BAB 16

1.7K 37 1
                                    

" apa yang rancak sangat borak tu? Dari dapur tadi min dengar popek popek. Macam serius sangat" sinis min yang ketika itu sedang bawa dulang air menuju ke meja

Datuk iskandar gelak kecil dan pandang min
" takde benda pun. Bercerita tentang rutin adyan ni. Yelah macam lama sangat kalini dia cuti"

Adyan senyum angguk

" ouhh" sambil bangun dan duduk di sofa

" mama..."

Pandangan adyan terus kearah min bila dia sebut nama mamanya itu

" mama sihat pa?"

Datuk iskandar senyum angguk " alhamdulillah, bila bila kalau korang berdua lapang jenguk lah papa dengan mama dekat rumah"

Adyan angguk begitu juga min tapi min anggukkan dia tu sangat sayu, adyan yang perasan terus rasa serba salah

" insyallah, kalau min dengan adyan tak busy kitaorang akan kesana melawat papa dengan mama" senyum min

Datuk iskandar angguk

" ehhh, minumlah. Tengok jer buat apa kan? Tak sudi ke?"

Sinis min sambil menjemput mereka berdua minum. Mereka dua gelak kecil sambil geleng kepalanya.

" gila tak sudi? Hmmm air kopi min kot? Kalau adyan nak tahu kopi min ni paling terbaik tau. Mama punya kopi buat dekat papa pun tak sesedap min buat dekat papa"

" amboi pa, kemain eaaa. Bagitahu mama kang."

Mereka semua gelak

" tapi betul! Untung adyan dapat kahwin dengan min. Masakan dia dan minuman dia perghhh memang terbaik lah. Kalah chef dekat hotel star tu"

Adyan senyum dan pandang min senyum " iye ke, sayang? Wuishh untung abang kahwin dengan sayang kan?"

Min senyum yelah fake betul! Blushing memang blushing gila tak salting kalau suami yang benci kau selama ni tetiba bersayang abang dengan kau? Ehh jangan perasan sangatlah! Semua tu sebab papa dekat sini jer.

Min angguk " haaah memang beruntung, tapi lagi beruntung kalau you kahwin dengan fasya suatu hari nanti. Yelah nanti kalau kita berpisah pastu you mesti akan kahwin dengan fasya. Time tu, you adalah manusia paling beruntung adyan dapat memperisterikan fasya. Sama macam perjanjian kita sebelum ni?"

Terlepas min bercakap tanda sedar yang main menenong jer cakap!

Iskandar pelik " haa? Pisah? Pastu apa maksud min dengan perjanjian?"

Adyan pandang min geleng. Yelah cakap macamtu depan papa mertua dia!

" what?!" Cakap mimik itik. Yelah mana lah dia sedar yang dia akan celupor macam ni!

" hehehehe tak yah layan sangat si min ni pa, dia memang SUKA merepek. Kitaorang takde perjanjan apa apa pun."

Datuk iskandar angguk " yelah papa harap sangat korang dapat pertahankan rumah tangga ni. Dalam alam perkahwinan kita akan mengalami bangak segala ujian jadinya papa harap hati korang kuat okey? Jangan terhasut sangat dengan hasutan syaitan yang suka cerai beraikan rumah tangga suami isteri."

Mereka dua angguk

" insyallah pa, adyan akan cuba sedaya upaya pertahankan rumah tangga kami."

Min senyum. Dia pun harap hubungan dia dengan adyan akan kekal sampai jannah tapi dia yakin semua sama sekali sukar berlaku.

 Dia pun harap hubungan dia dengan adyan akan kekal sampai jannah tapi dia yakin semua sama sekali sukar berlaku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
PENGORBANAN HATIWhere stories live. Discover now