Malamnya, selepas sahaja pertemuan fasya dan min petang tadi min terus mengambil keputusan untuk stay dirumah aakif dan naura.
Min membuka pintu dengan perlahan lahan, dia takut sebenarnya yelah balik lewat malam macamni. Takut adyan tak dapat menerima alasannya.
Min tutup kembali pintu rumah itu dan dia terus nampak adyan depan matanya membuatkan min terkejut nak mati! Bilanya dia muncul dengan muka bengisnya!
Min senyum " ehh awak dah lama balik?"
" kau dari mana? Malam macamni baru balik, tak sedar ke kau tu ada suami?"
" saya minta maaf. Lagipun saya tak dari mana pun, dari rumah naura jee. Kenapa?"
Adyan tetiba sinis " pergi rumah naura ke... pergi check in hotel dengan aakif?"
Muka min dah berubah " apa maksud awak cakap macamtu?"
" tak betul? Jalan berdua, dalam kereta berdua.. macam buat maksiat tapi bezanya korang takdelah sampai nak masuk hotel buat benda tak senonah tu kan?"
" jaga mulut awak adyan."
Adyan gelak " asal? Kau nak marah? Kau tak puas hati sebab aku cakap macamtu pasal scandal kau?"
" apa maksud awak dengan scandal? Saya keluar dengan aakif, bukannya siapa pun. Awak sendiri tahu macammana saya dengan dia kan?"
Adyan menyilangkan tangannya dan senyum sinis " more to... scandal? Ermmm naura tahu tak? Kesian naura diperbodohkan oleh orang macam korang ni. Tah tah dari sebelum korang kahwin lagi kan? So... apa yang fasya cakap tu..."
Tetiba
Pang!
Pipi adyan tersilang tepi sambil adyan memegang pipinya naik memerah dan terus memandang min tak puas hati.
" kau lempang aku?!"
" jangan nak tuduh saya bukan bukanlah!"
Adyan sinis " aku tuduh? Hahaha kau kejap." Sambil mengeluarkan phone dari poketnya dan buka lalu tunjuk kepada min
Adyan sinis " apa ni? Tak dapat dekat hotel? Dalam kereta pun jadi? Jadi perempuan jangan terlalu murah lah bodoh!"
Keluar air mata min dan tetiba sinis " awak ni memang munafik kan adyan? Itu hari awak cakap dengan saya yang awak tak suka gelaran murahan pada saya. Dan harini! Detik ini! Malam ini! Awak ulangi kata kata awak adyan!"
Min lap air matanya dan geleng pandang adyan tajam " mulai malam ini, saya nak minta maaf dari hujung rambut sampailah kaki jikalau saya ada buat salah dengan awak. Lepas ini, apa apa berlaku awak jangan menyesal dengan apa yang awak buat adyan.."
Terkaku adyan
" jadi lepaskan saya malam ni."
Beng! Macam petir seketika!
Min sinis " ini yang awak nak kan? Ini yang awak nak dari awal lagi kan? So silakan? Ceraikan saya adyan!"
Adyan geleng kepala " tak..."
" buat apa awak nak simpan perempuan murahan dan jijik macam saya ni adyan. Perempuan murahan macam saya ni tak layak untuk dapatkan lelaki sebaik awak. Jadi ceraikan saya!"
" jangan paksa aku jasmine nur anissa!"
Tengking adyan!
Min sinis " awak sayang? Awak cinta? Propa adyan! Awak tak pernah cintakan saya! Awak tak nak lepaskan saya sebab awak nak cabar fasya kan? Bukannya saya! Awak masih cintakan dia!"
" bukan macamtulah..."
Min ketawa sinis sambil air matanya mengalir " awak tahu? awaklah lelaki paling kejam yang saya pernah jumpa. Mengakui cinta tapi sebaliknya hati awak masih dengan masa lalu."
YOU ARE READING
PENGORBANAN HATI
RomanceSecond story✨ Tengku Adyan Hayder seorang yang bekerjaya, memiliki segalanya malangnya dia gagal dalam percintaan. Ditinggal dirinya oleh seorang perempuan demi membalas dendam kepada seorang. Jasmine Nur Anissa seorang yang juga memiliki segalanya...