" daddy....!"
Adyan terus senyum pandang faiqihah dan jasmine pula terus pusing kebelakng. Tak nak bertembung dengan mereka! Faiqihah berlari memeluk adyan. Fasya yang dibelakang hanya senyum gembira
" hamboi bahagianya dia daddy dia datang."
Fasya menghampiri mereka dan adyan mengendong faiqihah.
Fasya pelik dan pandang belakang adyan pelik " siapa tu?"
Adyan senyum dan turunkan faiqihah. Adyan mendekati jasmine dan pegang tangannya. Fasya terkejut. Mereka berdua saling tatap.
Faiqihah senyum " daddy... aunty ni sama lah muka dia macam bidadari daddy tu tapi yang dalam gambar tak pakai tudung dan sekarang dah pakai. Cantik sangat!"
Adyan senyum " dia memang bidadari daddy, sayang.." sambil menciut hidung faiqihah
Faiqihah senyum gembira dan terus memeluk jasmine. Jasmine terkejut dengan tindakan faiqihah buat kepadanya.
Fasya senyum keluar air mata " bila balik dik?"
Jasmine pandang fasya. Tak senyum tak masam. Mereka saling menatap.
Seusai sahaja makan siang, mereka semua terus mengemas apa patut. Adyan dan faiqihah yang sedang bermain di kerusi rehat tetiba didatangi oleh fasya" faiqihah jangan seronak sangat nanti daddy balik kan nagis tak tentu pasal." Pesan awal awal jasmine kepada anaknya itu
" baik ibu!"
Fasya mencari cari seseorang. Adyan yang perasan terus sinis " cari siapa? Jasmine?"
Fasya sedar dan sinis " ehemm mana dia?"
" ada dekat luar, amik angin katanya. Pergilah dekat dia. Dia pun masih akward dengan you tu, ambil hati dia semula."
Fasya sinis geleng " mesti dia benci i kan adyan?"
" alah kecewa sikit jer, you kakak dia kan mesti tahu cara nak pujuk adik sendiri."
Fasya senyum angguk " yelah, i pergi dulu."
Adyan angguk dan sambung main permainan dengan faiqihah
YOU ARE READING
PENGORBANAN HATI
RomanceSecond story✨ Tengku Adyan Hayder seorang yang bekerjaya, memiliki segalanya malangnya dia gagal dalam percintaan. Ditinggal dirinya oleh seorang perempuan demi membalas dendam kepada seorang. Jasmine Nur Anissa seorang yang juga memiliki segalanya...