90 promise

12K 405 27
                                    

"EXPLAIN"Humaira berpeluk tubuh.Dia menyandarkan belakang badannya pada kerusi sebelah katil Riyaz.

Air liur ditelan berkali kali melihat wajah serius Humaira.

"Hah?Explain apa?"

Humaira mencebik.

"Abang jangan buat tak tahu eh."amaran nada suaranya sudah bergetar.

Riyaz tersengih tidak bersalah.

"Ouh pasal ni ke?"soalnya sambil menyentuh perut bulat Humaira.

"Pasal ni apa pulak.Abang jangan nak tukar topik"tangan Riyaz ditepis perlahan.

Riyaz ketawa.

"Come here"arahnya.

Humaira mencebik lagi.

"No"

"I said come here sayang.Abang tak larat nak gaduh.Abang penat ni"lirih sahaja suaranya.

Akhirnya Humaira akur.Perlahan dia bangun dari duduknya.

"Sit here"bahagian katjl di sebelah nya yang kosong ditepuk berkali menyuruh Humaira duduk di situ.

Kepalanya yang tak gatal dilitupi tudung bawal itu digaru.Tak runtuh ke?

"Tak runtuh sayang"jawab Riyaz selamba.Bagai tahu kekeliruan isterinya.

Teragak agak Humaira naik atas katil itu.Baru sahaja dia mahu menyelesakan dirinya di atas katil,badannya ditarik agar berbaring.Maka terhasil laa jeritan kecilnya bersambung dengan gelak tawa nakal Riyaz.

"ABANGG!!"geram sungguh dia dengan suaminya ni.

"Ya sayang"sahutnya manja.

"I want the explaination"sebenarnya dia malas mendengar penjelasan suaminya.Sebab tahu akal suaminya memang panjang dan banyak.Ada saja nak sakat dia.

"Okay,I will give you everythings you want"dia mengambil kesempatan itu.Menciun kepala isterinya.Sudah seminggu dia hanya mendengar tangisan isterinya.

Waktu dia koma dia tak dapat berbuat apa apa.Menenangkan Humaira jauh sekali.

"Okay first,abang mintak maaf sebab buat buat tak ingat sayang waktu pertama kali abang sedar dari koma"jelasnya.Nafas ditarik dan dihembus perlahan.

"For your information,saat abang buka mata abang perkara pertama abang nak tengok adalh sayang.Nyawa abang ni"

Humaira berdian diri.Menanti bicara suaminya.Matanya mula bergenang.

"Abang cuma nak sayang aje waktu tu.Bila abang tengok family kita ada dekat sinu tapj sayang tak ada abang jadi gundah sehinggalaa mummy cakap sayang cuma nak amik angin aje kat luar.Tak tahu kenapa ada idea nakal abang suruh buat buat lupa ingatan"Riyaz tersengih.Humaira tidak memandangnya.Statik memandang kipas yang berpusing di atas.

"Tapi bukan abang yang buat"autanya.Dia mengangkat tangan gaya bersumpah.

Humaira mencebik.Otak dia bukan dia buat.Habistu Rayyan?

"Abang cuma nak tengok aje sayang bila tahu abang amnesia.Abang ingat nak kenakan sayang lebih lama.Dalam sehari macam tu.Tapi tak sangka sayang teresak esak sampai macam tu sekali.So abang buat sikit aje laa.Risau masuk ward lagi"tergelak kecil dia menerangkannya.

Humaira menumbuk bahu kanan suaminya.Air mata yang mengalir disapu.

"Abang jahat.Abang nak bergurau boleh tapi bends macam ni jangan buat main.Macam mana kalau betul betul abang tak ingat Humaira dengan anak anam kita.Macam mana?"soalnya serak.

Mr PSIKO(C✔)Where stories live. Discover now