No, i won't!

116 2 0
                                    

Op dit hoofdstuk heb ik dus geen inspiratie van een song, ik had gewoon een tv-progamma opstaan en het kwam vanzelf. Dus geen song deze keer. Sorry!

Eline pov.~

Samen met Zeno lig ik in de tuin van ons huisje te zonnen, Yannick is met zijn autootjes aan het spelen in het zand. Ik was een boek aan het lezen maar heb die al snel weg gelegd omdat ik me toch niet kan concentreren op wat er verteld wordt. Ik blijf maar denken aan wat het wordt, een jongen of een meisje. Zeno denkt een jongen, maar eerlijk gezegd heb ik er geen idee van. Ik leg me op mijn zij en staar naar de poes van de buren die bij ons in het zonnetje komt liggen. Ze heeft zo een luxe leventje, een hele dag niets doen en in de zon liggen en slapen. GEWELDIG!

'Papa, ga je mee zwemmen?' Roept Yannick naar Zeno die in slaap is gevallen. Hij schudt Zeno zowat wakker terwijl hij roept.

'Straks goed?' Vraagt Zeno die duidelijk geen zin heeft om recht te staan.

'Nee nu!' Zegt Yannick terwijl hij zijn armen over elkaar slaat en boos kijkt. Ik sta recht en neem Yannick zijn handje en ga met hem het water in. Yannick is zich zo aan het amuseren dat hij niet doorheeft dat er een grote golf aankomt en over hem slaat. Hij komt proestend boven en komt naar me toe gezwommen. Yannick krijgt traantje in zijn ogen en strek zijn armen naar me uit als teken dat ik hem moet optillen. Ik til hem op en loop terug naar ons tuintje en leg hem op het zonnebed en aai hem over zijn hoofdje zodat hij rustig wordt.

'Ssht schatje, je bent gewoon geschrokken.' Hij legt zich goed en komt met zijn hoofdje op mijn schoot liggen.

'Mama wanneer komt mijn broertje of zusje?' Ik krijg spontaan een glimlach op mijn gezicht als hij dat vraagt.

'Dat gaat nog wel een tijdje duren, eerst moet het kindje groeien en dan als het groot genoeg is gaat het tegen mama haar buik duwen en dat is het teken dat het kindje eruit wilt.' Hij kijkt me geïnteresseerd aan en knikt begrijpelijk, alsof hij echt helemaal mee is met hoe het echt gebeurd.

'Ik ga de beste broer zijn dat er is!' Zegt hij tegen mijn buik aan. Hij laat me los en loopt het huisje binnen en komt een beetje later terug buiten met een doos waar een strik om zit. Hij overhandigt mij de doos en blijft kijken tot ik de doos open en het knuffelkonijntje eruit haal.

'Voor het kindje.' Zegt hij als hij naar mijn buik wijst.

'Dat is lief van jou. Hij of zij zal er heel blij met zijn.' Zeg ik en geef hem een kusje op zijn voorhoofd.

Kim pov.~

'Delphine, hier komen! Papa en mama willen je iets vragen.' Delphine komt aangelopen en komt tot stilstand door tegen mijn benen aan te botsen. Ze gaat op de stoel zitten en kijkt ons nieuwsgierig aan.

'Mama en papa hebben tijd voor zichzelf nodig.' Begint Conor terwijl hij voor haar neer hurkt.

'Daarom gaan we een weekje op vakantie, ma..' Delphine onderbreekt mij terwijl ze begint te gillen.

'Vakantiiiiiiiiie!!!' Roept ze super luid door de keuken.

'Delphine luister.' Meteen is ze stil en verteld Conor het hele gebeuren.

'Dus ik moet naar nonkel Arno en tante Tori?' Vraagt ze met een pruillipje.

'Ja schat, de volgende reis mag je wel mee oke?' Vraag ik haar.

'Maar ik wil niet naar tante Tori.' Zegt ze met een droevig gezichtje. Waarom maakt ze het zo moeilijk? Ze houdt ervan om naar Arno en Tori te gaan.

'Waarom niet lieverd?'

'Ik wil naar Liam!!!!!!' Schreeuwt ze nu boos. Liam? Naar Liam van Veerdegem?

'Liam van Shana?' Ze knikt hevig met haar hoofd en kijkt ons vragend aan.

'Alsjeblieft mama?' Smeekt ze, en geloof me dat kun je niet weerstaan!

'Delphine je weet toch dat ze heel ver weg wonen? Dat is niet zo makkelijk om jou daarheen te brengen. Het is onmogelijk.' Ze krijgt traantje in haar ogen en begint te huilen.

'Jullie stom!' Roept ze en rent naar boven. Ik wil achter haar aan rennen maar Conor houdt me tegen.

'Laat het even zo, ze beseft dat het onmogelijk is en dat werkt ze op ons uit. Ze mist hem gewoon.' Ik zucht en zet me neer op de stoel.

'Waarom wil ze ineens naar Liam? Ze heeft er nooit iets over gezegd en nu wil ze naar hem toe.. Waarom maakt ze het nu zo moeilijk?' Conor hurkt zich voor me neer en legt zijn handen op mijn benen.

'Ze is nu eenmaal koppig, ze is net zoals jij toen je zo was. Je moet het begrijpen, het is zowat haar broertje geweest. Zoiets vergeet je niet.' Ik leg mijn hand op die van hem en kijk hem aan.

'Dit kan ze toch niet verwachten van ons? We krijgen haar nooit naar daar. Ze zal naar Tori en Arno moeten.' Zeg ik zelfzeker van mij m'n stuk en geef hem een kusje.

'We lossen het wel op.'

Conor pov.~

Ik kijk naar Kim die ondertussen de zetel is ingekropen en naar de tv aan het kijken is. The vampire diaries, ze is er verslaafd aan.. Ik loop de tuin in terwijl ik de nummer van Othello zoek en druk op bellen. Na 3 keer overgaan neemt hij op.

O: met Othello.

C: Othello, Conor hier. Ik heb is een vraagske.

O: Euhm.. Ja vraag maar.

C: zou Delphine een weekje bij jullie kunnen logeren? Ik en Kim vertrekken naar Rome en Delphine wilt perse naar Liam.

O: ik zal het even vragen, wacht even.

Hij is tegen iemand bezig, maar veel hoor ik niet. Waarschijnlijk door dat zijn hand voor de microfoon ligt.

O: ja is goed, Shana vindt het prima.

C: Shana? Wat doe je bij Shana?

O: ik ben hier met Liam op vakantie.

C: ah oke, dus Delphine kan komen?

O: ja, laat ze maar komen.

C: oh super bedankt! Ik laat nog iets weten!

O: is goed.

En daarmee eindigt het telefoon gesprek. Ik ga weer naar binnen en wil het tegen Kim vertellen als ik doorheb dat ze inslaap is gevallen. Ik zet de tv uit en stop haar onder. Ikzelf ga in de tuin zitten en steek de barbecue aan.

She's the one. (Conor maynard)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu