91 sengal

11.9K 407 29
                                    

MIKHAEL tersenyum nipis memandang tingkah bosnya itu.Dari tadi sibuk menyakat isterinya.

"Kau sengih sengih.Aku tumbuk kang"sergah Riyaz kepada Mikhael.

Terus mati senyumannya,gentar dengan bos besarnya.Riyaz bukan bagi muka dengan anak buah bawahnya kecuali Joe tu.

"Sorry bos"

Humaira menggelengkan kepalanya.

"Abang ni baru keluar ward dah ada angan nak tumbuk orang ek"marah Humaira.

"Alah sayang ni.Abang gurau aje"dia menjawab lembut namun matanya mencerlung tajam ke arah Mikhael yang memandangnya dari cermin depan yang tergantung itu(author xtahu nama.Hakhakhak)

Mikhael menelan air liurnya kesat.

"Sayang nak masak apa?abang lapar lapar"rengeknya cuba menukar topik.

"Abang nak makan apa?"soal Humaira.Dia takda laa pandai sangat memasak.Tapi setakat ni Riyaz selalu aje makan dan puji makanan yang dia masak.

"Makan sayang."jawab Riyaz perlahan.

Humaira menjelingnya.Aku tumbuk kang nanya aje masuk ward sekali lagi.

Riyaz tergelak melihat wajah cemberut isterinya.Semlat dicuit hidung separuh mancung milik Humaira.

Dalam fokus memandu,Mikhael tersenyum bahagi.Dia turut menumpang kebahagian bosnya.

Tapi hatinya untuk berbini belum terbuka,arwah tunangnya sudah meninggalkan dia 5tahun yang lalu.Dia serik.Tak nak tersakiti lagi dengan cinta.




"Abang"panggil Luna.

Joe hanya menggumam.Dia mengantuk.Semalam anak kembarnya buat hal.Mengamuk tak mahu tidur.Mulanya dia hendam bergilir dengan isterinya namun Lara merengek kuat apabila melihat Joe tidur.Dia di dalam dukungan Luna meronta minta dilepaskan.

Joe pula kembali menyuruh Luna tidur namun Lana buat hal.Tidak mahu ibunya tidur.Maka berjaga laa mereka berdua sambil menenangkan kedua dua anak mereka.

Rayyan pula hanya bangun untuk minum susu sahaja.Dia memandang ragam kembar perempuan itu merengek sambil menangis di dalam dukungan aunty Luna dan Uncle Joe.

Tak lama lepas tu,Rayyan kembali terlena.Langsung tidak terkesan dengan raungan anak kembar itu.

"Bang,bangun laa.Riyaz kan dah boleh discharge harini.Tadi Humaira call cakap diorang dah on the way balik dah.Bangun laa bang"bahu Joe ditepuknya berkali kali.Joe hanya menggumam.

"Abang bangun laa"jeritnya kecil di telinga suaminya.Joe tersedar.Dia bangun dari tidurnya mamai.Matanya kuyu memandang Luna.

"Apa sayang ni?Abang mengantuk"ujarnya.Dia merebahkan kepalanya di riba Luna.

Luna mencebik.

"Riyaz dah discharge.Humaira call tadi.Jom laa kita hantar anak diorang.Rayyan dah siap tu"ulangnya lagi.

"Hmm..kejap laa"rambutnya serabai.Dia menghirup bau badan Luna sambil tersenyum.

"Bila sayang nam pregnant lagi?"soalnya.Luna berkerut.

"Apa abang merepek ni.Budak dedua tu baru umur berapa ada hati nak tambah lagi.Tak serik ke semalam?"soalnya menguji suaminya.

Joe menggeleng.

"Tak"jawabnya.

Luna menggulingkan bebola matanya.

"Apa apa aje laa Johan ye.Cepat siap.Nanti meragam diorang tu"tunjuknya pada Lara dan Lana yang sedang tidur di dalam katil buaian mereka.

Rayyan sedang duduk membelek bukunya di bilik sebelah.

Luna bangun dari duduknya.

"Abang cepat mandi siap siap cepat.Dah macam perempuan lama sangat nak bersiap"bebelnya.Dia menuju ke bilik sebelah untuk meninjau keadaan Rayyan.

"Rayyan?"panggilnya.

Rayyan sedang berbaring sambil membuka buku.Langsung tak lepas bukunya dari tangan.

"Rayyan dah siap?Nak jumpa daddy mummy?Daddy dah keluar ward"bagitahunya.Rayyan bangun duduk.Dia memandang wajah aunty Lunanya.

"Daddy have been discharge,aunty?"soalnya kembali.Mata biru itu bersinar.Terpancar jelas kegembiraan pada wajah kecil itu.

Luna mengangguk.Dia meraup rambut lebat milik Rayyan.

"Yes dear.Kejap lagi aunty dengan uncle hantar Rayyan balik ye?"Dia tersenyum melihat Rayyan.Handsome sangat.Kecik kecik dah handsome.Nanti anak mereka besar,Luna bercadang nam jodohkan salah seorang dari anaknya dengan Humaira.

Boleh kan?

"Are they follow too?"soalnya.

Luna berkelip mata.

"You mean...twins?"

Melihat anggukan kecil dari wajah kacukan itu membuatkan Luna tersenyum lebar.

"Of course diorang ikut.Nanti tak ada orang nak jaga diorang"

Rayyan hanya mengangguk.Sebenarnya dia tak suka dengan si kembar itu.Asyik nangis aje.Cengeng macam mummy dia.

"Rayyan,do you like them?"soal Luna.

Rayyan mendongak.

"Why?"suka?suka macam mana.

"Twins?"soal Luna.

Rayyan diam.

Botol susu yang sudah kosong dihulurkan pada Luna.

Termangu Luna seketika.Aku tanya tak jawab pun.Alih alih nak susu.

"Nak susu ke?"soalnya sambil menyambut botol kosong itu.

Rayyam mengangguk.Dia kembali membelek bukunya.

Tidak pernah dia rasa jemu dengan buku.Kata daddynya ilmu perlu dicari dan difahami.Selagi tak faham dia perlu baca dan belajar sehingga faham.Itu kata daddynya.

Mungkin disebabkan itu daddynya kerja setiap hari memakai pakaian yang segak kemas.Sangat bergaya.

Luna tersenyum melihat telatah anak kawannya itu.Sangat pintar.Memang calon menantu betul.Heh.

"Tunggu kejap.Aunty pergi bancuhkan.Jangan turun guna tangga tau.Kalau nak apa apa tunggu aunty datang dulu.Faham?"pesannya bersama amaran.

Rayyan mengangguk.Dia faham dengan pesanan Luna.Tak perlu ulang pun.Ceh.

Luna menarik senyum.Dia bangun dari duduknya menuju ke tingkat bawah.Nak bancuhkan susu buat si demok itu.Baru 3 jam lepas dia bancuhkan susu itu.Sekarang nak lagi.Sebab tu laa budak ceconet itu Humaira atau Riyaz lebih banyak memimpinnya daripada mendukung.Lenguh woo.

Joe masih mandi.Anak kembarnya masih tidur sebab tu tak ada apa apa bunyi.








TAK ADA IDEA..HAHAHAH

Mr PSIKO(C✔)Where stories live. Discover now