"Sayang,ingat pesan abang,tak perlu buat kerja berat sangat okay?kalau ada apa apa yang jadi terus call abang.Ni kalau nak apa apa Mak Esah datang nanti bagitau.Ingat tau"pesan Riyaz buat sekelian kalinya.Dia risau.Sudah hampir 2bulan ni perkara sama aje yang dia pesan kat Humaira.
Naik muak jugak Humaira.Dah laa pengajian dia kena stop dulu sementara dia pregnant.Nasib baik Riyaz bagi dia sambung lagi,tapi lepas bersalin lah.Nasib badan lah.
"Ye abang.Everyday Humaira ingat pesanan suami Humaira ni.Abang jangan risau ye"tangab dihulur untuk bersalam dengan Riyaz.Dia mengucup lembut tangan kasar milik suaminya sebelum ditarik rapat ke dada lelaki itu.
"Abang sayangkan sayang.Jaga diri dan baby elok elok."
Riyaz kemudian tunduk mencium lama perut Humaira.
Usia kandungannya sudah mencecah 2 bulan.Masih awal.Tak sabar nak timang anak sulung mereka.
"Baby duduk diam diam ye.Jangan tendang mommy.Nanti daddy balik awal.Kita spend time bersama okay?"sekali lagi perut Humaira menerima kucupan dari suaminya.
Tersenym kecil Humaira dengan tindakan lelaki itu.Sejak dia mengandung dia dilayan seperti puteri.Langsung tak boleh buat kerja berat.Makan pun apa yang dia nak Riyaz akan kasi.Tak kesah walau macam mana pun.
Teringat minggu lepas,Humaira teringin makan keropok lekor buatan Terengganu,taknak yang lain.
Terpaksa Riyaz membawa isterinya terbang ke Terengganu semata mata untuk mendapatkan keropok lekor idaman isterinya itu.Aih sayang bini kan.
"Dah dah.Abang pergi laa kerja.Pergi awal boleh balik awal"ujar Humaira
"Amboii dia.Halau nampak"Riyaz menjongketkan keningnya,saja usik bini pagi pagi.Tak salah kan?
"Mana ada laa.Nanti abang lewat pulak"
"Ye laamTak sabar dia nak halau abang.Abang pergi kerja dulu ye sayang.Ingat apa abang cakap.Kalau nak..."
"Ye ye..Humaira tahu abang.Jangan risau.Terima kasih sebab caring pasal Humaira dengan anak kita"potong Humaira.Aihh laki,asyik benda sama aje.Bosan tauuuu.
"Hmm.okay.Abang pergi dulu.Take care.Tunggu abang balik ye."sempat dia mencium sekilas bibir isterinya.
Humaira menjegilkan matanya kearah suaminya yang sudah memecut lari ke arah kereta.
Sempat lagi tuu!
Hilang saja kereta suaminya dari pandangan,Humaira menutup pintu utama rumah mereka.
Mak Esah datang pukul 9.30pagi.Sekarang baru pukul 7.45pagi.Lambat lagi Mak Esah datang.Bosannya lahai.
Kaki diatur kearah ruang tamu.Nak makan dah makan.Nak tidur tak nak manjakan badan sangat.Tapi masih awal ni.
Rancangan televisyen pada waktu pagi kurang yang menarik minatnya.
Tiba tiba deringan telefon menyentakkan Humaira.
Dia menilik sekilas nombor tersebut.
Unknow number?
Sape pulak pagi pagi ni?
"Hello,assalammualaikum"ucapnya.
"Waalaikumusalam.This is Humaira,is it?"
"Haah.Siapa ni?"
"Luna,your husband'bestfriend"
Humaira terdiam.Apahal call aku ni?Tak pernah pernah pun.
"Ouh.Ye Luna.What I can help you?"
"Macam ni.I nak jumpa you,boleh?"
Humaira berfikir sejenak sebelum memberi jawapan.
"Err.Boleh tapi saya kena bagitau Riyaz dulu."
"Oh,don't worry dear.I dah call husband you semalam.Dia kasi aje you keluar dengan I.I kan bestfriend dia."
Humaira mengetap bibirnya.Luna call Riyaz semalam?Kenapa Riyaz tak bagitau langsung pun.
"Humaira?Are you okay?Kenapa diam?"
"Haa?nak jumpa bila?dekat mana?"Humaira menahan rasa.Sabar Humaira,sabar.
"Okay good.Nanti I send you details okay dear.So,got to go.See you soon"
Talian terus dimatikan tanpa sempat Humaira menjawab.
Humaira mengeluh,apahal Riyaz tak bagitahu apa apa?
Sorry guys TERPAKSA buat scene Luna sebagai pelengkap cerita.But don't worry,ak buat scene Luna ni punca segala galanya Hahahhahaha.Tak de laa..gurau je.Jangan sentap.Hehehehehehehehehehehehehehehehehehehehe.
YOU ARE READING
Mr PSIKO(C✔)
Romance"Kalau aku dapat mengandungkan kau malam ni.Kau mesti takkan dapat lari dari aku sayang." "Saya takkan sesekali terima lelaki yang dah rosakkan saya" "I'm sorry sayang.Abang terlampau sayangkan sayang.Abang taknak sayang pergi dari hidup abang.Hukum...