"Humaira?Macam mana perut kau?Dah okay?"soal Riyaz.Matanya tunak memandang Humaira yang sedang mengemaskan katil.
"Err dah encik"jawabnya tanpa memalingkan wajahnya.
Aikk encik?semalam awak.Timbul niatnya untuk mengusik.Kaki diangkat perlahan melangkah menuju kearah katil di mana isterinya sedang berada.
Kening diangkat beberapa kali,gaya mengusik.Biarpun Humaira tidak dapat melihatnya.Humaira yang tertonggeng tonggeng membetulkan cadar katilnya dipandang lama sebelum..
"Arghhh.."nyaring jeritannya akibat Riyaz.Dia langsung tidak perasan Riyaz mendekatinya sedangkan tadi suaminya berada di rak barisan novelnya.
"Shhhh"jari diletak pada bibir isterinya.Dia membetulkan kedudukannya diatas isterinya itu.
"E-encik buat apa ni?"soalnya gugup.Jantung dah buat kerja dah.Overtime pulak tu.
"Encik?bukan semalam awak?"soalnya sinis
"Bila telinga aku boleh dengar kau panggil aku abang ye?dah halal dah.Taknak panggil abang lagi ke?"soalnya lagi.
Sebelah tangan ditongkat pada dagunya manakala sebelah tangan lagi ditahan bagi menampung beratnya untuk mengelakkan dia terhempap tubuh kecik molek Humaira.
Air liur ditelan laju.Nafasnya sudah turun naik dengan nada laju.Dia tergoda dengan kedudukan isterinya kini.
"E-encik.Kita kena turun breakfast.Nanti diorang tunggu"ajak Humaira sambil cuba bangun dari tahanan suaminya.
"Diorang tahu kita ada 'hal penting' kat atas ni.So..."wajahnya didekatkan pada Humaira sebelum
"Aduhhh.Asal kau tampar aku?"Riyaz bangun dari mengepung tubuh isterinya.
Bukan main eh.Tangan kecik je.Sekali bagi penampar dah macam kaki bapak gajah hinggap kat muka.K gurau je.
"So-sorry.Saya tak sengaja.Sakit ke?"soalnya gerun.Aduhai tangan asal kau laju sangat buat kerja ni hah?marahnya pada diri sendiri
Tangan kecilnya cuba memegang tangan milik Riyaz apabila melihat lelaki itu diam sahaja selepas makan penampar percumanya tadi.Tu laa gatal sangat.
Humaira tersentak apabila tangannya ditepis kasar oleh Riyaz sehingga terkena penghadang katil.Sakit senggal yang mendatang membuatkan dia berkerut.
Tanpa sebarang kata mahupun kata Riyaz melangkah keluar dari bilik.Pintu dihempas sedikit kasar.Humaira terkebil kebil sendirian.Salahnya kah?
Manakala Riyaz diluar sudah tersenyum menang.Aih aku nak tengok macam mana kau pujuk suami kau Humaira.Sengaja dia buat tak endah sedangkan dia perasan tangan kecil itu terkena penghadang katil.Mungkin akan terluka sikit.Dia senyum sinis sebelum berlalu turun.
Telefon dicapainya sebelum aplikasi whatsapp dibuka.Ada banyak chats daripada sahabatnya yang mengucapkan tahniah.Dia membalasnya dengan teruja satu persatu chat itu sebelum nama Iqbal ditekannya.
📩Iqbal
Tahniah atas perkahwinan awak Humaira.Saya harap awak bahagia dengan pilihan awak.Nanti andai kata awak sedih ke atau suami awak lukakan awak.Jangan segan cari saya.Saya sentiasa ada di belakang awak.Humaira mengeluh.Dia membalas chat itu sebelum di deletenya.Dia tidak mahu Riyaz salah anggap.
Telefonnya berdering menandakan ada panggilan masuk.Sara call.Tersenyum dia.
Dia mengalih ikon hijau ke tepi sebelum telefon itu ditekapkan pada telinga."Assalamualaikum pengantin baru."ucap Sara gembira.
Humaira tersenyum"Ye waalaikumusalam tunang lama."sindirnya seraya ketawa.Sara turut ketawa.
"Pandai laa kau.Ye laa aku tahu laa kau dah kahwin.Aku ni dah bertunang dekat 2 tahun.Kau bertunang baru 2 bulan si husband dah ajak kahwin.Hmmm untungnya"ujar Sara.Suaranya sengaja dileretkan menandakan dia sedih.
Humaira tergelak
"Eleh kau.Faiz ajak kahwin takmau sampailaa dia terpaksa tangguhkan.Kononnya tak bersedia.Apa kawan tu jauh tak menyabar pulak"
"Hmm kau ni.Faiz tu busy aje memanjang.So aku taknak laa jadi suri tak berumah kat rumah tu.Aku ada life laa.Weh apa cite semalam?"soalnya menukar topik.Tak best citer dia.Tunang pon jauh.Hmm sadis betul!
"Citer apa?"soal Humaira binggung
Kepala yang tak gatal digarunya"Aihh first night pengantin laa.Macam mana?Sakit ke?"tanpa berlapik minah ni.
Humaira menggeleng perlahan sebelum kakinya diatur ke balkoni di angjung biliknya.
"Tak jadi apa pun.."
"Weh serius weh?korang tak buat apa apa?Kau ni cantik gila takkan Riyaz tak terkam kau?Ehh ke kau yang taknak kat dia?dia tu handsome tahap apa tah.Ke dia tak ada nafsu kat perempuan?"bertalu talu soalan Sara membuatkan Humaira berkerut.
"Apa kau merepek ni sengal.Aku period laa."
"Ohhh.Bendera Jepun rupanya.Melepas laa Riyaz hahahaha"
"Kau ni.Dah laa.Aku nak turun breakfast ni.Otak kuning bagi kat kau je.Ajak Faiz tu kahwin kalau tak tahan sangat"usiknya.
"Ehh..tunggu kejap.Aku nak tahu.."
Tut !!tut!!
Panggilan dimatikan dengan sengaja oleh Humaira.Kepala digeleng nya.Aihh mengada sengal betul minah senget ni.
Dia melangkah ke plug pengecas handphone sebelum mengecas.Aihh kejap lagi nak kena jumpa mamat tu.Merajuk konon.Aihhh buruk nauu.
Humaira melangkah keluar untuk bersarapan.Dah guyss..korang ni..pendek lagi ke?aku dah cakap rasanya setiap chapter tak akan lebih dari 1000words ok..aku update kurang dari 1k words..So aku harap korang faham.👉👈
Niat aku takmau update dah malam ni.Tapi tetiba rasa aura comment orang yang positit buat aku jadi bersemangat nak update.Thanks utk yg comment positif ye.Dan yg negatif aku cuba perbaiki.😊
YOU ARE READING
Mr PSIKO(C✔)
Romance"Kalau aku dapat mengandungkan kau malam ni.Kau mesti takkan dapat lari dari aku sayang." "Saya takkan sesekali terima lelaki yang dah rosakkan saya" "I'm sorry sayang.Abang terlampau sayangkan sayang.Abang taknak sayang pergi dari hidup abang.Hukum...