4. kapitola 2 (II kniha)

18 0 0
                                    


***

Nasledujúce týždne a dni plynuli tak rýchlo, v akomsi priveľmi znepokojujúcom pokoji. Cítila sa zvláštne, akoby...

Časť seba získala späť a tú druhú... akoby ani len nespoznávala.

Čoraz častejšie spomínala na svojho skutočného majstra, na všetko to nevyjasnené čo predsa len...

Priala si s ním opäť hovoriť, aj keď vedela, že je to... aj keď vedela, že po spojení so silou to nie je možné len...

Možno by mohla hovoriť s niekým, kto ho poznal tak dôverne ako ona s niekým kto by...

Mnohé mená však boli stratené v čase, a tie ktoré by ešte mohla objaviť... tie boli priveľmi spojené s minulosťou...

Mala by byť šťastná, že má späť svoje spomienky, mala by cítiť to nadšenie, spojené s ...

Čoraz častejšie však žila minulosťou, ktorá akoby...

Čoraz častejšie uvažovala nad tým, či si skutočne zvolila tú správnu cestu, alebo len...

„Mohla by som s tebou hovoriť..."

Jej myšlienky, jej pochybnosti, prerušila Issah.

Sadla si k nej a ona... len prikývla, akoby...

„Nechcem ťa vyrušovať, ja... viem, že ťa často teraz bolieva hlava a... ale musím s tebou hovoriť o tom, čo sa stalo v škole..."

V škole.

Presnejšie povedané v zoskupení, ktoré školou bolo. To mal teraz na starosti jej manžel, nie ona...

No nemala v úmysle ju odmietnuť, keď... boli tu zrejme veci, ktoré mohla rozoberať len s ňou, veci o ktorých s adoptívnym otcom nebolo možné ...

„Luke sa správa, akoby... je to s ním čoraz horšie, neviem čo mám urobiť, on..."

„Čo urobil?"

To ju skutočne zaujalo, lebo... to vyzeralo tak, že niečo možno nezvládajú až tak veľmi, ako... pred ňou mlčali, boli po tichu, snažili sa len... tak ako sa snažila ona, aj keď...

„Je ako posadnutý, nikomu nedovolí sa ku mne priblížiť... on... keď sa náhodou zhováram, alebo chcem hrať s niekým iným... vybuchne... naposledy použil silu a všetkých doslova... správa sa ako... Nechcem naňho žalovať, ale on... skutočne to už... presiahlo hranicu... otec povedal, že mu dohovorí, ale v skutočnosti to nevyzerá tak, že by mu to prekážalo..."

Musela sa usmiať. Jej syn, správa sa ako jeho otec, keď žiarli, alebo keď... možno napokon z neho má viac než si mysleli.

Aj keď na začiatku to vyzeralo skôr, že Luke bude mať pokojnú povahu a...

„Ako to to vysvetlil, keď si s ním o tom hovorila, čo ti povedal o..."

Issah sa chvíľu tvárila vážne, akoby snáď...

„Povedal, že to neznesie povedal, že sa mu nepáči, keď je niekto priveľmi blízko pri... ale takto to už ďalej nejde... je to čoraz horšie..."

Chápala prečo s tým Ren nechcel nič urobiť. Prečo v podstate... Svojím spôsobom predtým stratil nádej, že by Luke mohol rozumieť temnej strane sily a teraz... predpokladala, že správanie tohto druhu považuje len za prechodnú záležitosť, ktorá časom...

„Mám rada Luka, mám ho veľmi rada, ale nechcem, aby sa nás opäť všetci báli... chcem, aby sme v triede fungovali tak, ako... aby sme sa mohli spolu len hrať, bez toho, aby sa všetci obávali, že zas vybuchne..."

Možno to nebol až taký dobrý nápad urobiť spoločné triedy len s prednáškami, no nebolo pri nich až toľko detí, aby bolo nutné ročníky rozdeľovať... okrem toho šlo len o základnú prípravu nič viac...

Bude sa musieť so svojím synom pozhovárať o jeho citoch. Možno si niektorí myslia, že je ešte malí a že...

No už teraz sa jeho náklonnosť i Issah prejavovala až takým extrémnym spôsobom.

„Celý jeho otec, skutočne ... je mi jasné, že..."

Issah sa usmiala.

„Áno, tiež si to myslím, ale... ja chcem, aby aj on mal kamarátov, aby... neprekáža mi, nikdy mi nebude prekážať to, že ma má rád, ale..."

„Rozumiem..."

Chápala, čo jej chce povedať, viac než...

„Nechcem, aby ste ho trestali, len... zdá sa, že..."

„Pozhováram sa s ním... nemôžem sa však zaručiť za to, že sa to opäť nestane... možno to potrvá dlhší čas, kým opäť nadobudne dôveru a kým sa prestane báť, že by ťa mohol stratiť... skúsime to radšej po dobrom, ešte o tom budem hovoriť s Renom, zistím čo mu povedal on a čo by sa dalo... prepáč mi, Issah, že som v poslednej dobe... je mi ľúto, že všetko nefunguje úplne tak ako predtým..."

Nechcela, aby... si mysleli, že im na nich nezáleží, nepriala si, aby bola ... synove problémy sa jej bytostne týkali... ešte nikto z nich nebol pripravený, aby...

„To je v poriadku, bola si zranená a ... ani som ťa tým nechcela zaťažovať, len... chcem, aby bolo všetko v poriadku... nechcem, aby sa Luke na mňa stále hneval a..."

Lia to chápala, chápala to možno viac než by...

„Postaráme sa o to... spoločne s tvojím otcom... bude to v poriadku... A vôbec ma nezaťažuješ, kedykoľvek príď za mnou, ak si niečo nevšimnem, daj mi pokojne vedieť, ja... teraz je to ťažšie, ale budem sa snažiť urobiť všetko preto, aby ste boli šťastní..."

Issah prikývla.

Tá bolesť, však...

„Mami..."

Bola zrazu pri nej, tak blízko a ona ju len objala... Jej dievčatko ju potrebuje, potrebujú ju... nemôže sa vzdať ani napriek následkom, ani napriek stavom smútku, ktoré predtým nepoznala...

„Prepáč mi, to ja... nechcela som ťa..."

Bála sa.

Jej strach, akoby odstránil akúkoľvek bolesť...

„To nič, nič len... blíži sa čas, keď by som si mala vziať lieky moja... to nič... len..."

„Podám ti ich..."

Lia prikývla.

Skutočne jej to práve tá bolesť pripomenula.

Bojovníčka sily (občasník)Onde histórias criam vida. Descubra agora