75. Paluu

82 12 3
                                    

[sanat: 512]

Juna tärisi ja rymisi kun se poistui King's crossin juna-asemalta. Me istuimme jo vaunussamme. En ollut vielä kertonut muille älynväläystäni. Aioin mennä kävelemään yksin pitkin junankäytäviä. Bella tulisi, se oli tarkoituskin. Halusin puhua hänen kanssaan kaksin, vaikka sitten kidutuksen uhalla.

Remus oli mennyt hoitamaan valvojaoppilaan velvollisuuksia Lilyn kanssa, joten Sirius vain istui ja tuijotti tyhjyyteen. James yritti lohduttaa häntä. Peter luki uusia jästilehtiöön joita oli ostanut. Nousin seisomaan.

"Menen vessaan" sanoin. He nyökkäsivät ja antoivat minun mennä. Vessa oli todellisuudessa käytävän päässä, mutta en ollut menossa sinne. Menin luihuisten osaan vaunussa ja jäin maleksimaan tyttöjen vessan eteen. Näin Bellatrixin kävelevän minua kohti. Kun hän näki minut, hänen kasvonsa paistoivat hämmästystä kuin aurinko valoa.

Hän saavutti minut ja katsoimme toisiamme silmiin. Sitten hän hymyili ja veti minut vessaan kädestä vetäen. "Siitä on aikaa, serkku hyvä" hän sanoi ja kaatoi minut vessan ovelle ja kääntyi lukitsemaan oven. Niin kovin ennalta arvattavaa, että suorastaan häiritsee. Eikö hän oikeasti keksinyt mitään yllättävämpää?

Huokaisin ja nousin istumaan. "Miksi edes teet tätä?" kysyin. Hän kääntyi minuun lukittuaan oven ja alkoi ottaa sauvaansa esille. Junassa sai taikoa.

"Luulin jo sanoneeni, sain ohjeet. Ja toisin kuin sinä, minä tottelen perhettä ja osoitan voimaa" Bella sanoi ja osoitti minua sauvallan miettivästi. "Muttet käynyt Azkabanissa" sanoin.

Hän päätti käyttää jotain lievempää versiota kidutus-kirouksesta. Varmaan halusi minun olevan kykenevä puhumaan. En liikuttanut lihastakaan.

"Oikein mielenkiintoinen keskustelu, Regulus. Mutta minua ei kiinnosta sinun aurorin leikkisi" Bella sanoi.
"Jos kidutat minua omaa tyydytystä varten, uskalla edes sanoa se. Älä ole se pelkuri, jota he sanovat sinun olevan" sanoin. Ei tietenkään kukaan hänestä mitään puhunut, eivät he uskaltaneet. Se oli vain vale.

Bella katsoi minua. "Jos sinua nyt kerta niin kovin kiinnostaa, etkä aio jättää minua rauhaan, niin harjoittelen herraani varten. Hänestä tulee johtajani heti kun pääsen tästä haisevasta koulusta" hän sanoi pyöräyttäen silmiään. Voldemort...

"James ja Sirius alkavat kohta epäillä, jos en palaa pian" huomautin. Hän lopetti loitsun. "Hyvä huomio. Alappas mennä ja pidä iso suusi tukossa, tiedät säännöt ja rangaistukset. Nähdään taas pian" Bella sanoi ja lähti vessasta.

"Missä olit? Peter lähti jonkun luo ja sanoi, että vessan ovi oli auki" James sanoi, kun astuin sisään. Siriuskin katsoi minua kummallisesti. Meitä oli vain me kolme. "Älkää panikoiko" sanoin heti, "Olen täysin kunnossa."

"Missä olit?" James kysyi uudelleen, tällä kertaa uhkaavalla äänellä. "Menin hommaamaan Bellalta tietoa ja annoin hänen kiduttaa minua" sanoin rehellisesti. James katsoi minua synkästi ja taputti sitten polveaan. Istuin sille ja annoin hänen tarkistaa minut kaikkien mahdollisten vammojen varalta. Sirius huokaisi.

"Luulin, että puhuimme itsesi vaarantamisesta jo" James sanoi. "Ei, ei. Kuuntele. Tajusin viime yönä, että sain Azkabanista sittenkin tietoa. Siellä ollut mies sanoi, että Täällä ei ole käynyt vierailijoita yli 100 vuoteen, eli Bella ei käynyt siellä! Joten menin hänen luokseen ja kysyin. Hän lopulta suostui kertomaan, että harjoittelee herraansa varten. Luulen, että hän on kuolonsyöjä."

"Sinun olisi pitänyt kysyä minulta ennen kuin ryntäät vaarantamaan itseäsi!" James sanoi. "Anteeksi, mutta olisit estänyt" sanoin. "No totta hemmetissä olisimme estäneet! Ja ihan syystä!" Sirius sanoi.

"Pääasia on kuitenkin se, että olen kunnossa ja sain tietoa" sanoin hymyillen heille rauhoittavasti.

Kelmien aikakausi I: Viides kelmiWhere stories live. Discover now