68 I'm sorry

17.5K 518 64
                                    

"Sweetheart"seru Riyaz lembut bersama kakinya melangkah mendekati Humaira.

Tubuh Humaira mengigil.Risau.Riyaz pada malam ni kelihatan sangat misteri.Lembut tapi sukar ditafsir.

"I miss you so much baby."Setapak dia melangkah setapak Humaira mengundur.

"I really miss you.Kenapa tinggalkan abang ,Humaira?"
Ujarnya lagi.

Humaira terhenti saat badannya terlanggar dinding.

Menggeletar badannya.Riyaz nampak,dengan jelas dia nampak.

Riyaz menghampiri Humaira yang sedang tersandar di dinding itu.

Humaira segera memejamkan matanya saat melihat Riyaz berada di depannya.

Tanpa disangka Riyaz melutut di hadapan isterinya sebelum mendongak memandang Humaira.

Setitis dua titis air matanya jatuh membasahi pipinya.

"Abang mintak maaf sayang.Abang nak kita kembali seperti dulu.Abang nak betulkan kesilapan abang dulu"ujarnya lirih lalu memeluk betis wanita itu.

Humaira tersentak.Perlahan dia membuka kelopak matanya sebelum menunduk memandang suaminya di bawah.
Ingatkan Riyaz nak pukul dia ke apa ke.

"Abang tahu abang jahat.Abang dayus pukul isteri kesayangan abang.Abang dayus sebab tak percaya dengan sayang malah lebih percaya dengan orang luar."sambungnya lagi.

"Tapi abang tak mampu sayang.Abang tak mampu hidup tanpa sayang.5 bulan sayang.Tempoh tu cukup buat abang jadi gila.Abang taknak kita berpisah lagi.Abang tak sanggup lagi sayang nak berpisah dengan sayang.Dengan anak kita"Riyaz berhenti sejenak.Dia mendongak memandang Humaira yang turut mengalir air mata itu.

"Abang nak sayang kembali kepada abang.Tak tenang lagi ke hati sayang?5 bulan bukan sebentar sayang.Lama.Abang takkan benarkan sayang lari lagi"

"Awak balik lah.Saya nak duduk sini.Saya dah selesa.Hati saya masih tak boleh terima apa yang awak buat dengan Luna tu.Ye saya tahu dia kawan baik awak.Tapi awak tak boleh sesuka hati nak layan dia lebih dari seorang perempuan bukan muhrim.Bertepuk tampar.Keluar makan dengan dia macam tak ada isteri kat rumah.Hati saya dah cukup tersiksa Riyaz.Awak yang lukakan hati saya.Lepastu awak mintak maaf.Tapi pada masa yang sama awak kembali melukakan hati ni.Saya tak boleg terima.Saya..saya manusia biasa.Hati dah terlampau sakit"
Luahnya sayu.Air mata dikesat berkali kali namun masih setia mengalir.Malah makin berderai

"Sayang.Abang takkan pernah sakiti sayang lagi.Abang dah janji sebelum ni.Abang..."

"Sebab janji awak laa hati saya lebih parah dari biasa.Janji dibuat sekadar untuk dimungkiri.Saat kepercayaan awak hilang terhadap saya apa yang awak buat?Awak tak nak dengar sikit pun apa yang keluar dari mulut saya ni.Malah awak hina saya.Saya tahu saya hina.."

"Shhh sayang.Abang mintak maaf sayang.Abang tak bermaksud pun.Abang mintak maaf.Sayang paling agung buat abang.Abang sayangkan sayang.Abang cintakan sayang lebih dari nyawa abang sendiri.Jom balik sayang.Kita mulakan hidup baru.Abang janji.Abang takkan pernah sakiti sayang walau secebis sekali pun.Please sayang"rayunya bersungguh

"Saya mintak maaf,tapi hati saya masih terluka dengan perbuatan awak."

"I'm sorry sayang.Abang terlampau sayangkan sayang.Abang taknak Humaira pergi tinggalkan abang.Hukumlah abang sayang.Hukumlah"ujarnya bersama juraian air mata dipipi.

Humaira mengetap bibirnya.Air matanya juga setia mengalir laju membasahi pipi.

"Saya tak layak hukum awak.Awak pergi je laa.Biarkan saya bersendirian disini"ujar Humaira lagi.

"No.Abang nak sayang ikut abang balik KL.Sayang tak boleh tinggal kat sini.Jom sayang.Abang akan jaga sayang dengan baby baik baik"ajaknya lagi.Dia cuba menahan diri dari melakukan sebarang kekerasan.

"Abang taknak sayang dengan baby tinggal tempat ni.Kenapa sayang tinggalkan kemewahan?Tolong fikirkan baby sama sayang"sambungnya lagi malah Humaira hanya mengeleng

"Tak apa.Awak balik lah.Saya lebih selesa tinggal disini daripada hidup dalam kemewahan tapi sentiasa terlukan.Sekurang kurangnya disini saya disayangi oleh orang sekelilinh"ujar Humaira lancar tanpa mempedulikan hati Riyaz.Memang benar,disini jirannya baik baik belaka.

Riyaz tersentak.Sampai tahap ini pun isterinya tetap berkeras nak berjauhan dengannya?Sape yang sayangkan dia?Rayyan?

Perlahan lahan dia bangun dari melutut.

Humaira memandangnya kabur.Air mata sudah mengaburi pandangannya.

Sesaat,Riyaz menyapu kasar air matanya sebelum tersenyum sinis.

"You'll never learn from you mistake sayang"bersama tekupan di mulut berserta hidung Humaira,dia terus mencempung badan kecil yang terkulai lemah itu.

"Abang dah pernah bagitau dulu.Apa yang abang cakap,abang akan buat.Sekali pun perlu risiko kan kau sayang"ucapnya sebelum mengucup sekilas bibir isterinya yang terkulai lemah itu.Sungguh dia rindu dengan isterinya ini.

Kakinya melangkah keluar dari rumah sewa isterinya.Berat isterinya makin naik.

5 bulan kan.Bersamaan 8 bulan mengandung.Pasti berat sedikit.

Dia melangkah menuju ke keretanya sebelum meletakkan isterinya berhati hati ke atas kerusi sebelah pemandu.

Sekilas dia mengucup dahi gadis itu sebelum menutup pintu kereta.

Dia berlalu ke arah kereta anak buahnya.

Joe yang sedang ralit menghadap telefon itu segera keluar dari kereta.

"Macam mana bos?"bukan dia tak tengok Riyaz mencempung Humaira tadi.

"Dia pengsan dah.Aku buat kasar je.Cara lembut tak jalan."ucapnya dingin

"Ooo,jadi?"tanyanya.Dalam hati sudah melonjak suka.Dapat balik KL laa nampaknya.Luna,wait for me.

"Kau dengan budak budak pergi angkut barang barang bini aku.Aku gerak KL terus.Barang barang kat rumah sewa pun jangan kau buat lupa.Angkut sekali.Baru korang boleh naik KL.Faham?"ujarnya mendatar.

Lambat lambat Joe mengganguk.

"Okey laa.Aku gerak dulu.Jumpa kat KL.Ingat jangan nak balik selagi barang barang tak angkut sekali"

"Baik boss"ucapnya meleret.

Riyaz mendecit sebelum berlalu ke keretanya.

Enjin dihidupkan sebelum terus meluncur meninggalkan anak anak buahnya di situ.

Humaira masih pengsan.Tangan Humaira dipegang erat sebelums atu ciuman di daratkan pada belakang tangan gadis itu.Dia melepaskan tangan Humaira perlahan.

"Sayang abang ni makin cantik.Comel aje perut memboyot"
Tangan kirinya mengusap perut besar Humaira.

"Abang sayangkan sayang.Abang tak boleh kehilangan sayang Selagi sayang berkeras,selagi tu abang akan turut berkeras.I'm sorry"ucapnya lagi sebelum memfokuskan pandangannya terhadap jalan raya.

Jalan raya lenggang.Mungkin awal pagi.



"Aihhhh.Keluar.Kemas barang Puan Bos Humaira"arahnya kepada anak anak buahnya.
Luke,Syafiq,Aaron.

"Asal pulak?Buatnya ada underwear ke apa.Nanya jer"ucap Luke,membantah.

"Diam kau sial.Tak habis kuning otak.Kahwin taknak"marah Joe.

"Eh Joe.Dah nak kahwin ni jadi pak ustaz erk?"usik Aaron.

Joe hanya menjelibg tajam sebelum berlalu pergi.

Mereka bertiga ketawa sebelum keluar dadi perut kereta lalu membuntuti langkah Joe untuk mengemas barangan Puan Bos Humaira.




Korang buat ak happy.So ni reward.Hahahah ramai yg comments.Tak sampai satu jam aku publish dah byk notification masuk..Thanksss tauu..love you all.

Mr PSIKO(C✔)Where stories live. Discover now