Di sebuah restoran, mereka pun berjalan perlahan lahan menuju ke meja makan itu dan terus duduk dikerusi yang disediakan.
" kau kena try dia punya makanan thai tomyum fishbowl, min!" Jelas julia kepada min
Min angguk " apa nama kedai ni?"
Kamelia sambung " nama kedai ni cafe sambal lado. Kitaorang dua ni memang pro dah dengan semua makanan dekat sini tapi yang always kitaorang order tomyum dia."
" betul! Berkrim betul kuah dia. I like! Tapi aku tak tahulah kalau kau suka atau tidak, sebab orang kan lain lain?" Jelas julia kepada min
Min angguk senyum " sokeh, aku follow korang. Kalau korang nak order tu, aku ikut."
" baik doh min!" Serentak mereka dua cakap sambil membuat jari jempol
Min hanya senyum dan geleng kepalanya.
Selepas menunggu sepuluh minit hidangan siap, min pun cuba makanan itu dan dua orang itu hanya menanti. Min menghirup kuah tomyum itu dengan penuh kenikmatan.
" amacam?" Soal julia dengan penuh menanti dia berharap yang makanan yang dia recommend tu lazat
Min angguk dengan laju " sedap. Betullah kau cakap berkrim. Mungkin kalau orang yang tak suka berkrim macamni dia mungkin tak akan suka. Tapi aku ni jenis orang tak kisah, tolak batu dengan kayu jelah"
(please restoran ni dah boleh dm atau pm author sebab dah review kedai dia hihihi)
Mereka tiga gelak sepuasnya.
" ehh makanlah." Pelawa min kepada mereka dua
Mereka dua angguk dan suap makanan kedalam mulut.
Di sebuah rumah vila besar, kelihatan seorang lelaki baru sahaja keluar dari kereta bmw m4. Berkemeja kemas itulah keperibadiannya perlahan lahan memasuki kedalam rumah." tengku aidan!"
Baru sahaja dia mahu naik keatas, nama terus dipanggil oleh seorang perempuan yang agak berusia dalam era 40 an duduk disofa tanpa memandangnya
Aidan mengeluh " what now mummy? Mummy nak marah aidan? Yelah kalau tak disebabkan aidan tak sumbat mamat bodoh tu kepenjara mungkin mummy tak akan sendiri macamni kan?"
Adawiyah terus bangun dari duduknya dan menatap tajam lalu mengeluh " aidan, mummy tak nak kita bergaduh."
Aidan senyum sinis " siapa mulakan pergaduhan? Mummy atau aidan? Mummy sendiri! Mummy percaya sangat dekat mamat bodoh tu last last mummy sendiri kena tipu!"
" aidan..."
" sekarang ni bila dah kantoi dia ada perempuan lain and then dia curi duit company baru mummy nak menyesal? Kita masih dikira beruntung tau mummy, duit yang dia curi tu tak sebanyak mana, mummy! Kalau tidak boleh lingkup company kita!"
YOU ARE READING
PENGORBANAN HATI
RomanceSecond story✨ Tengku Adyan Hayder seorang yang bekerjaya, memiliki segalanya malangnya dia gagal dalam percintaan. Ditinggal dirinya oleh seorang perempuan demi membalas dendam kepada seorang. Jasmine Nur Anissa seorang yang juga memiliki segalanya...