Humaira menilik penampilannya di cermin besar itu.Dia masih berkira kira nak bagi tau Riyaz ke?Sebab Luna cakap dah bagitau.
Ah,aku isteri dia.Apa pun aku kena mintak izin dengan dia.
Telefon bimbit dicapainya sebelum membuat panggilan.
Sekali cuba tidak berjawab.
Humaira mencuba lagi.
Masih tidak berjawab.
Humaira mula resah.Kenapa tak angkat?Ada meeting kot.Cuba menyedapkan hatinya.
Dia mengambil beg tangannya sebelum melangkah keluar.
Deringan telefon membuatkan langkahnnya terhenti.
Riyaz.
"Hello assalamualaikum sayang.Ada apa call abang?Abang masuk tandas tadi.Sorry baby"
Humaira tersenyum kecil.
"Waalaikumusalam abang.Sorrt kacau abang.Ni Humaira nak mintak izin abang.Luna call tadi.Dia cakap nak jumpa"terangnya.
Riyaz terdiam seketika.Lupa nak bagitahu isterinya pasal ni.
"Err abang??"
"Haa?okay sayang.Sayang pergi laa.Abang minta maaf.Abang lupa nak bagitau semalam.Dia dah call abang.Tapi abang lupa."
"Ouh..Tak pa laa bang.Humaira nak gerak dah ni.Terima kasih ye abang."
"Welcome sayang.Sayang take care.Jaga diri dan baby elok elok.Kalau ada apa apa terus call abang okay?I love you my sweetheart"
"Okay abang.Terima kasih sebab caring.Humaira pun sayangkan abang"
Usai menamatkan panggilan,Humaira meneruskan langkahnya menuju ke kereta sebelum memecut keretanya pergi.
LUNA tersenyum sinis,akalnya sudah merancangkan sesuatu yang tak terduga.Makanan dan minuman sudah lama dipesannya.
Sengaja dia sampai awal sebelum perjanjian mereka.Dia merenung ke arah makanan dan minuman yang terhidang dihadapan mereka.
'Riyaz,you're mine.Dari dulu I tunggu you.But you tak pernah nampak I kat sisi you.You hanya nampak Humaira tu je.Sampai kahwin pun I tak tahu.Nasib baik I balik sini cepat'
"Assalamualaikum"teguran Humaira mematikan lamunan Luna.
Luna menarik senyum manis buat Humaira.Erhh.
"Waalaikumusalam.Glad you're here.I ingat you tak datang dah tadi"ucapnya sambil buat muka sedih.
Sumpah menyampah dia nak duduk dengan perempuan berbadan dua ni.Tapi dia ada rancangan dia perlu sabar.
"Sorry Luna.Tadi jalan jam."
"Okay aje.I gurau.Don't worry.Nah I dah order makanan ni.Let's have our lunch.Sambil tu kita boleh borak borak.Dulu nak bercakap dengan you susah sikit.Maklumlaa husband you tu ada.Ada je dia nak menjawab kalau I tanya you"
Humaira menarik senyum.
Dia menganggukkan kepalanya.Memang benar,Luna tanya dia,suami dia yang jawab.Mereka memulakan hidangan mereka sambil berbual bual.Namun,disebalik perbualan itu,Luna bersorak gembira.Pasti rancangannya menjadi kali ni.
"Sayang" Riyaz mengambil tempat di sebelah isteringa yang sedang membaca novel di atas katil.
"Ya?"matanya masih fokus kearah novel.
"Abang rindu sayang laa"ujar Riyaz sambil bermain dengan rambut panjang isterinya
Humaira menutup novel tersebut sebelum bingkas bangun dari baring.
YOU ARE READING
Mr PSIKO(C✔)
Romance"Kalau aku dapat mengandungkan kau malam ni.Kau mesti takkan dapat lari dari aku sayang." "Saya takkan sesekali terima lelaki yang dah rosakkan saya" "I'm sorry sayang.Abang terlampau sayangkan sayang.Abang taknak sayang pergi dari hidup abang.Hukum...