Pening kepala Riyaz dibuatnya.Humaira mogok.Kepalanya digelengkan bebrapa kali.
"Abang..."panggilnya.Riyaz mengeluh.Asyik mengeluh aje sejak kebelakangan ni.Manakan tak isterinya yang sorang ni tak habis habis.Naik menyampah jugak dia dibuatnya.Tapi hatinya sudah dipahat kemas.Masakan meluat.
Perlahan lahan dia berpaling memandang Humaira.Gadis itu ditilik dari atas ke bawah.Tak siap lagi?dah berapa jam dah dia tunggu?
"Ya ada apa sayang?"soalnya lembut.Risau kalau kasar sikit merajuk lagi.Dah laa semalam jenuh dia memujuk Humaira sebab Humaira terasa waktu dia mengusik sampai tak bagi masuk bilik.
"Baju saya semua dah tak muat.Ketat"perlahan tuturnya.Air mtanya mula bertakung di tubir mata.
Riyaz mengetap bibirnya.Parah.Bala sudah maiii.
"Errr.Bukan tak muat tu sayang.Mungkin sayang nak cepat kot.Sampai tak pakai betol betol"berhati hati dia bercakap.
Wajahnya dikekalkan manis."Abang..abang sindir saya ke?"air mata mula turun perlahan.Cengengnya.Entah kenapa dia rasa seperti suaminya sedang memerlinya.
Riyaz tercengang.Bila masa aku sindir dia?
"Abang dah tak sayang saya?Abang nak cakap saya gemuk ke?macam tu?abang nak cari isteri lain ke?"tanpa berkata lagi,Humaira terus berlalu meninggalkan Riyaz yang masih tercengang itu.
Berkerut dahi Riyaz.Bila masa aku cakap nak kahwin lain?errr ada aku cakap ke dia dah gemuk.Memang hakikat badan dia nampak berisi sedikit lepas kahwin dengan aku.Tapi takdalaa sampai gemuk sangat.
Riyaz mendengus.Apa laa nasib.Kenapa isterinya jadi begitu?sungguh sensitif.Apalah nasibnya.
Kltakk!
Pintu terbuka dari dalam.Terjengul Humaira yang masam mencuka memandang Riyaz.
Riyaz tersentak namun cuba mengawal reaksi wajahnya.Dia memaniskan mukanya.
"Sayang?sayang lapar ke?"soalnya.Humaira hanya dia.
Tanpa berkata sepatah,Humaira berlalu meninggalkan Riyaz.
Riyaz mengetap perlahan bibirnya.Langkah isterinya diikut.Belakang badan Humaira dipandang sebelum dia memeluk tubuh kecil itu dari belakang.
Humaira tersentak.Langkahnya segera terhenti.
"Abang minta maaf pasal semalam.Abang minta maaf sayang"ujarnya lembut.Dia perlu menundukkan egonya demi bersama dengan isteri kesayangannya.Biarpun Humaira sentiasa berubah mood.
Humaira diam.Dia rindu pelukan suaminya.Sudah dua hari dia tidak bertegur sapa dengan suaminya.Dia terpaksa menahan diri dari menerima belaian suaminya itu.Rindu walaupun melihat Riyaz didepan mata.
Perlahan-lahan Riyaz memusingkan tubuh Humaira agar menghadapnya.Ditilik wajah kesayangannya penuh minat.Dia akan cari tahu punca mood isterinya berubah.
"Sayang.Abang sayangkan sayang.Abang takkan pernah tinggalkan sayang walau apa pun yang berlaku.Sayang nyawa abang.Kalau sayang takda mati laa abang.Abang rela mati daripada lepaskan sayang.Abang janji abang takkan pernah terima mana mana perempuan lain dalam hidup abang untuk gantikan kehadiran sayang.Sayang dah terpahat kemas dalam hati abang.Mana mungkin abang nak lepaskan sayang semata mata nak bersama dengan wanita lain"ujarnya bersungguh sungguh.
Humaira menarik senyum.
"Humaira pun nak minta maaf kat abang sebab buat perangai tak senonoh.Sorry"wajahnya disembamkan pada dada bidang suaminya.
Riyaz tersenyum lebar.Belakang tubuh isterinya diusap mesra.Rambut isterinya dicium bertubi tubi.Sungguh kasihnya terhadap gadis ini melebihi segalanya.
"Sayang.."
Humaira mendongak memandang Riyaz.Anak mata suaminya menikam dalam ke dalam anak matanya.
"I think we should go to the clinic"ujar Riyaz sambil wajahnya tak lekang dari senyuman.
"Hah?why?"berkerut dahi comel Humaira.Sapa sakit?Riyaz sakit ke?sebab kalau aku sakit mesti aku tahu.
Dahi suaminya ditekap dengan belakang tangannya.Aikk biasa aje.Tak panas pun.
Riyaz tergelak kecil memandang reaksi pelik isterinya.Sah.Lambat pick up rupanya.
"Sayang..I think my junior was in here"ujarnya lagi sambil menyentuh perut leper Humaira.
Humaira tercengang.Apakah?
YOU ARE READING
Mr PSIKO(C✔)
Romance"Kalau aku dapat mengandungkan kau malam ni.Kau mesti takkan dapat lari dari aku sayang." "Saya takkan sesekali terima lelaki yang dah rosakkan saya" "I'm sorry sayang.Abang terlampau sayangkan sayang.Abang taknak sayang pergi dari hidup abang.Hukum...