram adyan dibuatnya!
Tetiba adyan berjalan sedikit dan mengambil fail tu dan dicampak fail cerai itu dengan kuat dimeja. Marah sungguh tu! Terkejut terus min!
" fail tu!"
Tertunduk terus min. Tak berani dah nak tatap adyan. Marah sungguh tu!
" kau ni gila ke? Sejak bila dah pandai nak buat keputusan tanpa bagitahu aku?!"
Min tak tahan dah dan hembus nafas lalu memberanikan menatap mata adyan " selama ni pun, apa yang saya nak buat tak pernah pulak awak suruh minta izin bagai."
Adyan makin baran " yang kau buat ni surat cerai jasmine nur anissa! Kau ni kenapa?! Kau bodoh ke?!"
" yer! Saya memang nak awak lepaskan saya! Jadi lepaskan lah saya! Dia pun dah balik kan?! Kenapa lagi nak simpan perempuan macam saya ni, adyan!"
Marah min pula kalini dan memandang adyan tajam sambil matanya merah tanda menagis. Min bertenang dan lap air matanya terus dia gengam tangan adyan lalu menatap mata adyan.
"!tolong lepaskan saya? Bagi saya bebas? Saya tak pernah bahagia adyan bila bersama dengan awak..."
Min menipu!
Adyan mengeleng " tak, kau tipu. Kau tipu! Aku tahu kau terpaksa cakap macamtukan?!"
" buat apa saya nak tipu?"
Adyan terdiam.
Min hembus nafas " adyan? Fasya dah balik kan? Awak cakap awak masih mencintai dia jadi pulang lah dan kembali bersama dia semula. Build kembali kisah korang dan lepaskan saya ."
Merayu min supaya adyan lepaskan dia.
" kalini saya ikhlas lepaskan awak dan saya ikhlas membiarkan awak bahagia dengan dia." Merayu lagi min
" sayang.. kau dengar ni, betul. Memang aku masih cintakan dia tapi aku pun cintakan kau!"
Mengaku adyan dengan jujurnya kepada jasmine. What fish?! Kau cintakan perempuan dalam satu masa yang sama?!
YOU ARE READING
PENGORBANAN HATI
RomanceSecond story✨ Tengku Adyan Hayder seorang yang bekerjaya, memiliki segalanya malangnya dia gagal dalam percintaan. Ditinggal dirinya oleh seorang perempuan demi membalas dendam kepada seorang. Jasmine Nur Anissa seorang yang juga memiliki segalanya...