Näitte joulu o tosiaa sit suomalaisittain ku en osaa kirjottaa oikee minkää muunkaa maalaista joulua. Ahh ja tiiättekö kui paljon mua ärsyttää et koen täst kauheest paineita, ku tiiän ettei pitäis. Nytki oon kipee, mut kirjotan silti, koska mulla nyt on aikaa, enkä jaksa tehä muutakaa. Tai no voisinhan mä vaa maata täs ja kuunnella äänikirjaa mut en mä taida. Mutta että hyper lyhyt luku, sorry.
[sanat: 312]
"Aamiaiselle!" Mia huusi alakerrasta. "Tullaan" huusin takaisin. Herätin Jamesin ja lähdin alakertaan aamiaispöytään. Pöytä oli katettu jouluisesti ja symyilin joulukuuselle olohuoneessa kävellessäni sen ohi. Joulukuusi toi mieleeni muiston, kun eilen olimme sen asettaneet siihen.
Aamiaispöytään oli laitettu iso puurokattila, kanelia, sokeria ja maitoa. James ja Sirius tulivat alas ja alkoivat syömään minun, Mian ja Flemontin kanssa. "Kenen uskotte saavan mantelin tänä vuonna?" Mia kysyi. "Minä" Sirius sanoi. "Minäpäs" James korjasi. He alkoivat väittelemään, ja niin se jatkui, kunnes löysin lautaseltani mantelin.
Illalla kokoonnuimme taas yhteisen pöydän ääreen ja aloiomme syömään jouluruokaa. Tarjolla oli glögiä, joulukinkkua, perunalaatikkoa, porkkanalaatikkoa, minttuhyytelöä, lanttulaatikkoa, salaattia ja vettä. Nautimme ateriamme hymysuin ja siirryimme sitten avaamaan lahjoja joulukuuselle.
"Toimisitko sinä Regulus tonttuna ja jakaisit kaikille lahjat?" Mia kysyi. Nyökkäsin ja menin kuusen alle. Otin yhden paketin ja luin sen lapun: E.
"Tämä on Euphemialle" sanoin ja annoin hänelle paketin. Katsoimme kaikki yhdessä kun hän avasi paketin ja paljasti kauniin korun. Paketissa oli myös kortti, mutta Mia ei lukenut sitä ääneen. Otin toisen paketin ja luin sen lapun: Monty.
Jaoin vielä muutaman paketin, ennen kuin annoin Jamesille itse antamani lahjan. Se oli kolme lippua seuraavana kesänä olevaan isoon huispaus tapahtumaan. James avasi paketin hitaasti ja varovaisesti. Kun liput paljastuivat hän henkäisi ja peitti suunsa kädellään. Sirius tuli katsomaan, mistä oli kyse. Kun hän näki hänen silmänsä laajenivat. James hyppäsi ylös ja kaatoi minut maahan itsensä alle kuin keilan. "Kiitos" hän hoki korvaani ja pussasi minua pitkin naamaa ja kaulaa.
Kikatin hymyillen, "Jamess!"
YOU ARE READING
Kelmien aikakausi I: Viides kelmi
Fanfiction[TÄMÄ ON KELMIEN AIKAKAUSI-SARJAN ENSIMMÄINEN OSA] TÄMÄ EI OLE ONESHOT KIRJA JA LUVUT ON LUETTAVA JÄRJESTYKSESSÄ [Kirjassa on 51 683 sanaa sisältäen joka luvun] Regulus Mustan neljäs vuosi alkaa Tylypahkassa ja tuo mukanaan uusia tunteita tiettyä op...