RIYAZ termangu mangu seorang diri di dalam kedai menjual bear perbagai saiz itu.Dari yang kecik sekecil kecilnya hinggalah besar sebesarnya.
Pening jugak dia.Pertama kali masuk ke kedai ni.
Matanya melilau mencari patung beruang yang sesuai buat isterinya.
Humaira suka bear macam mana?Kepalanya yang tak gatal digaru berulang kali.
"Err..dik..boleh tolong abang tak?"soalnya kepada salah seorang gadis yang sedang membelek patung beruang itu.
Sebenarnya gadis itu sengaja berada berdekatan.Crush baru laa katakan baru ternampak Riyaz masuk ke kedai bear tu dia terus mengikutinya.
"Ye?Ada apa bang?"jawabnya malu malu.
Untung dia masuk.
"Err..boleh tolong abang carikan bear tak?Untuk isteri abang.Yang mana erk sesuai untuk orang mengandung.Boleh tak dik?"tanyanya tenang.
Tersentak gadis itu mendengarkan penjelasan Riyaz.
Dah kahwin?Patah hatiku.Sebak melanda dirinya.
"Dik?"panggil Riyaz lagi melihatkan gadis itu seperti terkejut dengan permintaannya.
Ingat aku single ke?
"Hah?apa bang?"soalnya menahan sebak.
"Em boleh tak adik tolong carikan bear yang sesuai untuk isteri abang yang mengandung?"ulangnya lagi.
"Ouh..bo..boleh kejap"dia mencari seekor beruang yang dia agak sesuai untuk seperti yang Riyaz minta.Walha dalam hatinya hanya tuhan saja yang tahu perasaannya
Humaira mengeluh kecil.Jam dah menunjukkan pukul 1.30 tengah hari.Namun kelibat Riyaz ataupun sesiapa masih belum muncul.Dia kebosanan.
Makanan yang hospital sediakan dipandang sepi.Tiada selera nak makan.Perutnya yang membusung diusap berkali.
Seketika kemudian pintu dikuak dari luar,terjengul wajah Riyaz bersama dengan seekor beruang besar berwarna purple terang.
Besarnya.Purple pulak tu.Macam tau tau aje.
Riyaz mengusung bear tu daripada bawah.Malunya tidak dihiraukan.Ada beberapa orang gadis gadis tersengih sengih memandangnya.Manakan tidak bear tu besar dari dia.Hmmm demi isteri merajuk kena laa pujuk.
Dia memandang Humaira yang sedang bersandar pada katil sambil berpeluk tubuh itunWajahnya seakan teruja melihat patung beruang yang dia bawa namun apabila isterinya menyedari pandangannya wajah ayu itu bertukar dingin.
"Sayang..abang nak bagi hadiah ni.Nak tak?"soalnya lembut.Dia mengambil tempat disebelah Humaira.Patung beruang itu diletakkan di sebelahnya.
Humaira membisu.Dia buat tak tahu akan kehadiran Riyaz.Sempat matanya mengerling ke arah bear tersebut.
Memang dia teruja pun,tapi takkan laa nak tunjuk.Dia nak tengok effort Riyaz pujuk dia.Buat orang separuh mati risau disebabkan prank dia memang mengundang laa.
"Sayang.Tak nak ke?"soal Riyaz lagi.Dia menghulurkan bear tersebut kepada Humaira.Humaira memandangnya sebelum menyambut bear tu perlahan.
"Terima kasih"ucapnya.
Riyaz mengerutkan keningnya.
"Terima kasih je ke?"soalnya tidak puas hati.
"Habistu?"sahut Humaira sepatah.
"Give me some kiss"Riyaz tersenyum nakal.
Humaira menghulurkan semula bear tersebut kepada Riyaz.
"Kalau tak ikhlas jangan bagi."dingin saja suaranya.
Riyaz terpempan.
"Okay laa sayang.Abang gurau aje.Nah.Ambik laa.Birthday sayang dan tanda abang mintak maaf sebab buat prank tu kat sayang"Riyaz meraih bahu Huamira sebelum dipeluknya.Bibirnya dilabuhkan ke dahi Humaira.
Humaira membatu.Bear itu diletakkan di tepinya.
Riyaz masih bingung.
Nak buat macam mana lagi ni?Ada tips nak pujuk isteri tak?
"Sayang dah makan belum?"soalnya apabila melihat makanan diatas meja tidak berusik.
Humaira menggelengkan kepalanya.
"What?Kenapa tak makan?Dah lewat ni sayang.Nanti baby lapar"Riyaz bingkas turun dari katil menapak ke meja sebelum diambil makanan tersebut.Lalu dia kembali semula kepada Humaira.
"Taknak.Saya tak takda selera"jawab Humaira.
Riyaz tercengang.
Tiga panggilan yang selalu Humaira gunakan bila dengannya.Sayang kalau nak bermanja.Humaira kalau kebiasaan.Saya kalau merajuk atau marah.
Jadi isterinya sedang merajuk lagi.
"Tak boleh sayang.Kena makan jugak.Nanti discharge abang bawak sayang kemana sayang nak makan ye.Sekarang isi perut bagi baby makan dulu."pujuk Riyaz .
Humaira akhirnya akur,namun dia tak boleh menghabiskan kesemua makanan itu.Hanya separuh sahaja.
Riyaz membantu Humaira menyimpan pakaian isterinya.Setelah selesai semua hal biaya di kaunter dia kembali kepada Humaira yang sedang memeluk bear itu.
"Meh abang bawak.Berat tu"tawarnya sambil mula mengambil bear tersebut dari pelukan Humaira.Namun Humaira menghalang
"Biar laa saya bawa.Tak berat"ujarnya membuatkan Riyaz mengetap kuat bibirnya.
Haih menyesal aku beli.Kang dah cemburu dengan bear sebab dapat peluk wife aku.Nampaknya kena bakar bear ni.
Riyaz melingkarkan tangan kanannya pada pinggang Humaira yang berusaha memeluk bear yang dua kali ganda besar darinya dengan berut memboyot macam tu.Orang nak tolong tak bagi.
Mereka berjalan beriringan sehingga ke tempat parking kereta Riyaz.
Sepanjang perjalanan ke rumah mereka,Riyaz yang tak habis berceloteh bercerita itu dan ini.Namun,Humaira hanya membeku.Hanya sepatah dua sahaja dia mengeluarkan suara tu pun Riyaz yang bertanya.Selebihnya dia membiarkan Riyaz bersuara.
Setelah lama hanya suaranya bergema dalam kereta mewah itu,akhirnya dia berdiam diri.Matanya tidak lagi menoleh kepada Humaira,dia menumpukan perhatian kepada permanduannya.
Biarlah Humaira sejuk dulu,nanti dia tolong pasangkan 'aircond' kat rumah nanti.
JOM SUAI KENAL??
1)KORANG ASAL MANA?
2)TINGGAL MANA?
3)UMUR KORANG BERAPA?
4)SINGLE OR TAKEN?
MEH2,SPORTHING SIKIT.
P/S:Lgi ramai komen lgi cpt update chapter baru😆😆😆😆
YOU ARE READING
Mr PSIKO(C✔)
Romance"Kalau aku dapat mengandungkan kau malam ni.Kau mesti takkan dapat lari dari aku sayang." "Saya takkan sesekali terima lelaki yang dah rosakkan saya" "I'm sorry sayang.Abang terlampau sayangkan sayang.Abang taknak sayang pergi dari hidup abang.Hukum...