11 favourite food

18.8K 521 6
                                    

Tombol pintu dipulasnya lalu Riyaz melangkah masuk kedalam bilik yang menempatkan Humaira.Humaira sedang menggosok lengannya yang berbekas lebam akibat perbuatannya sendiri.

Sungguh!Dia tiada niat nak menyakiti gadis kesayangannya ini.Dia tidak rela melihat gadis ni sakit.Tapi akibat kedegilan Humaira sendiri yang membuatkan dia bertindak kasar.

Humaira mendongakkan kepalanya apabila melihat Riyaz melangkah kearahnya sambil membawa sesuatu.Ubat mungkin?

Matanya tak lepas memandang Humaira yang kelihatan cuak diatas katil.Dia menarik senyuman kelat.Segera dilabuhkan punggungnya berhadapan Humaira.

"Come sweety!"suaranya direndahkan
"What?encik nak buat apa?"takut2 Humaira bersuara.
"Lengan kau lebam sweetheart.Bagi aku sapu ubat losyen ni"
"Nah.it's okey encik.Saya boleh sapu sendiri"
"When I said it.Just allow me baby"tegasnya.Tidak suka penolakan Humaira.

Perlahan2 Humaira menghulurkan lengannya yang lebam kearah Riyaz.Riyaz meletakkan lengan Humaira cermat ke atas pahanya lalu menyelak lengan baju Humaira hingga ke siku agar memudahkan kerjanya.

Segera Humaira menahan kembali agar lengan bajunya turun.
"Stay still sweetheart"arah Riyaz tanpa memandang wajah Humaira.
Humaira akur.

Dengan cermat Riyaz menyapy losyen tersebut di atas lebam pada lengan Humaira.
"I'm really sorry baby.I don't mean to hurt you.Just...I don'mean it.I'm really sorry"matanya tunak memandang mata milik gadis dambaannya itu.

Humaira terdiam.Dia masih memikirkan cara melepaskan dirinya dari genggaman lelaki ni.Kelak kalau mereka kahwin dia tak pasti apa akan berlaku.Mungkin hari ini lebam pada lengan.Tak mustahil kelak seluruh badannya lebam akibat pukulan lelaki ni.Mengingatkan itu,dia tersenyum tawar.

"Done baby.I reall sorry okay.Now you take a rest.I gonna cook something special for you sweetheart."ujarnya lalu bangun mengucup dahiku sebelum berlalu keluar.

'Umi,abah tolong kakak.Kakak taknak kahwin dengan dia ni.Dia psiko.'gumam Humaira sendirian.Air matanya mengalir laju membasahi pipi mengingatkan nasibnya akan berubah sekelip mata nanti.
Akhirnya dia terlelap akibat letih menangis.


Riyaz menghidangkan masakan kegemarannya diatas meja makan.Tomyam.Yeah tomyam kegemarannya sejak dia tahu Humaira menyukai tomyam.Dia melangkah menuju ke tangga sebelum mendaki tiga anak tangga sekali gus.Rumah banglonya ini terletak jauh dari bandar.Dia membelinya 2tahun yang lalu untuk Humaira dan anak2nya tinggal kelak.Dia tersenyum senang .

Pintu dikuak olehnya sebelum matanya tertancap pada Humaira yang sedang tidur mengiring.
Kakinya melangkah ke arah Humaira sebelum dia duduk.Dia tersenyum lagi.

Wajah si pujaan hati direnung.Cantik.Cantik bak bidadari.Wajah ni yang selalu menjadi igauannya sejak bertahun yang lalu.Dia nekad.Tiada siapa yang boleh pisahkan mereka lagi

"Sweetheart.Hey wake up.Jom makan"
Humaira merengek kecil apabila tidurnya diganggu oleh seseorang.
"Heyy sweety.wake up."lagi dan lagi tangannya naik mengusik bulu mata panjang milik Humaira.
Reaksi Humaira mencuit hatinya.

"5minutes umi.hmmm"rengek Humaira lagi sambil menepis2 tangan Riyaz..
"Ouh 5minutes?Then let me kiss you for 5 minutes until you wake you huh"bisik Riyaz nakal.

Segera Humaira membuka matanya melihat gerangan yang membisik itu.Bulat matanya melihat Riyaz tersenyum di depannya.Nakal.
"Errr..."
"Let's eat baby.Or you want me to 'eat' you here?"katanya sambil menaikkan keningnya gaya mengusik.
"Err..saya nak cuci muka kejap"
"Ok.2 minutes.If you late.We have our lunch here.On the bed.Okay sweetheart?"
Segera aku melangkah masuk bilik air untuk mencuci muka.

"Nah.Our favourite.Tomyam"Riyaz menghulurkan mangkuk berisi tomyam kepada Humaira.
Terkedu seketika Humaira.
"Macam mana encik tahu ni favourite saya?"
"Remember sweetheart.I know all about you.Wether in and out.Your.."
"Okay.saya lapar.Jom makan."aku memintas ayatnya sebelum dia melalut lebih.Dulu dia pernah cakap ayat sama.Bra and panties.So now.Tak payah dengar dia melalut lagi dah.

Seketika cuma terdengar Riyaz ketawa melihat wajahku.
"What?"soalku keliru
"Your face.Are you blushing babygirl?"
"No.Of course no.Errr.."aku mengerling jam tangan di tanganku.Dah pukul 3.30 petang.
"Encik.Saya nak balik rumah umi dan abah saya dah ni"
"Good.Now kau habiskan makanan kau then kita gerak sekali."
"Eh.Takpa saya boleh balik sendiri"
"How sweety?aku culik kau kat sini.Kau nak balik guna apa?Kau tahu ke jalan nak balik?"
Humaira terdiam.
"Dah.makan je.tak payah cakap banyak."
Aku mengetap bibirku lalu menunduk wajah menyambung makan.
















SORRY,KEKERINGAN IDEA..NAH ENJOY.MACAM HAMBAR RIGHT HEHEHE.NANTI PETANG ATAU MALAM AKU UPDATE LAGI YE💞

Mr PSIKO(C✔)Where stories live. Discover now