Snoke vyzeral presne tak, ako jej ho opísal jej bývalý majster, nebola prekvapená jeho nie veľmi podmanivým zjavom, skôr bola znepokojená Renovým mlčaním a tým, že ju k nemu odviedol spôsobom, akoby skôr bola jeho väzňom a nie ohlásenou návštevou.
No vskutku nemohla očakávať nič iné, jej majster trval na tom, aby sa mu v žiadnom prípade neobrátila chrbtom a podľa možnosti sa k nemu ani len nepribližovala, pokiaľ to nebude nevyhnutné.
Pozdravila ho tak, ako sa to od nej očakávalo, keď v tej tmavej miestnosti stála v kruhu spolu s Kylom Renom, ktorý nevyzeral, že by mal v úmysle nechať ich osamote.
„Sadni si Amelia...“ vyzval ju Snoke pokojne. Zrejme sa rozhodol uplatniť zvyk jej starého majstra, ktorého údajne veľmi dobre poznal, potešilo ju to a poslúchla bez akýchkoľvek pripomienok.
„Môžete ma volať aj Lia, pane...“ požiadala ho, keďže to bolo meno, na ktoré si zvykla a rodičia ju tak nikdy nezvykli oslovovať... z istých dôvodov túto skratku preto uprednostňovala.
Proti tomu zrejme nemal žiadne námietky, čo ju vskutku veľmi potešilo.
„Aj ty, Kylo Ren, si sadni vedľa nej a daj si dolu tú masku...“
Počula ten zvuk, ktorý sprevádzal jej zloženie a chvíľu si naňho zvykala.
Nevedela ako vyzerá pod ňou, poznala len tú masku s oficiálnych záznamov, na jeho tvár bola vskutku veľmi zvedavá. No snažila sa priveľmi si ho neobzerať, keď si podľa výrazu jeho tváre dosť neochotne sadol vedľa nej, čo v nej len upevnilo ten dojem, že si je až priveľmi istý sám sebou. Mal dlhšie čierne vlasy, pomerne bledú tvár, na prvý pohľad nič výnimočné... aspoň nie podľa zvyčajných meradiel. No pohyboval sa akosi príliš pomaly, akoby bol unavený a všimla si, že bledosť jeho pokožky je výraznejšia než by mala byť, majster ju učil aj umeniu medicíny, začínala mať podozrenie, že bol niečím oslabený a možno aj zranený, no zatiaľ nič nenasvedčovalo tomu, že by sa jej podozrenia mohli potvrdiť. No boli tu aj iné veci, ktoré si proti svojej vôli začala všímať.
Čo sa týkalo postavy, nebolo to o nič ľahšie, všetko vplývalo v tých vrstvách čiernej. Chcelo to dosť veľa fantázie, keďže čierna mala určitý efekt, ktorým sa toho dalo veľa zakryť, no nebolo to vôbec zlé, musela pripustiť, že bolo na ňom niečo, čo by stálo za pozornosť, inak to bol mladý muž, ako každý iný, aspoň ona ho za takého práve teraz považovala.
Nevedela, či jej je sympatický alebo nie, hneď od začiatku by však mala klásť dôraz na to, aby v žiadnom prípade neupadla do pokušenia, už sa jej to raz stalo, a nedopadlo to práve najlepšie ani pre jedného z nich.
A o tom, že ani z nich teda priatelia nebudú sa presvedčila, keď Snoke pokračoval.
„Požiadal som tvojho majstra, aby mi dovolil dokončiť tvoj výcvik, keďže on sám tvrdí, že v tebe vidí veľký potenciál... poznám ho už celé roky a verím, že naša spolupráca bude pre prvý rád...“
„Pane, vy uvažujete o novej učeníčke? Vy myslíte, že toto dievča, by ...“
Toto dievča. To boli slová, ktoré vôbec netúžila počuť. Nebola slabá, zvládla toho viac než by si vôbec mohol myslieť a vedela, že aj jeho predsa už raz porazila žena, rozhodne by ich nemal podceňovať.
„Nie, ja o novej učeníčke, neuvažujem Kylo Ren ja som ju už prijal... A s veľkou pravdepodobnosťou sa stane aj mojou novou veliteľkou ak si nedáš pozor...“
„Splnila všetky čiastkové úlohy s jej pomocou sme dosiahli pár významných víťazstiev...“
„Takže to ona bola ten veliteľ, ktorý...“
„Áno, ja osobne...“ povedala to, aby si nemyslel, že ju snáď môžu len tak vynechávať z rozhovoru.
Kylo to však absolútne ignoroval. „Nie je to veľmi rozumné, pane...“
„Nebudem si od teba pýtať dovolenie, Kylo Ren, budeš sa musieť zmieriť s tým, že je to moje rozhodnutie, jeden z tých príkazov, o ktorých sa nediskutuje. Nespolieham sa len na úsudok svojho dôležitého spojenca, ale aj na svoje vlastné skúšky, ktorým som Liu podrobil. Uspela a bude súčasťou najvyššieho velenia, dávam jej rovnakú šancu, ako som dal aj tebe...“
Kylo Ren vstal, zrejme sa chystal niečo Snokovi povedať, možno mu aj ďalej vzdorovať, no najvyšší vodca sa nedal len tak ľahko zastaviť.
„Prvý rád musí povstať z toho prachu hanby, do ktorého si ho uvrhol, keď si dovolil tomu dievčaťu, aby ťa porazilo... Prvý rád potrebuje bojovníčku, ktorá to dokáže bez toho, aby sa namiesto boja zameriavala na isté prednosti, ktoré Rey bezpochyby má...“
„Pane...“
Jej pozornosti však neunikla neistota, ktorá sprevádzala jeho pohyby už predtým. No teraz sa prejavila omnoho výraznejšie, vyzeralo to, akoby mu hrozil pád.
A ona akosi automaticky zabránila tej možnosti, na istý čas mu poskytla oporu.
No nebola za to odmenená ničím iným než tým, že bola dosť tvrdo odsotená nabok.
CZYTASZ
Bojovníčka sily (občasník)
Fanfiction"Nech ti je jasné, že s tebou nebudem mať žiadne zľutovanie." " To jej povedal Kylo Ren, keď mu ju Snoke predstavil ako svoju druhú učeníčku.