19. Remus

123 13 7
                                    

Lisää Reguluksen näkökulmaa :DDD Lyhyt luku, tää on vaa tämmönen pikku piristys viikon keskelle, mutta silti olennainen osa!

[sanat: 374]

Regulus Musta pov

Torstai aamu hoitui jo kuin rutiinilla. Olin tottunut asumaan Pottereilla Siriuksen kanssa. Olimme osa perhettä. Remus tuli käymään silloin, koska Minerva oli myöntänyt hänelle yhden vapaapäivän vierailua varten. Osasin vain kuvitella, mitä tuskaa heidän piti käydä läpi, kun eivät voineet olla pariskuntana.

James ja Sirius menivät pihalle tekemään lumiukkoja, mutta minä ja Remus menimme Jamesin huoneeseen juttelemaan. Suljin oven perästämme ja hymyilin hänelle. "Minähän sanoin sinulle! Etkö muista?" hihkaisin. "Mistä sinä puhut?" Remus kysyi. "Sinusta ja Siriuskesta tietenkin! Minä sanoin sinulle sillon totuuden ja tehtävän aikana, että te olette rakastuneita! Selvitin tämän tiedon toki itse. Olin Siriuksen kanssa juttelemassa kun pöllösi toi hänelle rakkauskirjeen. Laskin faktat yhteen ja Sirius sitten myönsi. Olen niin onnellinen puolestanne" hymyilin.

"Vau, kiitos. Olet todella älykäs jos selvitit sen itse" hän sanoi. "Kiitos paljon! James ei tosin tiedä, vain minä" hymyilin. "Aivan, entä sinä ja James? Miten teillä sujuu?" Remus kysyi. "Me seurustelemme! Olemme seurustelleet vähän alle 3 viikkoa. Sinun on täytynyt lukea lehdistä oikeudenkäynnistä! No, tuomari kysyi ensin Siriukselta ja sitten minulta, mikä meidän suhteemme oli Jamesiin. En minä voinut valehdella, ja niin Sirius, Euphemia ja Fleamont saivat tietää. Siksi myös se ämmä niin suuttui, että alkoi sauvaansa heiluttelemaan! Sirius ei ollut edes vihainen ja kaikki ovat suhtautuneet meihin ihanasti!" kerroin innostuneena.

"Ihana kuulla Regulus!" Remus hymyili. "Puhutaanko koulussa paljon artikkelista?" kysyin. "Ei, voitte siis tulla rauhallisin mielin takaisin sitten sunnuntaina. Kaikki oikeastaan tiesivät jo miten teitä kohdeltiin, niin että oli vain ajan kysymys kun he jäivät siitä kiinni. Kaikki vain päättelivät sen" Remus sanoi. "Ah, mikä helpotus! Olen murehtinut siitä siis aivan turhaan" huokaisin.

"Kokeita on tosin paljon edessä, mutta elä rasita itseäsi niillä!" Remus sanoi. Kuului tumahdus, kun ikkunaan osui lumipallo. Menin ikkunalle ja katsoin ulos. Naamaani oli lentää toinen lumipallo, mutta ehdin väistää. "JAMES MITÄ SINÄ POIKAYSTÄVÄÄSI POMMITAT?" Sirius kiljui. "Mitä?" kysyi heiltä. "TULKAA KATSOMAAN LUMIUKKOJA" Sirius sanoi.

Menimme siis alakertaan ja otimme ulkovaatteet yllemme. Tallustimme pihalle kylmään ja menimme Jamesin johtamaan suuntaan lumiukkojen luo. "Ovatpas ne nättejä" ihastelin. En edes valehdellut, ne olivat kauniita. "Ne ovat säkenöiviä" Remus kommentoi. Pojat kiittelivät ja menimme sitten kaikki yhdessä sisälle ja juomaan lämmintä kaakaota.

Kelmien aikakausi I: Viides kelmiWhere stories live. Discover now