30. Viides kelmi

115 16 36
                                    

30 lukuu jeeeee

[sanat: 328]

Torstai yönä en saanut unta. Istuin vain sängyssäni ja luin kirjaa. Luulin, että kaikki muut olivat nukkumassa, mutta öisen hiljaisuuteni rikkoi veljeni "Regulus?" Katsahdin ylös ja katsoin huoneen poikki Remuksen sängylle. Sirius istui siellä ja katsoi minua. "Eikö sinun pitäisi olla nukkumassa?" kysyin. "Elä viitsi, sinunkin pitäisi" Sirius pyöräytti silmiään. "En saa unta" sanoin. "En minäkään" Sirius vastasi.

"Mitäs ajattelit tehdä?" kysyin. "Jutella lempi veljeni kanssa" Sirius hymyili. Naurahdin ja pyöräytin leikkisästi silmiäni. "Sirius, minä olen sinun ainoa veljesi" sanoin. "Kyllä minä sen tiedä höpsö!" Sirius naurahti. "Varmasti" sanoin.

Sirius nousi ylös ja meni sängylleen. Hän otti yöpöydän laatikostaan tupakka-askin ja sytkärin. Hän katsoi minuun, "Otatko?" Vilkaisin nukkuvaa Jamesia. "James suuttuu jos poltan..." sanoin. "Tule nyt, joskus sitä pitää olla tuhmakin" Sirius kehotti. "Hyvä on" sanoin. Laitoin kirjaani kirjanmerkin ja nousin sängyltäni ylös. Menimme parvekkeelle ja Sirius antoi minulle tupakan. Laitoimme molemmat tupakat huulten väliin ja Sirius sytkärillään sytytti ne molemmat. Otin sen sormieni väliin ja puhalsin savua rinkuloina ulos.

Sirius katsoi minua vaikuttuneena, "Sinä todellakin osaat polttaa veliseni." "Kiitos kai" hymähdin. Otin toisen henkäyksen, mutta puhalsin sen tällä kertaa ulos vain pilvenä. "Tähdet ovat kauniita tänä yönä" kommentoin. "Ne tosiaan ovat, aivan kuten mekin" Sirius sanoi. Nauroin. "Tarkoitan, mehän olemme nimetty niiden mukaan?" Sirius sanoi virnuillen. Jatkoin vain naurua.

"On mukava kuulla sinun nauravan" Sirius sanoi ja otti uuden henkäyksen. "Mhm" hymähdin ja otin minäkin henkäyksen. "Täällä on aika kylmä" Sirius sanoi. Nyökkäsin. "Sano nyt sinäkin jotain! En tahdo pitää mitään monologia yllä!" Sirius älähti hymyillen. Nauroin lisää, "Anteeksi anteeksi!"

Sirius yhtyi nauruun ja kun naurumme hiipui, yllemme leijui rauhallinen hiljaisuus. Poltimme tupakamme loppuun ja tumppasimme ne lumeen, ennen kuin heitimme yli laidan. "Reg?" Sirius kysyi. "Siri?" kysyin kääntyen häneen. Hän halasi minua ja taputti minua selkään. Halasin takaisin. "Tervetuloa kelmeihin" Sirius sanoi. "Olenko minä nyt kelmi?" kysyin. "Kyllä, viides kelmi" Sirius naurahti korvaani. "Kiitos" sanoin, "Erityisesti tupakasta. Oli mukava viettää aikaa kanssasi." Sirius naurahti, "Olepa hyvä, oli ilo olla seuranasi."

Kelmien aikakausi I: Viides kelmiWhere stories live. Discover now