"MUMMY,Humaira tinggal dengan Riyaz aje laa.Bukannya tak biasa"bantahnya.
Puan Sri Ina menyuruh Humaira berpantang di rumahnya atau di rumah Datin Aliah sahaja.
"Tak boleh.Nanti siapa nak jaga Humaira?Harapkan kamu,kerja.Nanti siapa yang nak mandikan baby nak itu nak ini?"
"Mak Esah ada laa mummy.Alah dia isteri Riyaz.Biar laa Riyaz yang jaga.Kalau dulu boleh laa sebab Rayyan anak pertama.Ni anak kedua.Riyaz tahy laa nak handle macam mana"rengeknya lagi.
Riyaz tak kira.Dia nak isterinya berpantang di rumah mereka.Dia boleh jaga laa isterinya sebaik mungkin.Tak perlu susahkan mummy atau umi.
Kalau dia perlu mengambil cuti pun dia rela.Dia akan ambil cuti untuk jaga Humaira berpantangm
Gila?tak kesah asalkan Humaira berpantang rumah mereka.
"Masalahnya masa kamu kerja tu Humaira sorang sorang dekat rumah.Mak Esah bukannya kerja selalu kan?"mummy masih tidak memberi kebenaran pada anak tunggalnya.
Bukan boleh harap,kan Humaira tah kemana anak mereka entah kemana.
"Riyaz ambik cuti aje.Senang"balasnya selamba.Ya itu yang terlintas dalam benak fikirannya.
"Are out of your mind,Aidan Riyaz?"mata mummynya mencerlung kearahnya.
Ah Riyaz tak peduli.Asal bini dia ada dekat rumah dia.
2tahun lepas bagai orang gila dia menanggung rindu masa Humaira tinggal dekat rumah Umie.Sekarang nak berpisah lagi?Dia tak kisah sangat kalau berpisah tempat tidur,ni bilik pun tak boleh duduk sekali.
Mummynya siap berpesan jangan ngada ngada nak bermalam rumah umi.Katanya Humaira tak apa Riyaz tu bukan boleh harap.Kan Rayyan tak dapat berjalan dah adik.
Memang betul pun.Rayyan umur 1lebih Humaira dah disahkan hamil lagi.
Terkejut satu keluarga mereka bila mendapat tahu.Tu yang serik tu agaknya.Namun tidak bagi Riyaz.Biarlaa anak dia yang ramai bukan anak orang lain tu.Eshh.
"Alaa mummy,please Riyaz janji Riyaz ikut apa yang mummy suruh,Riyaz taknak jauh lagi dengan isteri Riyaz.Riyaz tak kisah kalau tak tidur satu katil,Riyaz tahu pantang yang tu.Cuma Riyaz nak tidur satu dekat dengan Humaira,my"katanya.
Humaira hanya senyum.Nak gelak dia tak larat sangat.
Umi dengan abang Uwais turut ada.Mereka tergelak mendengar pergaduhan kecil anak beranak itu.
"Mummyyyy"rengeknya lagi.Kalah Rayyan.Rayyan tak manja camni.
Rayyan hanya lihat daddynya yang merengek itu.Kalah dirinya.Ish tak macho betul daddy ni.
Buku memang tak dilepaskan.Dibawa aje ke hulu ke hilir.Nak bawa botol susu nanti malu laa dia.Orang kata dia budak manja.Tch.
Risau juga dia andai Uncle Joe dan aunty Luna sampai.Pasti anak kembar diorang ada sekali.Dah laa orang tengah berkumpul sekarang ni.Pasti uncle Joe dan aunty Luna sampau sekali.Ish tak sukanya dia dengan budak dedua tu.
Bayi yang dipangku oleh granddaddynya itu dilihat lama.
Tu agaknya little sister dia.Perempuan ke?Asal rambut tak panjang.Sama macam rambut dia aje.
Mata budak kecil itu terpejam aje.Sesekali mulut kecilnya terbuka.Rayyan perhati kulit dia.Selepas itu dibandingkan pula dengan kulitnya.
Kenapa budak tu lagi putih dari aku?
Benar telahan Rayyan,sebentar kemudian,Uncle Joe dan Aunty Luna sampai sambil membawa kembarnya.
Macam biasa,Rayyan buat tak tahu.Tapi Rayyan tengok dua budak tu tak aktif macam selalu.Lemau aje tengok.Menempel dalam baby carry sorang sorang.
"Maaf bos,lambat sampai,tadi singgah klinik.Ni si kembar ni demam pulak"ujar Joe.
Ouh,demam.Patut laa tak pervert.
Rayyan menarik senyum kecilnya sebelum menyambung menilik buku kesayangannya.
Mata biru itu berubah sedikit tajam memerhati gambar haiwan yang terpapar dalam buku itu.Tidak dihiraukan keadaan sekeliling.
Haiwan itu mempunyai bulu tebal seperti rambut.Berwarna oren keperangan coklat.
Hmm Rayyan mengamatinya lagi.Dia tahu haiwan apa.
It was a lion.
Rayyan tersenyum bangga.Cuma sebentar,dia rasa diperhatikan.Segera dialihkan pandangan matanya kearah yang diperhatikan.
Budak kembar itu dengan wajah lesunya mata kuyu memandang kearah Abang Ayyan mereka.
"Rayyan,come here"arah Daddynya yang sedang duduk diatas katil bersama mumnynya.
Rayyan yang berada sofa segera mendekatinya.Tidak dihiraukan pandangan kembar itu.
Demam demam pun gatal.aku hempuk dengan buku ni kan.
"Sit here"Riyaz mengangkat Rayyan keatas katil.
"Look at her"arah Riyaz.
Rayyan menurut.Wajah kecil itu diamatinya.
Sesekali bibirnya tercebik cebik.
"What's her name,dy?"
"I didn't give it yet,boy"jawab Riyaz.
Nantilaa dia fikirkan bersama Humaira.
Kalau takda apa apa esok dah boleh keluar hospital.
"Humaira berpantang dekat mana kali ni?"soal Luna.
Spontan Riyaz memandang Humaira.Humaira memandang Riyaz.
HEY GUYS....CITER DAH NAK HABIS GUYS...5CHAPTER TO GO AND ITS DONE..BOLEH LAA FOKUS CITER LAIN EHH..EH TIBE..
ADA YG SEDIH TK CITER DH NK ENDING..KE HAPPY?
YOU ARE READING
Mr PSIKO(C✔)
Romance"Kalau aku dapat mengandungkan kau malam ni.Kau mesti takkan dapat lari dari aku sayang." "Saya takkan sesekali terima lelaki yang dah rosakkan saya" "I'm sorry sayang.Abang terlampau sayangkan sayang.Abang taknak sayang pergi dari hidup abang.Hukum...