[sanat: 278]
Valuimme kaikki suureen saliin. Minun annettiin istua Rohkelikkojen pöydässä, vaikka olin luihuinen, koska olin heidän kanssaan niin paljon. Koko koulu oli paikalla oppilaista opettajiin ja muuhun henkilökuntaan. Myös vahtimestarin kissanpentu Norriska oli paikalla. Rehtori nousi seisomaan, kun kaikki olivat löytäneet paikkansa suuressa salissa.
"Hyvät oppilaat ja rakkaat henkilökunnan kolleegani, on ilo kokoontua yhteen kanssamme viimeiselle yhteiselle ateriallamme tänä vuonna. Jätämme tänä iltana hyvästit seitsemäsluokkalaisillemme! Huomenna heti aamiaisen jälkeen lähtee juna Lontooseen ja kaikkien täytyy olla siellä. Jos myöhästyt, vanhempasi hakevat sinut täältä. Takanamme on ollut mahtava vuosi, josta saamme kiittää meitä kaikkia. Annetaan aploodit!" hän kuulutti.
Koko sali ryhtyi taputtamaan ja jotkut jopa hurraamaan. Rehtori laittoi kätensä ilmaan ja hiljensi salin nopeasti. "Mutta nyt se hetki, jota olette kaikki odottaneet. Tupapisteiden voittaja! Neljännelle sijalle menee..." hän sanoi ja jätti lauseen kesken lisätäkseen jännitystä. "...Luihuinen 658 pisteellä!"
Luihuiset hurrasivat, mutteivat kovin innokkaasti. Minäkin taputin, koska olinhan luihuinen periaatteessa, vaikka asuin Rohkelikon tiloissa ja olisin ollut Korpinkynsi. "Kolmannelle sijalle menee... Korpinkynsi 803 pisteellä!" rehtori kailotti. Korpinkynnet hurrasivat.
"Jäljellä on enää Rohkelikko ja Puuskupuh. Toiselle sijalle kirineellä on 890 pistettä ja voittajalla 905 pistettä! Ero on siis hiuksen hieno" rehtori sanoi. Sali odotti hiljaisuudessa tuloksia.
"Ja voittaja on..."
"Rohkelikko! Onneksi olkoon!" rehtori sanoi. Puuskupuhit taputtivat ja hurrasivat molemmille tuville. Rohkelikot huusivat, kiljuivat ja taputtivat, minä heidän kanssaan. "Hyvää ru0kahalua!" rehtori huusi melun yli ja ruoka ilmestyi pöydille. Kun olimme rauhoittuneet juhlimisesta aloimme syömään.
Rehtori vaihtoi koristeet rohkelikon väreihin ja alkoi itsekkin syömään. "Me ihan oikeasti voitimme" James sanoi innoissaan. Nyökyttelin. "Niinpä!" Sirius hihkaisi. "Huikeaa!" Remus innoissaan sanoi. "Sanokaapa muuta" Peter sanoi. Tunsin innostuksen, vaikka se ei ollut minun tupani.
Sillä henkisesti tunsin olevani Rohkelikko ystävieni, veljeni ja poikaystäväni kanssa.
YOU ARE READING
Kelmien aikakausi I: Viides kelmi
Fanfiction[TÄMÄ ON KELMIEN AIKAKAUSI-SARJAN ENSIMMÄINEN OSA] TÄMÄ EI OLE ONESHOT KIRJA JA LUVUT ON LUETTAVA JÄRJESTYKSESSÄ [Kirjassa on 51 683 sanaa sisältäen joka luvun] Regulus Mustan neljäs vuosi alkaa Tylypahkassa ja tuo mukanaan uusia tunteita tiettyä op...