Humaira merenung Riyaz buat sekelian kalinya.Suaminya sedang tidur pulas di atas katil.Selimut melurut jatuh,Humaira betulkan sehingga paras pinggang lelaki itu.
Dia sudah bersedia.Sara sedang menunggunnya di luar.Tenang sekali jejaka itu tidur.Dia mengesat perlahan air matanya yang sedang mengalir sedari tadi.Jam dikerling sekilas.4.30pagi.
"Humaira sayang abang sangat sangat.Tapi Humaira tak kuat nak tempuh semua ni.Humaira mintak maaf abang.Humaira pergi dulu.Humaira janji kalau hati Humaira dah kuat nak terima semua ni,Humaira akan kembali ke pangkuan abang semula"bisiknya perlahan,risau andai Riyaz tersedar.Habis rosak segalanya nanti.
Dikucup perlahan segenap wajah jejaka itu.Pasti dia akan merindui.Tapi dia perlu kuat.
Kakinya melangkah keluar dari bilik itu.Sempat dia meletakkan sekeping surat di atas meja solek.
Selamat tinggal abang.
"Qistina,kalau kau tak nak pergi.Baik tak payah.Hidup je laa dengan bahagia dengan suami kau tu.Aku taknak nanti.."
"Aku tetap dengan pendirian aku,Sara.Tolong buat kali ni je aku mintak tolong kau.Please"potongnya.Air matanya sudah kering.
Namun masih ada takungan di tubir matanya.
Sekali lagi dia memandang sayu ke arah rumah agam mewah mereka.Sara hanya menganggukkan kepalanya.
"As your wish"ujarnya sebelum memulakan pemanduan.Kereta bergerak perlahan meninggalkan rumah milik suami Humaira Qistina.
Sinar cahaya matahari yang menerobos masuk melalu tingkap yang tertutup dengan langsir membuatkan Riyaz terjaga dari lena panjangnya.Dia meraba raba di sebelahnya.
Kosong.
Segera dia membuka matanya.
Mana isterinya?kat bawah kot.Jam dikerlingnya.8.45pagi.Aikk dah lewat ni.Alah aku bos sukahati nak masuk pukul berapa.Bukannya ada orang berani nak marah aku pun.Getusnya.
Kaki diatur melangkah turun dari katil.Boxer dicapainya sebelum memakainya.Sempat dia mencapai tuala sebelum melilit di pinggangnya.Kaki dia atur ke bawah.Mandi kejap lagi laa.Nak jumpa sweetheart dulu.
Sampai di tingkat bawah,matanya mencari kelibat Humaira.Kosong.Hatinya mula berdebar.Dapur ditujunya,matanya masih melilau mencari Humaira.Tiada.
Terketap ketap rahangnya.Tangannya mengepal penumbuk.Tak mungkin Humaira lari.Semalam....
Tapi semalam semuanya seakan tanda gadis itu hendak meninggalkannya.
Dia segera berlari melangkah untuk ke bilik tidur mereka.
Almari pakaian ditujunya.Tempat letak pakaian Humaira dibuka.
Kosong!
Sah.Gadis itu lari daripadanya.
Damn it!
Telefon segera dicapainya.
Tidak menunggu lama,orang kanannya segera menjawab.
"Yes bos?nak aku habiskan Luna Rihanna ke?Boleh je..."
"Aku nak kau cari bini aku.Dia dah lari dari rumah.Cari dia sampai dapat"cantas Riyaz tanpa mempedulikan Joe melalut.Asyik perempuan aje.Kahwin taknak.
Dia memutuskan talian sebelum bergegas ke bilik air.Mandi.
Joe tersenyum senget.Humaira lari?
Dia yang dapat habuannya nanti.Luna yang tertidur duduk itu dipandangnya.Pasti Riyaz memberikan kebenaran untuk dia menyentuh Luna.
Sudah lama dia berdendam dengab Luna.Dari dulu lagi asyik berkepit dengan bosnya.Bukan dia tak tahu Luna jahat.
YOU ARE READING
Mr PSIKO(C✔)
Romance"Kalau aku dapat mengandungkan kau malam ni.Kau mesti takkan dapat lari dari aku sayang." "Saya takkan sesekali terima lelaki yang dah rosakkan saya" "I'm sorry sayang.Abang terlampau sayangkan sayang.Abang taknak sayang pergi dari hidup abang.Hukum...