Belum sempat Humaira membuka pintu keretanya terasa dirinya ditarik dalam rangkulan sesorang.Segera dia ingin menjerit namun apa bila sesuatu menekup mulut dan hidungnya sebelum dunianya terasa kelam.
"Don't you dare mess up with me again sweetheart"suara terakhir yang dapat didengarinya sebelum dunianya gelap gelita.Perlahan2 Riyaz meletakkan Humaira yang berada dalam cempungannya itu ke atas katil miliknya.
Riyaz mengambil peluang untuk melabuhkan punggungnya disebalah gadis pujaan yang berjaya mengunci hatinya daripada terpikat dengan mana2 gadis lain selama ini.Iya gadis ni penyebab moodnya menjadi kurang stabil dan boleh beruba setiap masa.
Tangannya naik mengelus perlahan sisi wajah dambaannya sebelum dia membuang tudung yang melitupi rambut kesayangan itu.Wangi.Cantik.Perfect sangat bila gadisnya tanpa tudung dengan rambut lebat kehitaman itu separas pinggangnya.
Bibirnya naik menghasilkan sebuah senyuman sinis bila mengingatkan perlakuan gadis tersebut dengan lelaki jahanam tersebut.
"Kau milik aku Humaira.Aku takkan pernah membenarkan kau dekat dengan mana2 jantan sekalipun"
Dia mengusap2 pipi putih gebu milik Humaira dan membuatkan Humaira tersedar dari pengsannya.Melihatkan Riyaz berada hampir dengan wajahnya segera dia menolak Riyaz menjauhinya lalu bangun duduk.
Perasan akan dirinya tidak bertudung segera dia menutup rambutnya dengan kedua2 belah tangannya.
Aksinya ditatap sinis oleh lelaki disebelahnya.
"Kau tak payah nak tutup sangat.Aku dah tengok dah pun."
Riyaz masih tersenyum sinis.Segera Humaira nenundukkan wajahnya apabila direnung tajam oleh lelaki tersebut.Jelas ketakutan kelihatan pada wajah gadis kesayangannya itu.Namun dia sengaja.Biar gadis ini tahu kuasanya bahawa gadis ini miliknya.Tiada siapa pun yang boleh halang dia dari memiliki gadis ini.Meskipun keluarganya sendiri,kelak.
Riyaz mengangkat dagu Humaira agar melihatnya bukan tengok cadar!Takut2 Humaira mengangkat wajahnya untuk memandang lelaki di hadapannya ini.Nak melawan dia tidak berani.Masakan mahu melawan.Dia berada di tempat lelaki tersebut.Sesaat.Dua saat.Tiga saat mereka hanya nerenung sesama sendiri sehingga Riyaz merasakan ada aura lain.Segera dia berdehem agar dapat mengembalikan keadaan sebenar.
Humaira memberanikan dirinya untuk menatap wajah Riyaz.Kacak.Hidungnya mancung terletak.Matanya yang manja bila direnung walau hakikat mata itu boleh berubah sekelip mata bila mood berubah.Kulitnya putih kuning.Bibirnya seksi merah jambu.Keningnya lebat memikat.Rambutnya dipotong gaya kacak.Sempurna!'Lelaki idaman.Uish Humaira.Kau belum tahu siapa lelaki ni.Jangan gatal boleh tak'marah Humaira sendirian.
"So how sweetheart?Fall in love with me?"tanyanya siap dengan pakej nakal menaikkan keningnya itu.Aku menjeling menyampah.Ketawa kecil terhasil dari lelaki gatal ini.Huh
"Err..Encik...kenapa encik bawa saya jat sini?"tanya ku perlahan
Wajahnya serta merta berubah.
"I wanna know about this guys"katanya seraya mencampak kepingan gambar keatas ribaku.Aku mengambil gambar tersebut sebelum mulutku mula terlopong.Ya.Ni gambarnya sewaktu dia berjumpa dengan Shahizam tempoh hari dan beberapa keping gambar lain aku dengan beberapa teman lelaki sekuliahku.
"Tell me.Who the hell that guys?Huh?"suaranya lembut namun kedengaran tegas.
"Err..ni sepupu saya dan ni kawan sekuliah saya encik.Diorang..."
"Diorang apa.Eh kau ni memang buat2 lupa ke yang kau tu milik aku hah?"dia memintas kata2ku.
"Encik.Ni sepupu saya.Takkan saya tak boleh keluar dengan dia.Lagipun.."
"Lagipun apa.Eh memang tak boleh laa.Kau tu milik aku sweetheart"sekali lagi dia memotong kata2ku.
Aku terdiam cuma
"Siapa iqbal?"soalnya seraya merenung tajam kearahku.
Aku masih diam.
"Sekali lagi sweetheart.Aku tanya kau.Siapa iqbal?"suaranya keras.
Aku memejam mataku.Ya allah kuatkanlah aku.Aku tak sanggup ya allah.
Melihatkan Humaira terdiam.Riyaz semakin hilang sabar.Lengan Humaira dicengkamnya.Berkerut dahi Humaira menahan sakit.
"Lepaslaa.Sakit tahu tak."sambil menepis cengkaman pada lengannya.
"Aku tanya jawab.Bukannya diam.Jawab!"suaranya semakin hilang sabar.cengkamannya semakin kuat.
"Sakit laa.Lepas."rayu Humaira sambil mengerutkan wajahnya.
"Aku tanya.Siapa iqbal?"suranya makin lantang.
"Dia..dia..dia cuma kawan saya."
"Kawan?hmmm.Don't you dare to lie me baby.Or you'll regret it soon."keras suaranya.
"Du..dulu dia..per..pernah jadi boy..boyfriend saya."perlahan aku berkata sambil menahan sakit pada lenganku.Boleh lebam laa kalau macam ni.Jawapan Humaira mendapat senyuman daripada Riyaz.
Sinis.
Riyaz melepaskan cengkaman pada lengan Humaira sebelum tangannya naik mengusap lembut ranbut milik gadis itu.
"Are you sure sweetheart?"soalnya lembut.
Humaira segera mengangguk.
"Where's your voice baby?"
"Ya."
"Apa yang ya?"soalnya seraya menyengetkan bibirnya.
"Ya.Dia cuma bekas teman lelaki saya"
"Good baby.Kan senang macam ni.Jujur bila aku tanya.jangan nak main tarik tali kalau taknak sakit."ujarnya sebelum mencium lembut dahiku lalu melangkah keluar dari bilik ni.Lega.Lega dapat berjauhan dengan mamat psiko tu.Walaupon untuk seketika saja.Riyaz tersenyum menang setelah keluar daripada biliknya.Manakan tidak.Dia sengaja membuatkan gadis itu tunduk akan kehendaknya.Sebenarnya dia sudah tahu mengenai Shahizam dan juga Iqbal daripada penyisat peribadinya,Zack.Dia cuma mahu Humaira berteruz terang dengannya.
Nah guys.Sorry lama tak update.💞
YOU ARE READING
Mr PSIKO(C✔)
Romance"Kalau aku dapat mengandungkan kau malam ni.Kau mesti takkan dapat lari dari aku sayang." "Saya takkan sesekali terima lelaki yang dah rosakkan saya" "I'm sorry sayang.Abang terlampau sayangkan sayang.Abang taknak sayang pergi dari hidup abang.Hukum...