73 penjelasan

18.8K 485 57
                                    

Luna hanya memerhati tingkah laku anak buah suaminya membawa barangan milik Joe ke dalam bilik yang ditempatkan oleh Riyaz untuk diseksa.

"Dah.Kau orang boleh keluar.Jangan nak ganggu first night aku.Ingat jangan sampai aku tahu korang menghedap ke apa.Kalau tak mampus korang aku kerjakan" keras nada sura Joe kepada Luke dan seorang lagi,Chong.

Luke menarik senyumnya.

"First night apanya sampai lunyai katil kau kerjakan Luna 5 bulan ni"ujar Luke selamba sebelum mencicit lari meninggalkan mereka semua.

Chong turut tersengih mendengar kata kawanya sebelum berlalu pergi.

Joe mengetap bibirnya geram sebelum menutup kuat pintu bilik itu.

Luna yang sedang berada di atas katil itu dihampirinya.Bajunya segera dibuka membuatkan Luna tersentak.

Joe mengambil tempat di sebelah Luna.Dapat dilihat wajah cuak Luna tu.

"Aku panas.Belum nak terkam kau lagi laa.Tapi kalau kau nak sekarang..."sengaja dia mengantungkan ayatnya.

"Err.Awak..."panggilnya perlahan.

Joe mengangkat keningnya menanti bicara isterinya.

"Humaira masih tak dijumpai ke?"soalnya sambil menatap dalam wajah suaminya.

Terkedu Joe.Dia berdehem perlahan menutup gelisahnya.

"Err.Hmm dah.Dah jumpa"jawabnya senada.

"Ouh.Kalau macam tu.Saya dah bebas laa kan?"soalnya lagi.

"Kau bebas dari Riyaz aje.Dari aku tak"sahutnya selamba.

Terpinga pinga Luna dibuatnya.

"Macam mana Humaira dijumpai?Dia balik kat Riyaz ke?"

Joe mendecit halus sebelum menjawab.Banyak cakap pulak Luna malam ni.

"Tak.Riyaz yang culik dia bawak KL.Sampai tahap ni pun dia taknak dengar penjelasan daripada Riyaz.Hati dia sakit sangat laa kot dengan perbuatan suami dia"terangnya lagi.

Luna mengetap perlahan bibirnya.

Mereka berjeda seketika sebelum Luna kembali bersuara.

"Boleh tak kalau saya jumpa Humaira?Saya nak terangkan hal sebenar dekat dia?"

Joe hanya diam.Dia berfikir sejenak.

"Hmm.Esok laa kau jumpa dia.Sekarang ni...."

Joe mengesot ke arah Luna.

Luna diam.Bukan dia tak tahu apa yang Joe mahukan.

Tangan Joe mula meliar ke anggota badannya namun ditahan oleh Luna.

Joe mendengus

"Asal?"

"Err.Saya period"ujarnya perlahan.

Joe mendecit halus.Hailaaa.Melepas.

Dia kembali menurunkan tangannya.

"Dah berapa lama?"soalnya.

"2 hari dah"sahut Luna.

Joe mengangguk perlahan.Nak buat macam mana.Tunggu je laa.

Dia menarik Luna ke sisinya sebelum merebahkan badan mereka ke katil.Luna dipeluknya daripada belakang.

Luna yang berasa tidak selesa itu segera merungkaikan pegangan Joe pada tubuhnya.

Malah makin kuat Joe memeluknya
"Tidur je laa.Esok nak jumpa Humaira kan"ujar Joe sedikit tegas.Matanya ditutup.

Mr PSIKO(C✔)Where stories live. Discover now