Buat sekelian kalinya Humaira mendengus.Tangannya sekali lagi cuba mencapai zip di belakang badannya.Hampir menangis dibuatnya.Apa punya fesyen ni.Masa nak pakai tadi takpalah adiknya ada,boleh tolong pakaikan.Ish menyusahkan betul.
Humaira menggigit bibirnya.Riyaz sedang tidur.Takkan dia nak keluar panggil orang lain mintak tolong bukakan zip.Malulah dia.
Ketukan dipintu membuat Humaira tersentak.
"Sayang...buat apa lama sangat tu?aku nak guna tandas ni."suara garau itu menyapa gegendang telinganya.
Berkerut muka Humaira.Sudah!!!bahaya sedang menanti di luar.
"Oiii sayang oii..cepat laaa..Aku dah nak terkuncil ni"ketukan semakin bertalu talu dan kuat.
Nak tak nak Humaira membuka juga pintu.Membulat matanya bila melihat badan Riyaz terdedah.Adoiii.Segera Humaira melangkah keluar.Riyaz tersenyum nakal.
"Kenapa belum tukar baju sayang?Nak rasmi malam pertama kita dengan baju kahwin ni ke?"
Usiknya.Humaira menggeleng kepalanya laju.Riyaz ketawa sebelum melangkah masuk ke dalam bilik air.
Humaira mengambil peluang menuju ke pintu keluar sebelum pergi ke bilik adiknya untuk meminta Amira bukakan zip.Pintu diketuknya beberapa kali sambil nama dipanggil.Senyap je.Mana budak ni.
Dia menuju pula ke bilik abang longnya dengan kak iffa nya itu.Pintu diketuk beberapa kali.
Terkuak pintu itu dari dalam.
Abang long yang ada.
"Hah ada apa ni Humaira?"soal abang long hairan."Err kak long ada?"soalnya sambil melilau pandangan ke belakang.
Risau Riyaz datang."Kaklong kamu kat bawah.Ni kenapa ni?muka gelabah ni?"
"Errr takda apa.Just nak mintak tolong kaklong je"Humaira meminta diri sebelum berlalu turun.
Kakinya diayunkan ke bahagian dapur.Sempat dia lihat sepupu sepapatnya yang masih berlegar legar itu.Senyum kecil dilemparkan pada semua orang yang kehairanan melihatnya.
"Pssstt.psstt"Humaira menggamit Amira yang sedang berbual rancak.
Amira mendekati Humaira sambil mengangkat keningnya.
"Ada apa kakak?""Tolong bukakan zip kakak ni kejap.Susah nak bukak laa"bisiknya.Amira menggeleng.
"Suami kakak kan ada.Mintak tolong dia laa.Jangan kacau orang kat sini.Busy ni.Dah pergi minta tolong suami kakak.Go"Amira menolak nolak badan kakaknya.Kakinya dihanyunkan semula ke biliknya.
Ish dasar adik.Tak membantu langsung.Siap kau.Aku taknak tolong kau dah nanti.Omelnya sambil mendaki anak tangga.
Pintu biliknya dibuka dari luar.Humaira memboloskan dirinya kedalam bilik.Sempat matanya mencari susuk tubuh lelaki itu.Tiada.Aikk pergi mana?
Humaira tersenyum gembira sambil memusing badannya untuk menutup pintu.Yesszaaa Riyaz tiada.Dia memusingkan kembali tubuhnya.Namun dia kaku bila Riyaz berada di depannya sambil berpeluk tubuh memandang tepat kearahnya.
Tangan yang memeluk tubuh itu dialihkan lalu memeluk tubuh kecil isterinya itu.Hilang senyuman dari bibir itu.Riyaz menahan senyum.Apa?Ingat aku nak keluar ke sayang oii tinggal malam pertama kita?
"Pergi mana sayang?"soalnya sambil menarik Humaira ke ruang tengah bilik.
"Hmm pergi turun bawah kejap."jawabnya
"Kenapa?"gemersik suara Riyaz bertanya.
"Jumpa Amira"wahai jantung kenapa kau nak sakan berdebar ni
"Kenapa?"tangannya sudah nakal menari nari di tepi pinggang isterinya itu.
"Minta tolong dia bukakan zip baju kat belakang badan"semakin dia gugup dan tidak selesa dibuatnya.
"Why tak minta tolong aku sayang?"soalnya tidak puas hati.Dia bermain tepi tudung isterinya.
"Errr.Saya malu"
Opsss mulut..kenapa jawab macamtu.Humaira menahan tangannya daripada menampar mulutnya sendiri depan Riyaz."Oh really.How cute you baby.Let me help you sayang"pintanya sambil tangannya cuba mencari punca zip tu.
Humaira mengetap bibirnya.Tangannya juga sudah bersedia menahan bajunya daripada melorot.
Sengaja Riyaz melambatkan pergerakannya itu.Dia tersenyum nakal di belakang Humaira.
Baru seinci zipnya diturunkan,Humaira menahan tangan suaminya.
"Dah..terima kasih encik."dia memusing tubuhnya menghadap Riyaz.
"How?takkan sikit tu je?confirm kau takkan sampai lagi punya"Riyaz tidak puas hati.
"Errr dah sampai ni.Terima kasih sekali lagi encik.Encik siap siaplaa.Kejap lagi kita turun makan"tanpa berkata apa apa lagi.Humaira melangkah laju ke dalam bilik air.Dia segera memboloskan dirinya di sebalik pintu itu.
Riyaz ketawa kuat.Dia tidak menahan melihat Humaira yang malu itu.
"Aummm..malam ni our first night baby sayang.Aku nak tengok sejauh mana malu kau tu.Aumm"ujarnya bersama sengihan nakal.Dia memandang ke arah pintu bilik air itu.Aum aumm dah macam singa dah.
Holaaa guyss..aku happy tau baca comment korang.Korang sporting comment banyak.Aku pon sporting laa nak bagi update banyak tau..
Ehek.😆😆😆😆
YOU ARE READING
Mr PSIKO(C✔)
Romance"Kalau aku dapat mengandungkan kau malam ni.Kau mesti takkan dapat lari dari aku sayang." "Saya takkan sesekali terima lelaki yang dah rosakkan saya" "I'm sorry sayang.Abang terlampau sayangkan sayang.Abang taknak sayang pergi dari hidup abang.Hukum...