Enjin kereta dimatikan terlebih dahulu sebelum dia membawa tubuh keluar dari badan kereta.Tangannya mencapai beg dan bunga buat sang isteri.
Matanya melilau memandang sekeliling.Sudah pukul 5petang.Jalan sesak sangat.Padahal dia keluar dari pejabat pukul 2 lebih kurang.Tapi ada kemalangan yang berlaku jalan menjadi sesak yang amat.
Kereta isterinya terparking elok di sebelah.Dia menarik nafas lega.Syukur Humaira tak lari darinya.Kakinya diatur melangkah masuk kedalam rumah.
Belum sempat dia membuka pintu,pintu itu dibuka oleh Humaira.Wajah isterinya menjadi tatapannya.Wajah putih bersih itu mempunya kesan tangisan.Jelas.Hampir seluruh wajahnya memerah.
Senyuman diukir buat Riyaz.Tangan suaminya disalam sebelum Humaira mengambil beg kerja milik Riyaz.
"Masuk laa abang.Buat apa lagi dekat luar?"lembut soal Humaira.
Riyaz terpinga-pinga.
"Hah kenapa?"Humaira tergelak kecil.
'Betul ke isteri aku ni?tadi kemain kat office'
Bunga itu masih dipegang sebelum dia kembali ke realiti.
Lantas,disua bunga itu kepada Humaira.
Huluran itu disambut bersama senyuman lebar.
"Terima kasih abang.I love you"
Chup!
Pipi kanan Riyaz diciumnya.
Lantas Humaira menarik Riyaz masuk sebelum menutup pintu rapat.
"Abang dah makan?"soalnya.
Riyaz mengeleng.
'Apahal bini aku ni?'
Humaira menarik senyum lagi.
"Okay.Sekarang ni abang naik mandi dulu ye.Ke abang nak Humaira yang mandikan?"soalnya nakal sambil mengangkat keningnya.
'Tak salah kan?Buat untuk kali terakhir?'
Riyaz menarik senyum.
"Jom.Sayang mandikan ye"Riyaz menarik senyum lebar sebelum mencepung Humaira lalu berlalu ke tingkat atas.
Humaira menggigit bibir bawahnya perlahan.
'For the last time...'
"Done,abang pakai lah baju.Humaira nak turun masak kejap ye."Humaira meminta diri setelah selesai menguruskan Riyaz.
Dah macam budak pulak mandi pun kena orang buatkan"Sayang..."panggil Riyaz.
"Ye abang?"sahutnya.
"Please forgive me.Abang bukan seperti yang sayang sangkakan.Bukan abang yang mulakan.Luna yang perangkap abang.Please jangan marah abang."ujarnya bersungguh sungguh.
Humaira menarik senyum.Dia mengeleng perlahan kepalanya.
"Dah..nanti abang turun ye.Kita makan sama sama."
Kakinya segera menapak keluar dari bilik itu.
Selesai menunaikan solat Isyak bersama,Humaira menyalami tangan suaminya.Lama dia mengucup tangan itu.
'Maafkan Humaira abang.Mungkin ni kali terakhir Humaira dapat cium tangan abang'
Humaira mengangkat wajahnya lalu tersenyum manis memandang Riyaz.
Dahinya dikucup syahdu oleh Riyaz.Lama.Dia memejamkan matanya.Menikmati kucupan hangat dari suaminya.'For the last.' Bisik hatinya buat sekelian kalinya.
Usai melipat sejadah dan telekung solat,Humaira berjalan kearah katil.Dia melabuhkan punggungnya di situ.
YOU ARE READING
Mr PSIKO(C✔)
Romance"Kalau aku dapat mengandungkan kau malam ni.Kau mesti takkan dapat lari dari aku sayang." "Saya takkan sesekali terima lelaki yang dah rosakkan saya" "I'm sorry sayang.Abang terlampau sayangkan sayang.Abang taknak sayang pergi dari hidup abang.Hukum...