BAB 27

1.4K 29 2
                                    

Fasya melepaskan pelukan tersebut dan pandangan yang saling menatapi antara satu sama lain.

" terima kasih min. Terima kasih sedarkan aku. Kalau kau tak sedarkan aku mung...."

Min sinis " heyyy, tenang."

Fasya diam

Min senyum " aku nak kau bahagia jer. Kalau kau rasa dengan bersama adyan boleh buat kau bahagia aku pun turut bahagia fasya."

Fasya serba salah " macam mana kau dengan adyan?"

Min senyum sinis " aikkk? Kenapa? Nak aku suruh stay ke?"

Diam sahaja fasya.

" sokeh. Aku tahu aku tak layak untuk berada di sisi dia. Lebih baik aku undur diri kan daripada tengok dia terseksa hidup dengan aku?"

Fasya senyum " aku.... Keluar dulu?"

Min senyum angguk dan fasya pun bergegas keluar daripada situ. Sofea yang berada di luar bilik itu terus dia bergegas pergi dari situ sebelum fasya nampak kehadirannya disitu.

Sementara dibilik, lepas sahaja fasya keluar terus min lemah. Dia macam apa yang aku cakap ni?

Min senyum sinis sambil keluar air matanya " its okay, ini memang sepatutnya yang berlaku."

Tetiba

Kring, kring

Min terus mendekati meja yang dia letakkan phonenya dan duduk dikatil lalu menjawab panggilan itu dan rupanya orang itu adalah adyan

Min hembus nafas sebelum menjawab panggilan adyan itu " assalamualaikum, adyan.."

" waalaikumsalam, kau tengah buat apa sayang?"

Min senyum sinis " takde buat apa. Tengah rehat rehat dalam bilik ni"

" sorry tau pasal tadi, saya teremosi sikit."

" takpe, sebenarnya kenapa? Pasal penjanjian kau dengan fasya ke? Fasya nak tuntut balik?"

Min sinis " takdelah. Mana awak tahu itu antara perjanjian saya dengan fasya?"

" jujur jelah. Fasya suruh kau mintak dengan aku supaya aku lepaskan kau kan? Tulah perjanjian antara kau dengan dia kan?"

Min terkedu tapi dia tak nak dia nampak betul apa yang si adyan cakap tu " ermm takdelah, janganlah negatif sangat otak tu."

" jangan nak backup dia lah sayang. Kau ingat eaa aku tak akan sesekali lepaskan kau. Sungguhpun aku betul betul nak kahwin dengan si fasya tu kau tetap kena jadi wife aku sampai aku mati"

Tegas adyan!

" tapi awak tahu kan saya ni dengan fasya apa? Adik beradik kandung tau, mana boleh.."

" sayang..."

Terkedu terus min dengar adyan tegas dengannya

" biar aku selesaikan masalah ni? Aku tahu aku nak buat apa. Walau macam mana pun aku tetap akan pilih kau. Kau pahamkan maksud aku?"

" fasya sayang awak, adyan. Awak sendiri cakap dengan saya yang awak masih mencintai dia. Kenapa awak masih nak simpann saya?"

Penat min dengan adyan ni!

" sayang.." merayu adyan.

" senang cerita macamni jelah adyan, saya yang kena undur diri adyan. Cerita kita dah tamat. Kekasih awak sudah pun pulang. Kalini pergilah. Jangan patah balik. Saya lepaskan awak dengan cara yang baik." Air mata min berjurai keluar

" sumpah kalini saya ikhlas lepaskan awak."

Adyan terdiam dan tetiba bunyi esakan. Min terkedu. Adyan menagis!

PENGORBANAN HATIWhere stories live. Discover now