HUMAIRA membuka matanya perlahan.Sepet matanya pada mula sebelum mula membesar apabila perasan dirinya berada di tempat asing.Bukan dalam bilik.
Otaknya ligat memutar kembali peristiwa sebelum dia terlena.Berkerut dahinya memikirkan itu.Seingatnya dia bersama Riyaz pulang dari mall setelah membeli barangan bakal anak mereka tapi kenapa sedar sahaja dia berada di tempat asing ini?
Kelibat suaminya dicari namun tiada.Takkan laa dia diculik kot?Keadaan sekeliling diperhati,bilik yang menempatkan dia agak mewah.Matanya melilau mencari beg pakaian ke apa ke yang boleh dijadikan bukti kenapa dia berada disitu.
Namun matanya tertancap pada selendang yang tersangkut elok di bahu sofa yang berada di hujung bilik itu.
Spontan dia menyentuh rambut sendiri.Dia tidak bertudung!
Serentak pintu bilik itu dikuak dari luar.Riyaz masuk kedalam bilik itu dengan muka selamba badak dia.
Lega sedikit melihat suaminya,bukan orang lain.Namun,kelegaan itu tak berpanjangan bila memikirkan sebab dia berada di sini dan bukan rumah mereka.
"Dah bangun?Bagus laa"tegur Riyaz mendatar.
Humaira hanya diam.Wajah suaminya dipandang dengan penuh tanda tanya.
"Asal pandang aku macam tu?"
Aku?tersentak dengan panggilan suaminya.
Humaira menelan kesat air liurnya.Apasal suaminya berubah?
"Ni.Kau pergi mandi lepastu pakai baju ni.Siap cepat sikit."arahnya sambil menghulurkan satu paper bag kepada Humaira yang masih keliru itu.
Humaira memandang paper bag itu kemudian kembali memandang suaminya.
"Apa lagi?ambiklaa.Pergi mandi.Ke nak aku yang mandikan?"soal Riyaz tegas namun terselit nakalnya.
Humaira tidak mengendahkannya.Dia hanya diam.Fikirannya keliru.
Kenapa Riyaz berubah?
Bibirnya diketap kuat.Entah kenapa terasa air mata hendak mengalir keluar.
Riyaz sedikit terkedu melihat mata isterinya yang berlinangan air mata itu.Mungkin bila bila masa sahaja akan membasahi pipi gadis itu.
Alahai sayang,jangan laa nangis dulu.
"Kau pekak ke hah?"makin kuat suaranya menengking Humaira.
Terhinjut bahu gadis itu akibat terkejut.Automatik air matanya mengalir laju menuruni pipinya.
"Ambik ni.Pergi mandi"jerkahnya lagi.
Mengigil kecil tangan Humaira mengambil huluran Riyaz.Bibirnya terketar ketar menahan esakan.
"Pergi sekarang.Jangan nak menangis sangat.Ingat aku nak pujuk ke?"soalnya kuat.
Humaira perlahan bangun menuruni katil sebelum melangkah ke dalam bilik air lalu dengan mukanya tertunduk ke bawah.
Wajah yang sengaja digarangkan tadi bertukar dengan senyuman senget.Terhingut hingut bahunya menahan tawa.
"Alahai sayang.Jangan nangis macam ni.Abang sayang kan sayang.Takkan abang nak jerkah sayang macam tu kalau bukan disebabkan plan ni"ujarnya perlahan.
Senyumannya makin melebar bila mengingatkan rancangannya pada malam ini.Pasti isterinya merajuk.
Alah nanti pandai laa aku nak pujuk.
Dia mengambil telefon bimbitnya sebelum melabuhkan punggungnya di atas katil,sambil menunggu Humaira siap mandi.
Perempuan biasalaa.Kalau mandi sejam mana cukup!
"MASUKLAH,"Joe mempelawa Luna masuk ke dalam rumah miliknya.
Tak laa besar macam rumah kurungan Riyaz tu.
Luna akur,kakinya melangkah masuk ke dalam rumah itu.Sedikit takut sebenarnya rumah ini kelihatan sedikit terbiar.Macam syeraammmm aje.
Joe perasan riak isterinya itu.Sebenarnya sengaja dia meletakkan perabot yang dilitupi kain putih.Nak menyuramkan keadaan.
MOTIF??'Ada laa'
"Kenapa?takut ke?"soalnya perlahan.Dia berdiri di sebelah Luna yang masih memerhati rumah itu.
Perlahan gadis iti menganggukan kepalanya.
Terbit senyum sinis pada hati lelaki itu.Dia menundukkan kepalanya menyamai ketinggianmya dengan Luna.
"Behave.Rumah ni bukan kau dengan aku aje tau.Ada orang lain "ujarnya perlahan sambil matanya dibuat buat melilau.
Seriau badan Luna.Telinganya seperti dihembus sesuatu.Tanpa membuang masa,dia memeluk kejap tubuh Joe.Takut mula menguasai diri.
Joe tersentak namun sebentar cuma dia tersenyum sinis.
Kena umpan aku.HAHAHA
Tangannya naik merangkul pinggang isterinya sebelum mengusap belakang gadis itu perlahan.
"Kau jangan takut.Dia tak kacau orang pun.Cuma kalau bunyi benda pelik tu biasa laa.Lagi satu.Dia suka perempuan.Lagi lagi yang dah kahwin.Boleh buat kawan untuk berborak.Emm dua tau.Satu laki dia satu bini dia.Diorang ni dah kahwin.Macam kita"terang Joe panjang lebar.
Luna makin menguatkan pelukannya.Peluh dingin mula merenik pada dahinya.Air mata mula bertakung.
Kenapa dia kena hadap semua ni?
Joe makin giat menyakat.
"Ingat ye.Jangan buat hal.Kalau kau lawan aku ke apa ke.Memang nahas kau dia kerjakan"sambungnya lagi.
Luke dan beberapa orang anak buahnya masuk ke dalam rumah sambil mengangkat beberapa beg bagasi milik mereka.
Tercengang-cengang mereka melihat bos kecil dan isterinya berpelukan.
Joe masih tidak perasan dengan kehadiran anak anak buahnya makin giat mengusik.
"Bilik tu ada banyak.Kau boleh pilih nak stay yang mana"usulnya.
Luna lantas menggelengkan kepalanya laju.Air mata turun laju ke pipinya.Pelukan makin dikuatkan.Terasa seperti ada benda sahaja.Meremang satu badan.
Luke terkaku bersama anak buah Joe yang lain.
Kes tidur bilik asing ke apa ni
Joe menarik senyuman lebar.
"So?"soalnya lagi.
"Sa..sa..saya taknak...tidur...sorang..takut.."ucapnya dalam sedu sedan.Dia mendongak memandang Joe.Air matanya penuh di mata menghalang pandangannya,kabur je.
Joe mengetap kuat bibirnya.Menahan diri dari tersenyum.
"Okay.Don't cry.Kita share bilik.Mana budak..."dia memusingkan tubuhnya sebelum terkedu.
Luke dan 2orang anak buahnya tersengih sengih memandangnya.
"Dah berapa lama korang kat situ.Kenapa tercegat aje?Tak reti buat kerja?"soalnya dingin
Luke tersengih lalu menjawab
"Cukup lama bos..nak tengok aksi Luna menangis.Asal bos?bos suruh asing bilik ke?"soalnya sambil mengangkat kening.
Joe memberikan amaran sebelum berlalu membawa Luna naik ke atas.
Luke ketawa bersama dua orang rakannya.
"Sweet doo..teringin nak kahwin"katanya bersama tawa yang masih bersisa.
Hye?dh lama tak update hehehhee..ad yg masih menunggu ke?
YOU ARE READING
Mr PSIKO(C✔)
Romance"Kalau aku dapat mengandungkan kau malam ni.Kau mesti takkan dapat lari dari aku sayang." "Saya takkan sesekali terima lelaki yang dah rosakkan saya" "I'm sorry sayang.Abang terlampau sayangkan sayang.Abang taknak sayang pergi dari hidup abang.Hukum...