41. Totuus vai tehtävä

93 10 8
                                    

Jos joku ei tiiä miten tote toimii nii googlaa, mä en ryhdy selittää. Kaikkien pitäis tietää
[sanat: 508]

Lauantai iltana istuimme makuusalissa kelmien kesken pelaten totuutta vai tehtävää. "Remus, totuus vai tehtävä?" James kysyi.

"Totuus" Remus sanoi. "Kumpi sinusta ja Siriuksesta tunntusti ensimmäisenä?" James kysyi. "No muistatteko silloin kurpitsajuhlana tehdyissä bileissä, Sirius joutui aika känniin ja vein hänet tänne? Silloin tämä höpönassu suuteli minua, mutta pakotin hänet nukkumaan. Sitten aamulla hän sanoi muistavansa, mutta ettei katunut ja sitten me vain aloimme seurustelemaan" Remus selitti.

"Aww" Peter sanoi. "Peter, totuus vai tehtävä?" Remus kysyi. "Totuus" Peter sanoi. "Kuinka monta kertaa olet mennyt känniin?" Remus kysyi. "Ainakin 10, en ole laskenut" Peter sanoi, "Sirius To vai Te?" "Totuus, en ota riskiä" Sirius sanoi. "Kuinka kauan sinulla oli ollut ihastus Remukseen ennen kuin aloitte seurustelemaan?" "Suunnilleen 2.-luokalta" Sirius sanoi välinpitämättömästi, "Reg tote." "Totuus" sanoin, koska en halunnut mitään tyhmää tehtävää.

"Onko sinua kiusattu viimeisen kuuakuden aikana?" Sirius kysyi. Jäädyin sisäisesti, mutta en antanut sen näkyä ulos päin. "Pfff ei tietenkään! Je mens!" sanoin pyöräyttäen silmiäni iloisesti. Sirius leikki mukana ja nyökytteli.

Päätimme totuuden vai tehtävän pian sen jälkeen ja menimme nukkumaan. Noin keskiyöllä nousin ylös ja menin parvekkeelle, jossa Sirius oli.

Hän hiljaa taarjosi tupakan ja sytytti sen minulle. Otin hönkäyksen ja katselimme yhdessä hiljaa tähtitaivasta. "Aiotko kertoa joku päivä?" Sirius kysyi. Huokaisin. "Se alkoi maanantaina ja on jatkunut päivittäisenä siitä asti" sanoin. "Mitä he tekevät?" Sirius kysyi. "Hän kiduttaa ja potkii minua, haukkuu ja sanoo, että olen häpäissyt perheen" myönsin. "Merlin Regulus! Mikset ole kertonut? Tietääkö James? Onko sinulla jälkiä?"

"James ei tiedä. Älä kerro kenellekkään, ole niin kiltti. Anna anteeksi, mutta hän sanoi, että James kuolisi jos joku muu saisi tietää" sanoin. "Regulus! Merlinin tähden! Meidän on kerrottava jollekkin, vaikka Minervalle? Sinähän näet hänet tänään! Minun täytyy kertoa Jamesille! Hän haluaa sinun parastasi, Reg! Hän on sinun poikaystävä, herran tähden" Sirius hössötti.

"Ei" sanoin. "Kuka se on?" Sirius kysyi. "En aio kertoa jos kerrot sen kaikille! Se on Jamesin turvallisuuden takia!" sanoin. Sirius tarttui minua olkapäistä ja pyöräytti minut itseään päin. Sähähdin äkkinäisestä kivusta, jota koin. Sirius päästi heti irti. "Regulus... Voisitko riisua tuon paidan?" Sirius kuiskasi.

"En" sanoin. Sirius teki parhaansa estääkseen vihansa, silminnähden, mutta ei mahtanut itselleen mitään. "RIISU SE HELVETTI" hän huusi. Linnut nousivat puista ilmaan yötaivaalle. Aloin tärisemään säikähdyksestä. Heiluttelin pienesti päätäni. "Onko sinulla jälkiä?" hän kysyi. Painoin pääni ja nyökkäsin pienesti. "Voi vittu anteeksi, minun ei olisi pitänyt huutaa. Kuka se on?" hän kysyi.

"Sinä aiot kertoa hänelle" kuiskasin. "Kalkaros?" Sirius kysyi. Heilutin päätäni. "Vanhemmat?" Heilutin päätäni. "Joku serkuista?" Nyökkäsin. "Narcissa?" heilutin päätäni. "Bella?" Nyökkäsin. "Urghh se NARTTU!" Sirius kiljaisi ja potkaisi kaidetta. "Älä kerro kellekkään" ruokoilin.

"Mitä hän tarkalleen sanoi sinulle?" Sirius kysyi. "Jos en kestä kipua, James saa kärsiä sen. Jos kerron kellekkään, James kuolee" sanoin. "VOI SE HUORA ON MENNYT HAUKKUMAAN VÄÄRÄ PUUTA" Sirius huusi. "Älä kerro kellekkään!" uikutin. Katsoin häntä täristen ja kyyneleitä silmissä.

"Minä kuljen tästä lähin aina mukanasi, onko selvä?" Sirius kysyi. "E- elä vaivaudu" änkytin. "Se ei ollut kysymys" Sirius sanoi matalalla äänellä.

"Mitä täällä tapahtuu?"

Kelmien aikakausi I: Viides kelmiWhere stories live. Discover now