"MACAM mana Humaira,Mak Esah?"soalnya sejurus masuk ke dalam rumah.
"Puan taknak makan ubat.Makanan yang Mak Esah masak pun dia taknak makan."jawabnya.Sudah puas dis memujuk gadis itu.Namun Humaira tetap berkeras.
"Mak Esah tak pujuk dia ke?"soalnya lagi.
"Dah.Puas Mak Esah pujuk dia.Tapi dia tetap taknak makan.Macam macam alasan dia bagi kat Mak Esah"ujar pembantu rumah itu.
Riyaz hanya mengganguk.Dia sedia maklum tahap kedegilan isterinya itu.
"Saya naik dulu."pamitnya segera mendaki tangga.
Luna duduk di birai katil.Jam dikerlingnya.Sudah pukul 5.30 petang.Joe masih tidak kelihatan.
Baru tadi dia tahu nama lelaki itu.Pelik kan?nama suami pun dia tak tahu.Dia hanya tahu nama Joe saja.
Fikirannya melayang ke masa lalu.
Tempoh 5 bulan dia dikurung disini.Masih tidak puas kah Riyaz dengan perbuatannya.Humaira masih tidak ditemui ke?
"Luna"teguran Joe membuatkan dia tersentak.
Bila masa lelaki ni masuk?Tak dengar pun.
"Kalau asyik mengelamun orang masuk bilik pun dah tak sedar"bagai tahu soalan yang berada dalam otak Luna,Joe menjawab.
Dia membuang songkok hitamnya.Penat.
Pandangannya menghala ke arah Luna.Isterinya yang baru dinikahi beberapa jam lepas masih memakai baju kurung itu."Taknak salin baju ke?"soalnya mendatar.
Luna mendongakkan kepalanya memandang Joe.Matanya bertentang dengan mata suaminya.
Pandangan yang sentiasa membunuh dirinya.
5 bulan telah mengajar dia erti kesederhanaan.Keinsafan.
"Err..Saya tak..tak ada baju nak pakai."suaranya perlahan.Malu mungkin.
Joe mengherotkan bibirnya dengan kening terjongket sebelah.
Like seriously?Tak ada baju?
"Habis yang selambak dalam almari tu bukan baju ke?"matanya menghala ke arah almari pakaian Luna.
"Bu..bukan..eh..saya..saya tak selesa pakai macam tu"tergagap gagap dia memberitahu.
"Kenapa tak selesa?Bukan selama ni kau memang suka pakai baju tak cukup kain ke?"sindirnya pedas.
Luna tersentak.Tubir matanya mula panas.
Dia terasa.Ya memang dulu dia jahil.Tapi sejak dikurung dia mula merintih.Insaf.
Diam mengemam kuat bibirnya agar tidak tumpah di depan lelaki itu.
Perlahan dia bangun dari duduknya sebelum melangkah meninggalkan Joe.Namun tangannya direntap dari belakang membuatkan dia terduduk kembali.
Di atas riba suaminya.Pingangnya dipeluk erat dari belakang.
"Aku mintak maaf.Aku nak menyakat kau aje.Jangan marah aku."bisiknya ke cuping telinga isterinya.Bibirnya mula mengucup kawasan itu.Mengerekot geli Luna dibuatnya
Luna menelan air liurnya kesat.
"Dah.Aku minta maaf.Kau pergi mandi dulu.Kejap lagi aku bawa baju lain.Baju tu kau pakai bila aku masuk sini je"ujarnya sebelum menolak isterinya lembut ke tepi lalu dia bangun.
Joe mencapai kembali songkok hitamnya sebelum berpusing ke belakang.Bersedia nak tinggalkan Luna.
Namun suara isterinya membuatkan dia kembali berpaling
YOU ARE READING
Mr PSIKO(C✔)
Romance"Kalau aku dapat mengandungkan kau malam ni.Kau mesti takkan dapat lari dari aku sayang." "Saya takkan sesekali terima lelaki yang dah rosakkan saya" "I'm sorry sayang.Abang terlampau sayangkan sayang.Abang taknak sayang pergi dari hidup abang.Hukum...