3 miss called

26.9K 731 7
                                    

Usai aku mengerjakan solat maghrib,aku menyidai telekung solat dan sejadah ke penyidai lalu melangkah untuk turun makan malam bersama keluarga aku.

Tadi selepas makan tengahari dengan Amira,lecturer aku informed kelas esok dibatalkan.So aku balik jelah rumah umie abah.

"Hah Humaira,mari makan ni.Umi masak favourite food kamu ni hah.Tomyam."ajak umi sambil menyedokkan nasi ke dalam pinggan abah.

"Wow..Umi..Thank you umi.Sayang umiiiii."kataku lalu memeluk tubuh wanita kesayanganku ini.

"Amboii kamu.Abah yang suruh umi kamu yang masakkan.Tak nampak pun abah kat sini."ujar abah sambil membuat muka merajuk.

"Alah abah ni.hehehe thank you jugak abah.Sayang abah sangat."Aku memeluk abah lalu mencium pipi abah bertalu2.

Sememangnya aku lebih rapat dengan abah berbanding umi.Mungkin sebab aku ikot muka abah kot.Hehehehe.

"Dah laa tu kakak.Makan laa.Nantu sejuk nasi tak sedap pulak"Mira yang dari tadi diam akhirnya bersuara.

Aku cuma menghadiahkan jelingan kepadanya lalu menarik kerusi bersebelahan abah.

"Korang ni kan asyik gaduh je.Bila laa nak baik2 hah?Sakit umi dan abah tau kalau macam ni je"Umi menggelengkan kepalanya.

"Halah umi.gurau je dengan budak manja ni.Gurau manja"kataku selamba.

"Sukahati laa.Jangan sampai umi dan abah ni susah hati bawa sampai kubur nanti"umi menarik muka.

"Umiiii"serentak aku dan amira berkata.Abah hanya tersenyum memandang gelagat kami berdua.Ni belum ada abang aku yang tu lagi.Kalau ada aduhh gawat.


Selesai berbual dengan umi abah termasuk budak amira tu aku meminta diri nak naik atas.

Masuk bilik.Setelah aku mengunci pintu,aku menapak ke arah katilku lalu mencapai handphone aku yang berada di atas katil tu.Banyaknya missed call.

Sape ni?Hampir 20lebih.Nombor tak dikenali pulak tu.Aku berkira2 nak call balik.

Tetiba deringan di telefon aku berbunyi.Namun ada hajat yang perlu aku segerakan.Aku tahan sekejap hajat alam tu lalu menjawab panggilan tersebut.

"Hello,what the hell are you doing sampai berpuluh kali aku call tak pickup hah?"tanpa salam terus lelaki di hujung talian menghamburkan marah.Aku ni dah laa tak tahan nak terkencing.Aku menekan off lalu berlari ke bilik air.Lantaklaa.Sape tah tetiba call nak marah.Gila ke apa.

Aku keluar je dari toilet tu handphone aku tak habis2 menjerit minta diangkat.Aku segera mengalihkan ikon hijau.

"Assalamualaikum.Ye encik.Encik ni siapa hah.Tetiba call nak marah bagai.Saya ni banyak kerja tau nak buat.Apa encik tak tahu ke sekarang ni pukul berapa nak call2 orang hah?"belum sempat lelaki tu berkata aku terus menghamburkan marah.

"Let me tell you.Sekarang dah malam tau.Orang nak tidur.Encik ni siapa pun saya tak tahu.Eh ada hati pulak dia nak marah kita.Eh dah laa salam tak bagi.Encik tau kan masa ni biasanya orang buat apa?"

Aku terdengar suara ketawa dihujung talian.

"Of course I know Sweetheart.This time usually we already start to make new round right?"katanya dengan lembut.

"What round?Btw encik ni siapa?"

"Oh have you forgot sweety?"

"Encik ni sekejap sweetheart sekejap sweety.My name is Humaira.Not that kind of you called me."

"Whatever because I'm your future husband.Kau lupa ke tadi aku cakap apa?kau memang sengaja ke tak angkat aku call?"keluar dah suara director dia.Eh jap mamat tadi yang masuk dalam kete aku ni.Mana dia dapat number phone aku?

"Encik rupanya.Apa encik nak ni.Dah malam kan.Encik tahu kan orang buat apa kan masa ni?"kataku dengan nada geram.

"Aku nak jumpa kau besok.Kau tak ada kelas kan.Aku nak jumpa kau dekat Jalan Titiwangsa.By hook or by crock.Kalau kau tak ada pukul 8 pagi sharp siap kau.Lambat seminit aku tak cakap banyak.Aku heret kau masuk bilik hotel.Kita kenduri kat situ."ujarnya serius.Aku menelan air liur.Jumpa?

"Btw untuk soalan kau tu,aku tahu"Dia berjeda sebelum menyambung semula.

"Orang tengah work hard untuk make baby.Maybe dah 3 round."katanya nakal.

"Encikk..Esok saya ada hal.Saya kena jumpa cousin saya."

"What time?

"In 9 o clock"

"By hook or by crock.Meet me after 10"

Tut tut tut!

Kurang asam punya lelaki ni.Pukul sepuluh ank jumpa dia.Dah laa shahizam balik jarang.Aku bukan ada peluang nak jumpa dia.Sejam je dapat jumpa.

Lantak kau laa.Aku pergi lepas aku puas borak dengan cousin handsome kesayangan aku tu.Huwaahahah.Aku menyusup masuk kedalam gebar selimutku lalu terlena jauh ke alam mimpi.



Eh Humaira Qistina lupa ke apa Aidan Riyaz cakap tu?kalau lambat seminit Riyaz nak buat apa?Hmmn hahahaha.

Mr PSIKO(C✔)Where stories live. Discover now