65 teruskan

16.5K 458 45
                                    

Hari baru,masuk 8 bulan kandungannya.Humaira tersenyum senang.Biarpun tanpa suami disisi dia bahagia,dia masih boleh teruskan hidupnya disini.

Izzue,jiran sebelah rumahnya,selalu membantu Humaira memenuhi keperluan Humaira.Walaupun Humaira berkeras menolak,dia tetap menghulurkan bantuan.

Humaira segan nak terima tapi Izzue degil katanya sesama jiran,apa salahnya saling bantu.

"Izzue,awak takpayah laa bawa barang dapur ni dah eh.Banyak lagi kat dapur tu.Awak beli macam saya ni makan untuk sepuluh orang sehari pulak"ujar Humaira.

"Ala..apa salahnya buat untuk orang yang kita sayang"sahut Izzue kembali.Ayat dihujung diperlahankan.

"Apa awak cakap?Saya tak dengar."

"Tak ada apa laa.Ni dah makan belum?Baby mesti lapar tu.Kejap lagi kita perlu klinik ye?Check jantina baby"usulnya.

Namun Humaira segera mengelengkan kepalanya.

"Tak perlu.Saya nak suprisekan jantina ni.Nanti lahir baru best kan?"keningnya diangkat berkali kali.

Izzue tergelak.

"Ye laa ibu"terhibur dengab jirannya ini.

"Mommy"gumam Humaira perlahan.

"Apa?"

"Nothing.Saya masuk dulu eh.Nak basuh kain"sebenarnya dia segan nak berborak lama dengan Izzue.Takut apa orang kampung kata.

"Okay.Jangan lupa makan ye"pesannya sebelum meminta diri.







Riyaz merengus kasar.Sudah lima bulan isterinya hilang.Segala usaha dia sudah lakukan.

Nombor telefon gadis itu langsung tidak dapat dijejaki.Malahan dia pernah meminta kawannya mencari kedudukan telefon pintar yang didaftar ke atas nama Humaira,namun masih gagal.

Separuh hatinya dia risau,bagaimana kehidupan Humaira dan anaknya.

Kandungan isterinya pasti sudah mencecah ke angka 8 bulan.
Orang orangnya dikerahkan setiap tempat sama ada di serata Malaysia mahupun luar negara.

Tapi dia pasti Humaira masih berada di Malaysia kerana tiada rekod penerbangan Humaira sejak 5bulan kebelakangan.

Mana kau ni sayang?

Ketukan dipintu mematikan lamuman Riyaz.Riyaz menyahut menyuruhnya masuk

"Bos"panggil Joe

"Any updates?"soalnya terus.

"Orang kita dapati Puan Bos Humaira ada di Kelantan."

"What?Are your sure about this,Joe?"soalnya teruja.

"Yeah.Tapi bos..."sengaja ayatnya digantungkan bagi melihat reaksi Riyaz.

"Apa?"

"Orang kita dapati dia selalu rapat dengan sorang mamat ni.Jiran sebelah rumah dia.Asal orang Kl.Pindah Kelantan.Selama ni dia yang banyak bantu Puan Bos Humaira."sambungnya lagi

Berubah air muka Riyaz.

"Sejak bila kau dapat update ni Joe?"soalnya dingin.Hatinya terkesan dengan maklumat orang kanannya.Rayyan?

"2hari lepas dah.Tapi tak pasti sangat.Sebab tu orang kita stay untuk pastikan.And yeah.Memang isteri kau bos"jawabnya tenang.

"Baik laa.Kau boleh keluar.Siapkan segala yang perlu.Malam ni jugak kita bertolak ke sana"arahnya.

Joe akur,dia melangkah keluar dari bilik bosnya.
Dalam hatinya dia berbaur rasa.

Kalau isteri bosnya dijumpai,maka Luna bakal dibebaskan.

Susah lunyai perempuan itu dia kerjakan.Hampir tiap hari Luna menjadi tempat pemuas nafsunya.Pernah sekali Luna meminta agar dikahwini olehnya.Namun dia menolak.Katanya Luna tidak layak nenjadi seorang isteri.

Dia akui,Luna masih suci sewaktu kali pertama dia rogol,tapi dendam bosnya dan juga dia tak terlunas.Dia tetap melakukan perkara haram tu setiap hari.

Riyaz hanya mendiamkan diri.Tak ada halangan pun.Ye laa isteri lari,masakan nak fikir masalah orang lain pulak kan.

Luna menjarakkan sedikit dirinya daripada Joe yang sedang baring keletihan.Lelaki itu baru selesai melunaskan nafsunya.

Selimut ditarik menutupi badannya yang terdedah.Habis lebam tubuh badan Luna.Wajahnya juga sudah tak kelihatan wajah.Lebam sana sini.Bibir pecah.

Tangisannya pecah buat keberapa kalinya.

"Joe..Joe.."

"hmm"sahut Joe malas.

"Kalau..kalau kau nak..hari hari..aku boleh..ba..bagi..ta..tapi kahwin..laa dengan aku..ak..aku tak boleh..hidup macam ni..lag..lagi"ujarnya penuh berhati hati.

Sesungguhnya dia tidak larat nak layan nafsu syaitan lelaki itu.Setiap malam dia dikerjakan tanpa henti.Dia juga risau mengandung,sebab Joe tak gunakan sebarang pelindung semasa menyetubuhinya.

Joe bangun dari pembaringan lalu tersenyum sinis.Dia memandang tajam Luna di sebelahnya.

"Kau buat lawak apa ni betina?Kau nak aku kahwin dengan kau?Kau sedar tak kau tu kotor?"ujarnya penuh sinis.

"Kau yang buat aku jadi macam ni Joe.Kau kena bertanggungjawab atas perbuatan kau"tengking Luna tanpa sengaja.

Joe tercengang sebelum wajah Luna menjadi mangsa.

Dia menampar Luna sekuat hatinya.Kesakitan wanita itu langsung tidak dipedulikan.Wajah yang lebam dikerjakannya selama ini makin lebam.

"Kau kata aku buat?Kau nak aku bertanggungjawab?Apa yang kau buat kau Riyaz sampai bini dia lari kau fikir sapa nak bertanggungjawab sialll?"amarahnya makin memuncak.

Tamparan padu masih diberikan pada wajah Luna.Hampir pengsang Luna dibuatnya.

Takada guna dia berbahas dengan lelaki syaitan ini.Dia lebih kejam daripada Riyaz.

Riyaz hanya masuk sekadar memberi tamparan serta kata kata kesat sahaja.Tak pernah Riyaz pukul sebegini teruk.

Pandangannya berbalam sebelun kelam.

Joe meraup wajahnya berkali kali.Dia terasa dengan tindakannya namun ego melampau dirinya.

Kalau Humaira pulang,Luna bebas,habis tu dia?Macam mana kalau Luna mengandungkan anak dia.

Patutkah aku kahwin dengan Luna Rihanna?







Heyooo..guys ak bagi je time ada masa ni.Nanti dh buka sekolah ak xleh main fon dah.bermakna xupdate dah kot.

Kot laa..xtahu hahahaha...mungkin mama ak ambik fon ni sbb ak masuk asrama kan.

Sbb tu ak update sebanyak mana yg boleh masa cuti gini😇

Mr PSIKO(C✔)Where stories live. Discover now