[sanat: 392]
Seuraavan päivän aamiaisella oli mukava puheensorina, joka täytti suurensalin. Ulkona oli pilvetöntä ja lumi, joka peitti maan vain lisäsi valon määrää. Oli lauantai, josta kaikki linnan asukkaat nauttivat suuresti. Istuin rohkelikkojen pöydässä luihuisen sijasta, koska kerta nukuinkin heidän kanssaan. Aamun posti oli juuri aikeissa saapua. Juttelimme kaveriporukassamme siitä, kuinka kesä alkoi olemaan jo ihan lähellä, eikä kylmyyttä ollut enää paljon jäljellä.
"Minä pidän kuitenkin siitä, että minulla on täällä kokonainen kirjasto käytettävänäni. Ei kotona ole kuin vain jästikirjoja" Remus sanoi. "Tule käymään Pottereilla. Heillä on paljon velhokirjoja, vaikka ei sentään ihan kirjaston verran" ehdotin. "Kiitos kutsusta, katsotaan jos se järjestyy" Remus sanoi. "Muista Regulus, että asut nyt meillä, joten sinun ei tarvitse puhua meistä Pottereista heinä. Sinä olet osa meitä" James muistutti.
"Mutta sukunimeni on silti Musta. Nimeni ei ole Regulus Potter" huomautin. "Minusta se olisi oikein kaunis nimi. Sinun pitäisi vaihtaa nimesi Potteriksi" James kommentoi virnistellen ja vinkkasi minulle simää. Punastuin. "James!" sihahdin punaisena kuin tomaatti. James naurahti. "Minusta tulee Bestman, muistakaa se" Sirius sanoi. "Älkää alkako suunnitella mitään häitä! Minä olen vitun 14!" älähdin.
"Koskaan ei ole liian aikaista" James sanoi. "Onpas! Okei, entä jos nyt sanon, että olen Remuksen ja Siriuksen Bestman?" kysyin. "Tietenkin sinä tulet olemaan Bestman, se on selvää" Sirius sanoi pyöräyttäen silmiään. Remus punastui hurjasti. "Sinä siis olet varma, että te tulette menemään naimisiin?" kysyin. "Tottakai!" Sirius sanoi. Remus punastui enemmän.
"Vai mitä Kuutamo?" Sirius kysyi. Remus nyökkäsi pienesti ja punastui entistäkin hurjemmin. "Näetkö?"
Silloin aamunposti tuli ja saliin alkoi vyöryä pöllöjä katon rajassa olevista ikkunoista. James sai kuulumiskirjeen vanhemmiltaan ja Peter sai siskoltaan kirjeen, josta hän vaikutti olevan hyvin iloinen. Remus sai kirjeen isältään ja Sirius sai kirjeen Euphemialta, jossa kuulemma sanottiin, että hänen pitäisi katsoa perääni ja olla hyvä isoveli. Minä sain kirjeen Arthurilta.
Avasin sen voiveitsellä ja ryhdyin lukemaan.
Hyvä Reg,
Kiitos, kun muistit syntymäpäiväni! Se todella paransi päivääni! Molly pyysi kertomaan sinulle, että syntymättömämme vauvan laskettu aika on elokuussa! Parantaja sanoi, että vauva olisi poika. Emme ole päättäneet vielä nimeä, mutta Molly tuntuu pakon omaisesti haluavan nimetä vauvan Percyksi. Onnea opintoihin!
-A. Weasly
Hymyilin kirjeelle. "Mollyn ja Arthurin vauvan laskettu aika on elokuussa" kerroin muille. "Onko se tyttö vai poika?" Peter kysyi. "Kuulemma poika. Arthur sanoo, että he eivät ole päättäneet vielä nimeä, mutta että Molly tuntuu haluavan pakon omaisesti nimetä sen Percyksi" kerroin. "Ei maailman kauhein nimi" Sirius sanoi.
YOU ARE READING
Kelmien aikakausi I: Viides kelmi
Fanfiction[TÄMÄ ON KELMIEN AIKAKAUSI-SARJAN ENSIMMÄINEN OSA] TÄMÄ EI OLE ONESHOT KIRJA JA LUVUT ON LUETTAVA JÄRJESTYKSESSÄ [Kirjassa on 51 683 sanaa sisältäen joka luvun] Regulus Mustan neljäs vuosi alkaa Tylypahkassa ja tuo mukanaan uusia tunteita tiettyä op...