"SAYANG"tegur Riyaz .Humaira senyum.
"Rayyan dah tidur ya"matanya memandang Rayyan yang sedang lena bersama adiknya di atas katil itu.
Riyaz baru selesai memandikan Humaira.
"Kejap abang ambikkan baju"Riyaz bergerak ke almari pakaian.
Humaira mengambil bengkung perut sebelum dililit ke sekeliling perutnya.
"Sayang,jangan ketat sangat.Tak selesa tu.Kesian isteri abang"bantah Riyaz.
Kesian melihat Humaira terpaksa mengepiskan perutnya ketika melilit kain itu di badannya.
"No abang.Nanti gelebeh perut Humaira abang cari lain"Humaira mencebik bibirnya.
"Apa sayang merepek ni?Sayang tak pernah tak sempurna dekat mata abang.Datang laa seribu perempuan lain dalam hidup abang,abang tetap pilih Humaira Qistina ni aje.Dah jangan seksa diri"Riyaz membantu Humaira melilit kain bengkung itu ke perut,tetapi lebih longgar.
"Terima kasih"ucap Humaira setelah selesai berpakaian.
"No worries dear,I love you so much."jawab Riyaz.Bibir isterinya dikucup sekilas.
"Abang nak makan apa?"soal Humaira.Sudah sebulan dia berpantang asyik Riyaz sahaja yang memasak untuknya.
Lagi 10 hari habis pantang dia.Majlis cukur jambul Raisya juga sudah berjalan lancar pada hari kelahiran 7hari anaknya.
"Kalau boleh abang nak makan sayang"jawab Riyaz meleret.
Humaira menampar perlahan lengan Riyaz.
"Abang ni.Humaira tanya betul ni.Humaira nak masak untuk abang.Dah lama tak masak"bibirnya mencebik.
Riyaz tergelak.Hidung isterinya dicuit manja.
"Sayang nak masak apa semua abang makan"jawab Riyaz.
"Betul?"
Riyaz angguk.
"Syukur kan?Allah kurniakan mereka berdua."ujar Riyaz.
"Ya.Alhamdulillah.Dulu masa abang kata abang nak anak Humaira takut sangat.Humaira takut Humaira tak boleh hamil.Tapi rezeki Allah nak bagi.Ada laa si Rayyan dengan si Raisya ni"
"Kita untung tau ada anak macam Rayyan.Bijak dapat terima kehadiran adik dia.Setengah budak abang tak tak rasa nak ada adik waktu umur macam ni.Rayyan ni sekarang ni berdikari aje.Protecrive sangat.Tak boleh dengar adik dia menangis.Ada aje akal nak pujuk walaupun muka takda senyum"puji Riyaz.
Humaira senyum.
"Kecik kecik dah pandai nak jadi mr beku."
"Sayang untung tau ada Rayyan yang memiliki wajah kacak abang.Nanti dia besar mesti jadi rebutan gadis gadis di luar sana.Abang confirm.Biasalaa sayang kalau mamat beku tapi romantik ni ramai aje yang tergila gila.Tengok cara Rayyan jaga Raisya fuh bapak dia punya dingin tu tapi sekali dia pujuk hmm lentur anak perempuan sayang tu yang manja."dalam memuji sempat mengutuk
"Ikut perangai abang la.Manja"ejek Humaira.
Riyaz tersenyum senget.
"Manja macam mana?"wajahnya didekatkan pada Humaira.
"Abang jangan buat eh.Anak anak ada kat sini ni"tangannya menolak perlahan wajah suaminya yang mendekat.
Gatal.
"10 hari lagi kan?"soal Riyaz.
Humaira mengerutkan dahinya seketika.
Apa yang 10 hari...
YOU ARE READING
Mr PSIKO(C✔)
Romance"Kalau aku dapat mengandungkan kau malam ni.Kau mesti takkan dapat lari dari aku sayang." "Saya takkan sesekali terima lelaki yang dah rosakkan saya" "I'm sorry sayang.Abang terlampau sayangkan sayang.Abang taknak sayang pergi dari hidup abang.Hukum...