16 gurau

17.1K 503 10
                                    

Sesi bergambar sudah dilakukan oleh Riyaz dan Humaira.Bermacam gaya yang diarahkan oleh jurugambar tersebut.Tetapi tetap ada batasnya.Humaira tidak menyukai Riyaz sesuka hati menyentuhnya meskipun Riyaz sudah banyak kali menyentuhnya.

"Bro,rapat sikit dengan sis"arah jurugambar tersebut.Riyaz merapatkan dirinya disebelah Humaira.

"Eh.Jauh laa sikit.Bukannya kita dah kahwin pun.Sana sikit"usir Humaira sambil menjengilkan matanya kearah Riyaz.Namun Riyaz hanya beriak selamba sebelum meletakkan tangannya keatas bahu gadis itu.Hampir terbeliak Humaira dengan tindakan berani mati lelaki itu.Ni kalau abah tahu mati lanak dia nanti.
"Encikkkkk"
"What sweetheart?nak aku peluk pinggang kau ke?boleh je"ujar Riyaz nakal sambil acah2 nak memeluk pinggang Humaira.

Segera Humaira menjauhkan dirinya.
"Bang,dah banyak kan gambar tu?cukuplaa tu kan?"tanya Humaira kepada jurugambar itu,Jack.

Jack memandang Riyaz sebelum menggangguk kecil.Humaira segera mengatur langkah masuk ke dalam rumahnya.Erhh malas layan mamat Psiko gatal tu.Merenyam aje tauu!

"Good job Jack.Thank you sebab datang jadi 'jurugambar' majlis pertunangan aku.Nanti kau kasi cuci gambar tu cantik2,bagi dekat aku"Riyaz menepuk nepuk bahu rakannya.Ya Jack rakan Riyaz.Sengaja Riyaz mengupah Jack untuk menjadi jurugambar supaya dia dapat mengarahkan Jack memberi arahan bergambar kepada Humaira yang romantik kerana dia mahu rapat dengan tunangnya itu.

"No hal.Eh bro aku ada hal laa.Aku balik dulu"pamit Jack kepada Riyaz.Riyaz menggangguk kepalanya sebelum berlalu masuk.







Usai mengerjakan solat maghrib,telefon Humaira menjerit lantang minta diangkat.Humaira menapak ke katil untuk mengambil telefonnya.

Melihat nama pemanggilnya membuatkan Humaira mencebik.Nak apa mamat ni call orang.
Ikon hijau digeseknya sebelum ditekapkan ke telinga kanan.

"Hello,sweetheart"

"Waalaikumusalam encik"sengaja Humaira menyindirnya

Kedengaran ketawa kecil milik Riyaz dihujung talian.

"Assalamualaikum baby saya."

"Haa..waalaikumusalam.Ada apa encik call saya ni?"soal Humaira tanpa berlapik

"Haih.Tunang aku.Sukahati aku laa"tegang Riyaz.

Errr aku salah cakap ke?soal Humaira dalam hati.

"Okay laa encik.Encik nak apa ni?"habis lembut Humaira bertanya

Terjongket bibir Riyaz.

"I want you baby"bisik Riyaz menggoda

"Encik.Please betul2.Apa encik nak?"
Soalnya geram.Namun hanya dibalas dengan gelak nakal dari Riyaz.

"Takda apa.Ni aku nak borak dengan sweetheart aku je.Asal?Tak boleh?"

"Hmm boleh...."

"Thank you sweetheart,aku tahu kau suka dapat borak dengan aku kan?"potong Riyaz nakal.

"Encik,encik jangan nak perasan boleh tak?"

"No sweetheart,kau jangan nak nafikan.Aku tahu kau suka dengan aku kan?"

"Pape je laa encik Aidan."Humaira mencebik bibirnya

"Sweetheart"panggil Riyaz lembut

"Ya"sahutnya

"Start esok aku takda tau."

"Hah?nak pergi mana?"
Riyaz tersenyum kecil.Gadis ni risau dengan dia ke?

"Maybe tak lama dah aku nak hidup"usiknya

"Ishh encik.Apa encik cakap ni?Tak baik cakap macam ni"

"What?aku sakit Humaira.Aku sakit"

"Encik?encik sakit apa?"soalnya cemas

"Sakit rindu dengan kau baby"
Riyaz akhirnya ketawa menang akibat dapat mengenakan Humaira.

Humaira sudah mengetapkan bibirnya.
"Encik nak sangat ke mati hah?dah cukup ke amal ibadat?"

"Aku nak uji kau je sweetheart.Finally aku tahu kau risaukan aku.Aku nak pergi outstation.Seminggu.Jangan rindu aku ye sweetheart"

"Huh.Encik ni.Kenapa pergi seminggu je?kenapa tak sebulan?setahun?"

"What are you talking about baby?kau nak aku pergi sebulan?setahun?Are you kidding me?"

"Eh tak2.Saya gurau je"

"Gurau kau jangan sampai aku tinggalkan benih aku sebelum aku berangkat sweetheart.Aku cakap aku buat baby.Jangan nak cabar aku"

"Errr...encik.Saya ada hal nak buat.Nanti kita sambung ye.bye"Humaira mematikan panggilan tersebut sebelum memejam matanya.

Lelaki ni sangat menakutkan.Aku gurau sikit je.Ni macam mana kehidupan aku lepas kahwin dengan dia?

Tit!tit!

Humaira mencapai telefonnya lalu melihat pesanan whatsapp tersebut

Aidan Riyaz
📩Berani kau sweetheart letak call aku macam tu.Siap kau!!!!

Humaira mematikan telefonnya sebelum melangkah turun ke menuju ke pintu untuk turun berjumpa dengan keluarganya.

Aihh dasar lelaki.Kuat menggugut.Kelak,aku yang susah.Biarlaa.Makin dilayan,makin menjadi!





















Hello guys?how?seminggu aku tak update.Korang ada yang waiting tak?kalau takda takpa laa..Aku taknak update dah lepas ni.Majukkkk😢

Hahahhhaa gurau2..Thank you yeee yang sudi baca.Aku busy.Maklumlah sekolah dah mula kan.Nah aku bagi sebab korang yang mintak ye..muahh💓

Mr PSIKO(C✔)Where stories live. Discover now