8. Sunnuntai

202 18 12
                                    


Regulus Musta pov

Olin kertonut vain Siriukselle miksi Dolores Pimento on saanut jälki-istuntoa. Hän oli halannut minua ja luvannut olla kertomatta muille. Minun ja Minervan yöllisestä tapaamisesta on kulunut viisipäivää. Sain Minervalta kirjeen, missä hän pyysi minua tulemaan kello 18:00.

Nyt oli sunnuntai, mutta oli vasta aamu. Olin kertonut Siriukselle myös Minervan ja minun tulevista tapaamisistani. Hän oli nyökytellyt ja sanonut, että se on Minervan tapaista. Olin iloinen, että minä ja Sirius olimme taas väleissä.

Nousin ylös sängystä ja menin suihkuun. Heräsin joka aamu aikaisin, joten heräsin tänäkin aamuna kello 6:05. Sirius sanoi, että minun pitäisi nukkua enemmän.

Annoin viileän veden valua kehoni päästä päähän. Suihkutin hiukseni liti märiksi. Laitoin hiuksiini shampoota, ja sen vaikuttaessa laitoin suihkugeelin keholleni. Suihkutin molemmat pois ja huuhtelin kaiken vielä kerran. Sammutin suihkun ja kiedoin pyyhkeen vyötärölleni. Otin toisen pyyhkeen ja aloin sillä kuivaamaan hiuksiani.

Kun olin kuivannut koko kehoni laitoin ylleni alusvaatteet, mustat sukat, löysät farkut ja tumman vihreän villapaidan. Hiukseni olivat kiharat, joten en yrittänyt harjata niitä. Otin yöpöydän laatikostani tupakka askin ja tungin sen farkkuni taskuun. Nostin rannekelloni lattialta ja laitoin sen ranteeseeni. Otin vielä sauvani farkkujeni toiseen taskuun ja menin makuusalin parvekkeelle.

Sytytin tupakan sauvallani ja otin siitä kunnon henkäyksen.

Pohdin viime päivien tapahtumia.

Tiistaina olimme pelanneet totuutta vai tehtävää, Dolores oli pitänyt puheensa ja minä ja Minerva olimme jutelleet. Keskiviikkona koulussa keskusteltiin miksi Dolores oli saanut jälki-istuntoa ja liikkeelle lähti monia juoruja. Torstaina kerroin totuuden Siriukselle. Perjantaina Dolores aloitti etsinnän kantelupukin löytämiseksi muttei ole tähän mennessä vielä löytänyt minua. Lauantaina oli taas Tylyaho päivä, jonka vietin ilomielin kelmien kanssa.

Oltiin nyt sunnuntaissa, eli tässä päivässä. Polttelin tupakkani kaikessa rauhassa ja katselin Tylypahkan tiluksia.

Painoin tupakan pään kivistä kaidetta vasten kunnes se sammui, ja heitin sen sitten kaiteen yli alas.

Katsoin kelloa ja näin sen olevan seitsemän. Menin takaisin sisälle ja huomasin yhden huonetovereistani olevan suihkussa. Siivosin hetken alueittain huoneessa, joka oli viikon jäljeltä sotkuinen.

Otin kirjani, jota luin sillä hetkellä, yöpöydältä, ja lähdin aamiaiselle.

Pääsin suureen saliin ja huomasin, että James oli jo hereillä ja syömässä Siriuksen kanssa. Olin kävelemässä tavan omaisille paikalleni luihiusten pöytään, kun kuulin juoksu askelia ja jonkun tarttuvan olkapäistäni ja kiepsauttavan minut ympäri.

Se oli Sirius.

Hän lähti saattamaan minua kohti hänen ja Jamesin istumapaikkaa.

"Elä luulekaan, että antaisin sinun istua siellä yksin hirviöiden keskellä!" Hän sanoi. "Mutta tämä ei ole sallittua, minun kuuluu istua oman tupani pöydässä!" Vastasin.

"Pyh pyh, kyllä sinustakin täytyy saada sääntöjen rikkoja!" Sirius sanoi. Pääsimme pöydän luo ja istuuduimme. "Et sinä minua tänne sen takia halua, tiedämme sen molemmat!" Intin.

James näytti pöllästyneeltä. "Mistä te kaksi oikein puhutte?" hän kysyi.

"Sitten kun Regulus on syönyt, niin mitä jos sinä ja minä Reg menisimme juttelemaan tiedät kyllä mistä?" Sirius sanoi.

"Ei, en tahdo puhua siitä" sanoin yksinkertaisesti. Otin lautasellesi vähän hedelmiä ja leivän. Leivän päälle laitoin marmeladia. Kaadoin lasiin appelsiini mehua. "Tiedän ettet tahdo, mutta tulet silti, koska minä sanon niin" Sirius sanoi.

Kelmien aikakausi I: Viides kelmiWhere stories live. Discover now