Shadow

97 1 0
                                    

You walk into the room

So perfect but unaware

Making you stop and stare

Everytime I heard he broke your heart

Can I just fix you girl

Show you a different world

I take you anywhere

I put you on a throne

I lay down my heart I swear

And I'll make sure that you'll never be alone

Only my shadow knows

How I feel about you

Only my shadow goes

Where I dream of you and me

Should I go or wait

Is it too soon too late

Only my shadow knows

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-

Kim pov.~

Do you know how it feels? Weet jij hoe het voelt, dat al de kracht en energie je lichaam verl$laat? Wanneer je nergens nog zin in hebt? Ik zit echt met verschillende verkeerde gedachten, die alleen mijn schaduw weet, dat alleen mijn schaduw volgt. Het is alsof je opgesloten zit in je eigen gedachten en je de wereld helemaal vergeet. Je weet dat je nog wel op aarde zit, maar er geen besef van hebt dat je zo diep in je gedachten zit. Dat zelfs de meest belangrijke persoon in je leven je niet eens op de aarde kan plaatsen. Sinds alles weer helemaal in orde is met Conor zit ik vaak verscholen in mijn gedacht om maar niet de pijn onderogen te komen. Conor is een super vent, begrijp me niet verkeerd maar soms weet ik niet hoe het komt dat we weer samen zijn. We zijn zo verschillend, hij is een jongen dat direct nieuwe contacten legt wanneer hij opreis is of gewoon naar de stad gaat. Ik ben dan weer het meisje dat zich verschuilt achter hem om toch maar mee contact te leggen na dat hij dat gedaan heeft. Iemand dat een eigen mening heeft, maar te verlegen is om tegen onbekende te praten. Ik heb een vriendengroep, eentje van vroeger maar ook eentje van nu. En buiten die vriendengroep heb ik misschien nog 3andere vrienden, ik heb dus echt zoveel bang om alleen te blijven. Ik ben blij met Conor, nee wat zeg ik.. Ik gewoon gelukkig met hem, maar ook weer niet.

"Ga weg.. Ik wil je niet meer zien.. Had hij me toegeschreeuwd, hij wilde van mij af. Ik wilde hem niet loslaten, maar soms is het moeilijker om dingen vast te houden dan dingen loslaten. Ik besefte niet dat mijn leven er zoveel beter uit zou zien zonder hem, het was geweldig om single te zijn. Ik wilde geen relatie meer, nee, ik ben sterk genoeg om alleen de wereld te bezoeken in mijn eentje. Ik wist perfect wat ik deed toen ik alleen was, ik wist dat ik de ware tegen ging komen. Ik wist het, maar had niet verwacht dat hij dat zou zijn en ik terug voor hem zou vallen. Nope, ik was totaal sprakeloos toen ik hem weer terug zag na onze breuk. Ik viel bijna letterlijk voor hem, ik had hem verschillende keren op tv gezien maar ik had nooit gedacht dat hij echt zo knap geworden was. Ze hadden me gewaarschuwd, elke keer opnieuw. Ik heb niet geluisterd en ben vertrokken naar mijn eigen wereld, ik dierf eindelijk een stap in de wereld te zetten en begon aan mijn lange reis naar de echte ik. Het was nodig, ik had het nodig. Hij had me kapot gemaakt, en in een fractie van een seconde was ik weer geheeld. Heel mijn familie had me altijd laten weten dat hij de ware was, maar ik geloofde het niet tot ik hem zag. Mijn wereld stond stil, ik stond aan de grond genageld."

Ik draai me weer op mijn zij en sluit deze keer mij ogen wel, hopen op een beetje slaap. Ik hoorde het bed kraken en dan hoorde ik een zucht Conor zijn mond verlaten. Ik draaide me naar hem toe en keek hem aan, zijn ogen die halfopen staan en zijn lippen die mij een klein glimlachje gaven. Ik moest weer denken aan die schaduw, de schaduw die mij al die jaren al volgt. Die schaduw dat alles van me weet en mij tot de ware gberacht heeft. Die schaduw dat de liefde volgt.

"Een te warme zomerdag kwam mij tegemoet toen ik net mijn eigen knusse apartementje verliet, ik was opweg naar mijn vakantiewerk. Ik werkte bij een cremerie, een aparte kar waarmee je kon fietsen en waarmee ik dus in het park stond. Ik kwam op mijn werk aan en begroette mijn tante, ze runt deze zaak. Ze betaalt me goed en echt dit werk is gewoon echt leuk! Ik kreeg de schort naar me toe gegooid en zette mijn groene zonnebril op dat ooi bij het blauw/gele ijskarretje stond.

'Veel plezier lieve schat.' zei mijn tante toen ik de cremerie verliet en mijn tocht begon. Ik stapte mijn fiets op en begon te trappen en begroette verschillende mensen, kinderen maar evengoed volwassenen. Aangekomen in het park stopt ik aan het grote meer in de blakke zon.

*

Na een uurtje in die warme zon te staan besloot ik om een beetje verder in de schaduw te gaan staan. Ik stopte de fiets en gelijk stond er al iemand voor de kar ongeduldig te wachten voor een ijsje. Ik vroeg hem wat hij wilde, en toen stond de wereld gewoon stil.

'Een hoorntje met een bol Vanille en een bol met aardbei.' Die stem deed mijn wereld stoppen, die combinatie van smaken betekende maar één ding. Dit was hém, dit was de persoon waar ik al die tijd afstand van had genomen.

'Conor? Ben jij dat?' hij zette zijn bril af net zoals ik deed, die bekende ogen keken mij vol verbazing aan. Hij knikte trots en bestudeerde dan even in de vluchte mijn gezicht en mijn lichaam. Die warmte en deze schaduw waren er niet toevallig, nee dit had een betekenis. Dat precies wij twee op elkaars pad stonden, dat had echt een betekenis. Daar ben ik zeker van!

'Wow.. Je bent echt groot geworden. Ik wist nog dat je bij mijn jongere broer in de zetel zat en nog niet eens even groot was als hem.' Ik kreeg er blozende wangen van, is dat het enige wat hij over me kan zeggen? Terwijl ik er nog niet eens uitben wat er niet aan hem veranderd is, hij ziet er echt bangelijk uit! Die lach, die ogen, dat lichaam, hij.

Wat is er gebeurd? Waarom waren we ooit uit elkaar gegaan? Die schaduw, die warmte welke kracht heeft het op ons ingewerkt dat we weer bij elkaar kwamen? Na al die jaren is het nog steeds een groot raadsel. Ik kan het nog steeds niet geloven. Ik druk een vlinderkusje op zijn lippen en leg mijn hand op zijn wang waar ik met mijn vingers zijn gezicht volg tot aan zijn lippen en plaats er nog een kusje op. Ik ben de schaduw eeuwig dankbaar voor deze cadeau.

-------------------------------

Toch nog even een hoofdstukje plaatsen dacht ik. Examens zijn weer begonnen, iedereen veel succes en hopen op goede resultaten! Ik duim voor jullie, ik geloof in jullie!

Hope you liked my new part ;) Kuskus Kim Xx

She's the one. (Conor maynard)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu