Riyaz memerhati terus ke rumah sewa milik isterinya.Jam sudah menginjak ke angka 2.30 pagi.
Rumah itu gelap dibahagian dalam.Tapi masih samar samar cerah bila lampu tangga terpasang elok.
Joe bersama beberapa anak buahnya sedang menjadi pemerhati dan menunggu arahan bos mereka.
Riyaz akan cuba memujuk Humaira pulang ke KL dengan lembut,tapi kalau tak ada cara lembut tu dia akan guna kekerasan.
Semuanya sudah diatur dengan baik.
Riyaz melangkah keluar dari perut kereta lalu kakinya diatur melangkah kearah kereta Hammer di belakang keretanya.
Joe membuka pintu kereta lalu turut keluar dari kereta apabila memandang Riyaz melangkah ke arahnya.
"Aku masuk dulu.Kau cover line aje.Ingat aku buat sekali aje.Kalau tak jalan kita guna cara kasar.Tapi korang jangan nak memandai mandai"arahnya tegas membuatkan Joe mengangguk kepalanya.
Riyaz terus berlalu mendekati rumah isterinya.Sempat dia meninjau keadaan rumah itu.
Perlahan lahan dia memanjat tangga kayu itu.Bimbang reput.Bagaimanalah isterinya panjat benda ni.
Sampai di permukaan pintu,tangannya naik mengetuk pintu itu.
Tok!tok!tok.
Riyaz menanti jawapan.Mungkin isterinya tidur.Sekali lagi tangannya mengetuk pintu kayu itu.
Masih diam.
Baru kali ketiga dia nak ketuk,pintu kayu itu dibuka dari dalam.
Terjengul wajah Humaira.
"Siapa yang ketuk pintu malam..."tergantung ayatnya apabila melihat gerangan orang yang mengetuk pintu rumahnya.
Serta merta wajahnya pucat.
"How are you my sweetheart?"ujar Riyaz sambil tersenyum sinis.Kakinya melangkah masuk kedalam rumah Humaira membuatkan Humaira turut berundur ke belakang.
"Aw..abang buat apa kat sini?"ujarnya penuh takut.Peluh dingin mula membasahi wajahya.
"I'm here to fetch you baby girl."ujarnya lagi.Senyuman masih tak lekang dari bibir.Sinis.
"Abang,apa yang Riyaz akan buat kat menantu kita tu bang?Saya risau.Kalau angin baran dia datang macam mana?Nanya cucu kita tu.Menantu kita lagi nanya.Bagaimana kalau abang Humaira cakap betul?Riyaz pukul Humaira?Macam mana bang?"ke hulur ke hilir Puan Sri Ina berjalan.
Sungguh risau hati tuanya.Pagi tadi suaminya mendapat maklumat anak lelaki mereka berangkat ke Kelantan setelah mendapat tahu keberadaan menantunya,Humaira.
"Awak jangan risau.Riyaz tu baran baran dia pun.Takkan tergamak dia nak pukul Humaira.Lagipun kan isteri dia mengandung tu"ujar Tan sri Kamil selamba.
Padahal hatinya turut risau.Namun,lelaki kan.Ego kan takkan nak tunjuk pulak.
"Abang ni kan.Riyaz pukul Humaira dulu pun waktu menantu kita tu mengandung laa abang.Macan mana ni bang.Saya risau laa bang."ujarnya lagi.
"Dah laa Ina.Kita tidur.Dah lewat sangat ni.Tidur laa.Awak jangan risau nanti dia balik siaplaa dia.Dah tidur.Meh baring sini"ajak Tan Sri Kamil.
Akhirnya,dalam kegelisahan Puan Sri Ina akur.
Joe tersenyum sumbing di dalam kereta.Melihat Riyaz sudah pun masuk kedalam rumah dia kembali menghadap telefon.Sesekali dia mengerling kearah rumah Humaira.Pintu sudah tertutup rapat.Mereka ada rancangan mereka sendiri.Tunggu Riyaz bagi arahan aje.
Skrin telefon ditekan berkali kali.Aplikasi galeri ditekannya.
Terpapar beberapa keping wajah wanita yang mula mendapat tempat di hatinya.
Ya gila tak gila.Luna Rihanna berjaya mencuit tangkai hatinya.
Wanita itu tampak lemah berbanding 5 bulan sebelum ditangkap.Seakan pasrah.
Panggilan juga sudah berubah.Tiada lagi aku kau.Cuma saya awak.Mungkin Luna juga sudah jatuh hati padanya.HOHOHO.
"Aihh..dah jatuh hati ke?"tegur salah seorang daripada anak buahnya.Yang lain hanya tersengih memandang lagak bos kecil mereka.Joe,sejak Luna Rihanna ditangkap dan ditawan,makin kerap Joe datanf ke tempat kurungan itu.Setiap malam.
"Kau sapesial nak tanya aku macam tu?"jerkahnya sambil menghempuk kepala anak buahnya,Luke.
"Tanya je.Tu pun nak marah.Tapi Joe.Aku tengok kau demgan dia macam pinang dibelah gunting"ujar Luke lagi.Giat mengusik.
Yang lain hanya ketawa.
"Diam sial.Aku bunuh kang."
"Okay fine.Kalau kau taknak mengaku kau suka Luna tak apa.Biar aku aje yang..."
"Sial kau.Luna tu aku punya babiii"jeritnya membuatkan yang lain hanya membantai gelak.
"Eh tahu pulak mengaku,ingatkan taknak.Bagi je laa kat aku"ujar Luke lagi,selamba.Sengaja dia nak bingitkan keadaan.
Siyessss wehhh xdeee ideaaaa niiii.
Tapi demi permintaan readers aku kasi jugak...hampakkkkkk hahahahahhahaha
YOU ARE READING
Mr PSIKO(C✔)
Romantik"Kalau aku dapat mengandungkan kau malam ni.Kau mesti takkan dapat lari dari aku sayang." "Saya takkan sesekali terima lelaki yang dah rosakkan saya" "I'm sorry sayang.Abang terlampau sayangkan sayang.Abang taknak sayang pergi dari hidup abang.Hukum...