89 again

11.8K 473 46
                                    

"KAU siapa?"

Humaira terkaku.Namun sebentar cuma dia menggelengkan kepalanya sambil tersenyum.Senyuman itu hambar sekali.

"Ni Humaira,isteri abang"ujarnya sebak.

Air mata yang mengalir tak dihiraukan.Dia hanya memandang Riyaz tanpa sedikit pun memalingkan wajahnya ke arah lain.

"Mummy,Riyaz ada isteri ke?"soal Riyaz pada mummynya yang berada tidak jauh dari situ.

Namun,Puan Sri Ina hanya diam.Begitu juga mereka yang ada di situ.Luna dan Joe bersama anak mereka juga baru sahaja sampai sebaik sahaja Humaira keluar ambil angin tadi.

"Mummy,bagitahu abang mummy...kenapa abang lupa Humaira"perhatiannya kini beralih kepada mak mertuanya.

Mummy dia boleh ingat?Aku isteri dia lupa.

"Abang..abang percaya laa ni isteri abang.Tu tu anak sulung kita.Rayyan Hadif.Dan sekarang Humaira tengah pregnant anak kedua kita,abang jangan hukum Humaira macam ni"Humaira teresak esak sendiri.

Namun badannya ditarik masuk ke dalam pelukan.

"Shyyy.Abang tahu sayang..jangan nangis"pujuk Riyaz.Dia tersengih memujuk Humaira.

Mereka yang lain juga tersenyum lucu.Sayang benar dengan laki dia.Sebenarnya selepas Humaira keluar tadi Riyaz sudah sedar dari komanya.Kalut dia mencari isterinya.

Namun nakal Riyaz sebati dalam dirinya,dia meminta ahli keluarganya agar berpakat bahawa dia hilang ingatan.

Mulanya mummy tak setuju sebab katanya risau Humaira jadi macam dulu.Namun Riyaz memberi jaminan bahawa dia akan pujuk gadis itu sebaik baiknya kalau merajuk.

Humaira meronta melepaskan pelukan.

"Abang jahat..benci."habis berkata dia terus menumbuk numbuk bahu suaminya.

Tangan kecil itu digenggam Riyaz.

"Cukup sayang.Abang baru aje sedar dari koma ni.Sakit tau"adunya.

Humaira menjeling tajam.Air mata disapunya.Tangan yang digenggam Riyaz ditariknya kasar.

Ahli keluarga mereka hanya tergelak melihat drama sebabak itu.

"Amboii kasarnya dengan abang.Tak sayang abang ke?"soal Riyaz.

Humaira hanya menjeling.Suka sakat orang.Aku sakat kang nanya aje.

"Dah dah.Kamu ni Riyaz perangai tah apa apa.Ni kamu dah sedar ni alhamdulillah.Kitaorang rasa patut balik dah ye.Taknak kacau korang."mummy mula bersuara.

Mereka yang lain hanya menurut.Mula bangun untuk bergerak pulang.

"Ni nanti nak balik siapa ambik?"soal daddy.

"Nanti Riyaz suruh orang Riyaz ambik"jawabnya.

Matanya mengerling ke arah Joe yang sedang mendukung salah seorang anak kembarnya.Seorang lagi berada dalam dukungan Luna.Untung woo sekali dapat kembar terus.

"Hmm bos aku balik dulu ye.Nak hantar Luna dengan diorang.Nanti aku datang balik"pamit Joe.

Riyaz mengangguk.Sebentar kemudian dia menggeleng.

"Takyah.Nanti kau suruh Aaron ambik aku dengan Humaira kat sini"

Joe tersengih.

"Kenapa bos?"

"Sengih sengih apa.Aku kesiankan kau je.Dari sini nak balik rumah kau lepastu patah balik semula.Buang masa."

"Okay bos.Rayyan tinggal sini ke?"soalnya.Budak bambam itu hanya diam memegang botol susu yang sudah kosong itu.Matanya memandang sahaja wajah daddynya.

"Hmm kau bawak balik aje laa.Nanti aku keluar hospital kau bawak balik dia rumah aku."ujar Riyaz.

"Rayyan,sini dekat daddy"gamitnya.

Rayyan menurut.Dia menunggu sahaja sesiapa yang akan angkat dia naik ke atas katil itu.Dia tu separas betis aje.

"Dukung laa dia.Apa pandang lagi?"marah Riyaz kepada Joe.

Kesian isterinya dengan perut memboyot nak dukung budak tembam itu.

Mummy daddy serta umi dan Uwais sudah balik dari tadi.Hanya Joe sekeluarga yang masih berdrama di sini.

"Tak cakap dekat uncle nak naik"kata Joe.Dia mendukung Rayyan naik ke atas katil.

Lara di dalam dukungannya merengek akibat banyak pergerakan.Dia masih tidurJoe segera mendodoinya kembali.

"Rayyan,dengar cakap daddy ya.Rayyan ikut uncle Joe balik rumah dia sekejap aje.Nanti daddy discharge uncle Joe hantar Rayyan kat rumah kita.Boleh boy?"tanyanya.

Tak ambil masa yang lama Rayyan menggangguk setuju.Dia menghulurkan tangannya pada Riyaz.

Riyaz menyambut tangan kecil itu sebelum disalami anaknya.Sempat dia memeluk tubuh genit anaknya.

"Jangan nakal tau"pesan Humaira pula.Dia memeluk erat anak sulungnya.

Dia setuju saja dengan cadangan Riyaz.Maklumlaa dia bukannya boleh lasak sangat.Risau terjejas dengan kandungannya itu.

"Maaf ye Luna kalau susahkan awak.dengan twins lagi ni"Humaira mencuit pipi Lana yang Luna dukung itu.Mata bulat itu hanya diam sahaja apabila pipi paunya dicuit manja oleh Humaira.

"Tak apa.Rayyan budak baik"Luna menjawab.Sememangnya Rayyan seorang budak yang tiada ragam yang banyak.Baik aje.

Sudah seminggu Rayyan tinggal bersama abang Uwais.Humaira balik rumah pun sekejap sahaja.Mana nak sempat nak jaga Rayyan.

Joe dan Luna sudah balik membawa Rayyan bersama.

Humaira menjeling tajam Riyaz yang sudah kelihatan resah semacam aje tu.

"Sayang.."panggilnya meleret.

Humaira buat tak dengar.

"Kejap lagi siap abang."ujar Humaira sebelum berlalu menghilang diri di sebalik pintu bilik air.

Riyaz menelan air liurnya.Kesat.Mati laa dia.









ATAS SEBAB AK TGK RAMAI AJE YG MERANDAM TGK RIYAZ MCM HILANG INGATAN..HEH AK BUAT ONAR LAIN..

BIASALAA NMA PUN REKAAN KAN..SO AK REKA JE.

GUYS UTK READERS CITER NI AK NK BGITAHU SIKIT.

CITER AK BUAT NI AK XDE COPY MNA MNA CITER LAIN PON..SBB AK HORMATKAN IDEA ORANG LAIB..TP KALAU AD YG "TERSAMA" "TERSERUPA" ATAU APA APA TU ITU CUMA KEBETULAN SAHAJA...

AKU TAK COPY ORG PUNYA CITER IDEA OR WHATEVER.

JDI HARAP FAHAM.

AK JGK SBNARNYA RISAU GAK ADA YG BAGITAU AK AD YG COPY CITER NI SIKIT SIKIT..TJUK PON LEBIH KURANG..

SO HARAP YG COPY TU INSAF JE..PLEASE HORMATKAN IDEA ORG..BUKAN SNG NK BUAT SATU SATU BAB TAU.

AMBIK MASA LEBIH DARI 2 3 JAM WALAUPUN CHAPTER TU PENDEK..SBB APA?SBB IDEA TU YG LAMA NAK PROSES.

SO JGN INGAT AK COPY YG ORG PUNYA DAN MOHON JGN COPY YG AK PUNYA.

Rasanya pjg bebelan dr chapter..tp nk buat macam mana..mood down hmm

Mr PSIKO(C✔)Where stories live. Discover now