Humaira mengagahkan juga dirinya untuk bangun meskipun kepalanya berdenyut denyut.Terasa badannya memberat seperti dikunci sesuatu.
Pantas dia mencelikkan matanya yang memberat mahu tutup.Retina matanya menangkap Riyaz yang sedang tidur di sebelahnya sambil memeluknya dengan erat.
Bibirnya mencebik,hatinya sendu.
Nak nangis cakap aje laa.
Riyaz yang terasa terganggu segera mencelikkan matanya.
Segera dia bangun daei pembaringan.Rambutnya yang sedikit serabai dikuak ke belakang."Kenapa ni sayang?Sakit mana mana ke?"soalnya bersama suaranya yang serak basah.
Humaira menjeling tajam wajah suaminya membuatkan Riyaz tersentak.
Tersampuk dek jembalang mana pulak ni?Lahaiii.
"Apasal awak bawa saya datang sini.Saya dah cakap semalam saya taknak balik sini kan.Apa yang susah awak nak faham?Awak memang ada agenda lain lagi ke?Nak tunggu saya tengok awak dengan Luna tu atas katil kita dulu baru awak nak biarkan saya bersendirian?"bidasnya.
Tanpa disangka tangan kekar Riyaz naik hinggap ke pipi mulusnya.
Air mata yang ditahan sedari tadi segera mengalir laju membasahi pipi yang berbekas merah itu.
"Ini ke janji awak?Taknak pukul saya?"soalnya sambil tersedu sedan
Riyaz terkedu.Sungguh dia tak sangka.Dia tidak berniat sedikitpun nak tampar isterinya.Hatinya sakit tapi dia takmahu apa apakan Humaira lagi.
Semuanya diluar kawalan.
"I'm sorry sayang.Abang..abang tak sengaja.Tak terlintas dalam hati abang nak tampar sayang.Abang mintak maaf sayang."
Ujarnya lalu menarik Humaira yang sedang tersedu sedan menangis itu.Kepala gadis itu dikucup penuh kasih.Sesalan yang tiada guna.Humaira pada mulanya diam akhirnya meronta minta dilepaskan.
"Lepas.Lepas.Saya benci awak.Saya benci awak sangat.Awak tak guna.Saya benci awak Riyaz"jeritnya.
Pelukan dileraikan.Riyaz segera bangun dari duduk.Dia berdiri di tepi katil.
"Say it again Humaira Qistina.Say it again"arahnya.Gigi diketap tanda marah.Sabarnya sudah memuncak.
"I hate you Aidan Riyaz"ulang Humaira.Dadanya berombak laju.
Ingat dia perempuan boleh tahan.Memang tak laa.
"Are you sure?"soal Riyaz mendatar.Matanya menatap tajam Humaira yang sedang turut memandangnya penuh marah.Tangannya Riyaz disilang ke dada.
"Yes.I'm very sure.I hate you.Lepaskan saya dari sini.Ceraikan saya.Awak boleh hidup bahagia dengan Luna.Awak ceraikan saya sekarang.Ceraikan saya"bagai dirasuk Humaira turun dari katil sebelum terus menerpa laju ke pintu.
Tangannya laju ingin memulas tombol pintu,tapi belum sempat pintu dibuka ada satu tangan merentapnya daripada belakang membuatkan Humaira terdorong ke belakang.
"Kau ni memang mencabar kesabaran aku kan.Aku cakap apa dengar.Tak cukup lagi ke 5 bulan kau pergi tinggalkan aku.Sekarang aku bawa kau balik semula kau nak melawan pulak.Ke kau ni memang suka kena makan penampar aku hah?"jerkahnya.Nafasnya sudah memburu laju.Dadanya berombak ganas.
Humaira mengecilkan tubuhnya.Mengigil badannya menerima amukan dari suaminya.
Sisi ini yang paling dia takut.Apabila amarah lelaki ini tercetus pasti dia bakal disakiti.Dulu mungkin boleh tahan sebab dia masih berada diawal kandungan.Tapi kini dia sudah sarat.
"Kau jangan ingat aku sayang kan kau.Cintakan kau.Aku takkan sakiti kau.Aku dah janji taknak sakiti kau lagi tapi kau yang buat aku timbulkan balik.Jangan salahkan aku kalau kau makan terajang aku pulak kali ni.Orang buat baik kau melawan.Orang buat jahat baru nak dengar pastu mulalah nak larikan diri macam orang pengecut taknak dengar orang cakap."sambungnya lagi.Matanya mencerlung memandang Humaira yang sedang teresak esak itu.
Dari awal dia bersabar,tapi Humaira yang menaikkan amarahnya.Memang mendapatlah.Entah apa yang buatkan isterinya jadi seperti itu.Langsung tak boleh bawak bincang.
"Kau jangan keluar.Aku haramkan kau keluar selagi kau lawan cakap aku.Ingat tu"uajrnya lagi sebelum berjalan laju ke pintu lalu dikunci dari luar.
Humaira terus menerpa ke arah pintu.Dia mengetuk kuat pintu itu.
"Buka pintu ni.Riyaz buka Riyaz.Saya nak keluar.Tolonglaa buka.Tolong buka.Saya nak keluar Tolong Riyaz."jeritnya sekuat hati.
Riyaz hanya mendengus kasar sebelum berlalu turun.Dia perlu ke tempat kurungan Luna.Harini Joe kahwin.
"Mak Esah"laungnya dari ruang tamu.
Mak Esah yang sedang memasak segera melangkah ke arah majikannya.
"Ya tuan.Tuan perlukan apa apa ke?"soalnya takut.Dulu Riyaz tidak menakutkan sewaktu Puan Humaira ada bersama.Tapi setelah kehilangan Puannya itu Riyaz berubah sikap.Bengis.Tegas.Menakutkan.
"Mak Esah nanti masakkan tengah hari lepas tu bawak naik atas bagi kat Humaira.Dalam bilik saya"arahnya senada.
Terkejut bukan kepalang Mak Esah.
"Pu..puan Humaira?Dia ada ke?"bersinar mata orang tua itu.
Riyaz mengganguk sekali.Tangannya menghulur anak kunci kepada Mak Esah.
"Ni kunci pendua.Bagi makan terus keluar.Ingat jangan sesekali bagi dia keluar tanpa arahan saya.Jangan nak memandai mandai.Sekali pun mommy daddy atau umi abah yang datang.Terus call saya.Faham Mak Esah?"ujarnya lagi tegas.
Orang tua itu mengganguk lambat.Kenapa tak boleh bagi keluar?Apa jadi dengan Puan Humaira?
"Saya ada hal.Ingat pesanan saya.Jangan bagi Humaira keluar walau apa pun yang berlaku."sambungnya lagi lalu terus keluar dari rumah agam itu.
Hai hai hai.
CUKUP TAK?CUKUP LAA TU KAN?
Guyss sekejap please...
Tlg singgah jap wall miss @yasminannur
Buku dia tajuk:My hubby mr capang.
Hope korang bg kerjasama cam korang baca buku ni.
Thankzz sporting yer readers kesayangan semua😘
YOU ARE READING
Mr PSIKO(C✔)
Romance"Kalau aku dapat mengandungkan kau malam ni.Kau mesti takkan dapat lari dari aku sayang." "Saya takkan sesekali terima lelaki yang dah rosakkan saya" "I'm sorry sayang.Abang terlampau sayangkan sayang.Abang taknak sayang pergi dari hidup abang.Hukum...