"Kenapa encik selalu sakitkan saya?"
Mendengarkan soalan Humaira,Riyaz mendengus kasar.
"Aku tak pernah sakitkan kau sweetheart"nafinya
"Then?apa yang encik buat tu semuanya menyakitkan saya"sakit hatinya mendengar penafian tak berasas dari lelaki itu.
"Look sweety.Aku ajak kau nak dinner.Bukan nak berbahas.Kalau nak berbahas jom dalam bilik.Kat situ aku bagi kau menang"ujar Riyaz nakal bersama dengan keningnya diangkat berkali kali,gaya mengusik.
"Encik Riyaz..."
"Salah satu cara hormat suami,dengan panggilan tau"potong Riyaz.
Humaira mengetap bibirnya sebelum menarik nafas dalam.Dalam diam Riyaz menahan senyum.Bidadarinya tidak biasa dengan apa yang diutarakan kepadanya.Namun mereka bakal berkahwin.Takkan laa nak panggil Encik sampai bila bila.Tak mungkin.
"Saya tak biasa."tuturnya perlahan.Namun telinga jejaka dihadapanya segala benda dia dengar
"Then biasakan.Aku taknak masa kita buat baby pun kau panggil aku encik"ujarnya selamba
Merah padam wajah Humaira.Dia menggigit kuat bibir bawahnya.
"Kau memang sengaja ke?"
"Huh?"kurang faham dengan Riyaz Humaira mendongak wajahnya memandang Riyaz.
"Dah berapa kali aku cakap.Jangan gigit hibir depan aku kalau taknak berakhir malam kau dekat katil aku"Riyaz merenung tepat ke dalam anak mata Humaira.
Seperti biasa Humaira berubah terua wajahnya.Merah padam.Riyaz menahan diri dari tersenyum.How cute baby girl dia ni.
Hidangan telah sampai.Makanan yang mewah dihidangkan di depan mata pasangan itu.Riyaz mencapai pisau dan garfu untuk memotong daging blackpaper itu.
Namun terhenti suapannya apabila melihat Humaira menadah tangan membaca doa.Terkumat kamit mulut kecil itu membaca doa.Perlahan lahan Riyaz meletakkan pisau dan garfu sebelum turut menadah tangan.
Selesai doa diaminkan mereka makan seperti biasa.Mereka makan dengan senyap.Tiada perkara yang dibualkan semasa mereka menjamu selera.
Ramai yang request.Sorry aku tak boleh wat panjang2..mak marah..hahaha..tak aku sebenarnya kan...banyak kerja..so aku curi masa buat part ni..pendek..sape comment pendek aku takmau sambung dah k..hahaha gurauu buwerrkk
Sorry buat korang tertunggu tunggu.budak bakal spm kan..busy je memanjang..aihhh penat kita😥
YOU ARE READING
Mr PSIKO(C✔)
Romance"Kalau aku dapat mengandungkan kau malam ni.Kau mesti takkan dapat lari dari aku sayang." "Saya takkan sesekali terima lelaki yang dah rosakkan saya" "I'm sorry sayang.Abang terlampau sayangkan sayang.Abang taknak sayang pergi dari hidup abang.Hukum...